Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Anders Jensen

#1
Model S / Sv: Erfaringer med å oppgradere standard lydanlegg
fredag 20. oktober 2017, klokken 08:01
Man får jo seriøst lyst til å oppgradere når man ser hvor mange dyktige folk det er på forumet her.
Utrolig pent og stilrent design på den basskassa:)

venter spent på noe som kan kjøpes:)
#2
Model S / Sv: Beskyttelse mot katter
mandag 25. september 2017, klokken 11:20
Sitat fra: SabreMan på mandag 25. september 2017, klokken 10:01
Det jeg bor, er det et par katter, inkludert vår egen, som liker å ligge på bilen min, som er parkert foran huset.

Bilen er gammel, så jeg bryr meg ikke så mye om det, men jeg har ikke lyst til at min nye Model S skal få  merker etter klørne deres. Er det noen andre som har samme problem? Tåler lakken dette?

Jeg sto og fulgte med på vår katt.. når han stilte seg opp foran skiltet på bilen og målte høyden... så trykket jeg tre raske trykk på hornet i appen.. katten forsvant fort.. og går nå lange omveier i forhold til Teslaen..

Katten var veldig glad i å hoppe opp på bilene vi hadde før.. ikke så glad nå..  ;D ;D
#3
Model S / Sv: NY 75D kontra 100D
tirsdag 15. august 2017, klokken 13:52
Sitat fra: fonberg på tirsdag 15. august 2017, klokken 13:40
Ang. rentetilbudet så sa hun jeg snakket med fra Tesla i dag at den gjelder ut 17. august.

Ang. 75 vs 100 kan man også ta med at 100 er drøyt 100 kg tyngre enn 75, noe som gjør at 100 bruker noe mer strøm, sliter noe mer dekk osvosv. Noen som kan fortelle forskjellen i nyttelastkapasitet på 75 og 100?


Jeg fikk signaler fra selger på Skøyen at rentekampanjen nå kun gjelder inventory ikke Custom biler. viktig å påpeke om det stemmer.
#4
Model S / Sv: El motorstøy på Tesla S 85.
fredag 28. juli 2017, klokken 09:45
Sitat fra: EQS på fredag 28. juli 2017, klokken 09:10
Er det noen som har erfaring fra støy i Tesla? Jeg har plutselig fått en type støy i bilen som minner om en frekveslyd fra en El motor. I og med at denne nettopp har dukket opp veil jeg anta at det er noe feil. Min Tesla S 85 har gått ca 69000 km. EQS

Høres ut som du burde ringt Tesla. kan være DU er på vei til å gi seg..
#5
Sitat fra: krister461 på lørdag 22. juli 2017, klokken 14:58
Da har mine Niche-felger kommet på i tilfelle du ville se. :)

Damn.. Har bestilt 75D i samme farge som deg.. helvete å fet den ble med de felgene...  :o

Gleder meg til å få bilen nå ja..
#6
Model S / Sv: 85 kWh batterier i 75D
tirsdag 25. juli 2017, klokken 11:07
Hei!

Jeg bestillte TMS 75D i går.

disse kodene som dere snakker om.. hvor finner man de?

#7
Sitat fra: oveduesund på tirsdag 27. juni 2017, klokken 20:47
Vil anbefale å gå litt opp i pris for å få utgaven med DAB, regenerering etc. Vel verdt pengene.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk

Alle B klasse ED har vel regenerering? 

#8
Sitat fra: RickI på torsdag 22. juni 2017, klokken 14:07
:) takk for "eksklusiv elbil" i sin prisklasse det passer veldig. Mtp bagasje plass og komfort helt overlegen.
Veldig fin bil for daglig kjøring - sommertida 150 km og i vintertida cca 100 km - bilen er glad i strøm. Hurtiglader mangler du bare på lengre turer. Drammen - Tøckfors (124km google maps) og Strømstad (149km) klarer du fint om sommertiden. Om det regner hele tiden og om vinteren må du ta en mellomlanding og lading...og problemet er, at bilen klarer flexilading, dvs 11kw/ 50 km top-up per time. Du må regne med 2-3 timers flexilading i Strømstad/ Trøckfors ellers må du ta fossilbil om vinteren...
Jeg kjørte flere ganger avstand 350km på en dag og det tar 8-10timer = 5 timer kjøring og 3-5timer lading = men dette passer ikke for alle  :)
Mercedes kunne har vært perfekt med chademo lader...

