Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - zupreme

#1
Sitat fra: elektrolux på onsdag 04. mai 2016, klokken 23:42
Det står fremdeles villedende informasjon som at dette er den raskeste ladestasjonen for e-Golf.

Det er feil. Alle ladestasjoner er like raske på en e-Golf

Foreslår at du holder deg til fakta, og unngår unødvendige adjektiver. Ladetstasjonen du selger har et et godt navn. Den er ikke spesielt enkel å justere ladestyrken på, men vil levere strøm til de bilene den kobles til.

Ellers er det kostyme her på forumet å holde oss til fakta, og nådeløst rette på feilinformasjon.  ;D

Har endret første innlegg igjen. Dette er og blir den raskeste og sikreste AC ladeløsningen for E-Golf/E-Up, men som du sier; delt førsteplass med andre løsninger. I tillegg kan den lade opp til 20A på andre biler. Dette gir en rimeligere installasjonskostnad i form av tilførselskabel (mulig det holder med PFSP 4mm2), eller der du ikke har så mye strøm tilgjengelig i huset - og 20A er max.
#2
Første post er oppdatert i forhold til definisjoner.

Forventer at vi holder oss on-topic videre i denne SALGS-tråden
#3
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 03. mai 2016, klokken 08:25
Sitat fra: zupreme på tirsdag 03. mai 2016, klokken 07:17
Dette er den raskeste AC-laderen for E-Golf.

2 feil.

a) Dette er ikke en lader. Den sitter i bilen og trekker maks 14,5A

b) Alle ladekabler, eller ladestasjoner med PWM signal på mer enn 14,5A vil gi like rask lading. Det betyr i praksis allt av ladeutstyr utenom original ladekabel. ;)

Korrigering. 3 feil:

Er selvfølgelig heller ikke en hurtiglader.  ;)  Disse leverer DC direkte inn på batteriet og er gjerne på 50 kW og oppover.

Ellers er du jo en god selger, da dette virker som et fantastisk tilbud ut fra det du skriver.

Hei

Takk for tilbakemeldingen. Har sakset deler av teksten fra elbilgrossisten.no.

Jeg er klar over at det ikke ER en lader, men den omtales som en lader og brukes som en gammeldags batterilader :)

Original ladekabel har teoretisk max 16A, men bør ikke brukes på høyere strøm enn 10A med Schuko tilkobling pga brannfaren. Norsk sentral anbefaling for elbil-lader med Schuko er 8A har jeg lest på forumet her, og da er det et stykke opp til 16A!

Har akkurat justert ned prisen på Finn. Fikser dette nå :)

Ja jeg mener det er en god pris for denne pakken. Alt er nytt, uåpnet og i original emballasje.
#4
Siemens WB140A ladestasjon for elbil selges.

4,6kW
1x20A
Type 2

Hurtig ladestasjon som passer bl.a E-Golf, E-Up, Tesla Model S, BMW i3, Renault Zoe og Mercedes B-klasse.

Ladestasjon er sikrere i bruk enn f.eks kabel med ladekladd og Schuko plugg ved 16A lading.


Justerbar ladestrøm, enkel montering, tidsstyrt lading, LED display.

4 meter lang ladekabel med type 2 støpsel.

Må monteres med fast strømkabel av autorisert elektriker.

Ladestasjonen er ny og ubrukt/uåpnet i original emballasje.

Medfølger også Siemens automatsikring 20A og separat Siemens jordfeilbryter type B. Dette koster ca 3500kr samlet på nett.

Veil.pris kun for ladestasjonen på nett er 12449kr


Selges samlet for 8000kr!


Finn-annonsen: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=73470244&ref=ads&myad=73470244
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA