Sitat fra: Ingeniøren på søndag 25. juni 2017, klokken 10:24Sitat fra: NiiN på søndag 25. juni 2017, klokken 09:22
Bilen nekta plutselig å ta til seg lading i går...
Var på vei til et bryllup i Nesbyen, dro tidlig fra Oslo for å ikke stresse opp madamen mer enn nødvendig med planlagt ladestopp i Flå. Bilen ladet fint natt til lørdag på hjemmeladeren.
Når vi ankom Flå, nektet den å starte lading. Prøvde to forskjellige stolper, sikkert 10 ganger på hver. Ringte Fortum for jeg tenkte feilen lå der, men de restartet og sjekket at alt var ok, det kom en annen i3 og fikk lading med en gang. Fikk da en uggen følelse, og prøvde noen siste forsøk på type 2 stolpen (11kw). Samme feil her, den kobler til, starter lading, blinker blått i 2 sekunder for å så avslutte landingen.
Ringte BMW Mobile Care, de sendte en Vikingbil fra Gol med leiebil fra Avis. Rakk ikke vielsen, og frøkna er nok ikke like innstilt på å ta elbilen neste gang det innebærer ladestopp på veien...
Nå står bilen i Gol, og vi drar hjenover med leiebilen om noen timer...
Noen som vet hvordan Bilia pleier å løse disse situasjonene mtp henting av bil, levering av leiebil, betaling av bom/drivstoff osv?
Sent fra min FRD-L19 via Tapatalk
Du skal ikke ha noen ekstra utgifter ifm bil reklamasjon, men du må nok stå på krava....
§ 30.Gjennomføring av avhjelp
Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34#KAPITTEL_4
Dersom bilen ble hentet med merkeavtalen (noe jeg vil tro) transporteres bilen til nærmeste I- verksted. Leiebil må leveres tilbake til utleiested samt drivstoff og bom må kostes av bruker. Dette er ganske standard prosedyre ved stort sett alle bilmerkeavtaler når det kommer til mobilitetsgaranti.