150 km er vel ikke helt riktig.. ja bilen er glad i strøm.. men er man forsiktig med høyrefoten så kjører man lett 200 km på en lading på sommeren. og 120-140km på vinter. Er man hard på gasse så Skjønner jeg godt at man ikke får mer ut av bilen.. Jeg har selv kjørt B klassen fra Øvre lindeberg til Langhus (28km) med et forbruk som tilsvarer mindre enn range pluss delen på batteriet utgjør. parkerer på gårdsplassen hjemme med 100% på batteriet. kjører i fartsgrensa hele veien.
#9
Sitat fra: Jon Braathen på onsdag 07. juni 2017, klokken 16:57
Selgeren hos Bertel og Steen i Skien sa i august 2016 at MB 250e ikke kom til å bli mer oppgradert og at den selges som den er til den går ut av produksjon...

Pga manglende hurtiglading ble det i3 94ah på meg, og det er jeg glad for:)

Det verserer rykter om at de jobber med noe. Men ingenting er bekreftet. Det viskes om at det skjer noe til høsten. Vi får se om det er noe i det.
#10
Mercedes B-Electric / Sv: Lading på langtur?
søndag 28. mai 2017, klokken 20:38
Sitat fra: Nyielbilgamet på mandag 22. mai 2017, klokken 20:54
Vurderer å kjøpe meg elbil og har funnet en Mercedes electric edition i Oslo som jeg har lyst på.

MEN jeg bor på vestlandet og må da kjøre over Haukelifjell. Slik jeg har forstått det går det ikke an å hurtiglade MB electric. Leste at det er en hurtigladestasjon i Røldal. Da kan jeg vel ikke bruke den?

Vi kjørte Langhus-Etne over Haukelifjell i fjor høst. Røldal har 22kW lader så du kan lade der. Du kan lade på Haukelifjell, Notodden,Seljord og mange andre plasser på veien over. men prioriter Røldal før siste stigning opp på toppen. den drar myyye strøm. ;) vi brukte ca 12 timer over med 3-4 ladestopp. bedre å lade ofte enn å utstette det. på vei ned fra fjellet på andre siden anbefaler jeg at du bruker CC med D+ og eco+ da vil du hente inn mye rekkevidde før du kommer ned på flata igjen.

Hadde vi tatt turen i dag så hadde jeg nok klart turen på 2-3 ladinger. da jeg kjenner bilen mye bedre og vet hva den er god for. :) så da ville nok turen ta ca 10-10,5 timer inkludert ladestopp.

#11
Mercedes B-Electric / Sv: Ny Elbil
tirsdag 16. mai 2017, klokken 07:26
Sitat fra: turfsurf på mandag 15. mai 2017, klokken 10:53
Sitat fra: Anders Jensen på mandag 15. mai 2017, klokken 10:00
husk også at B klassen viser 15% høyere forbruk en hva det faktisk er. gang forbruket i displayet med 0,85% så får du reelt forbruk.
Nå er ikke å gange med 0,85 det samme som å dele på 1,15 hvis man er interessert i å være litt nøyaktig.

Skulle tro det er nøyaktig nok for de fleste? ;)
#12
Mercedes B-Electric / Sv: Ny Elbil
mandag 15. mai 2017, klokken 10:00
husk også at B klassen viser 15% høyere forbruk en hva det faktisk er. gang forbruket i displayet med 0,85% så får du reelt forbruk.
#13
Focus / Sv: Nye Ford Focus 2017
onsdag 03. mai 2017, klokken 12:22
Sitat fra: Pallesnekkern på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:01
Synes faktisk den ser ganske attraktiv ut nå. Hovedgrunnen til at den solgte dårlig var manglende hurtiglading, ikke lite bagasjerom.  Bare se hvor godt i3 selger, og det er begrenset hvor mange vaskemaskiner du får med deg i den og. 

Focus er bedre bil enn Leaf, Soul, Trilling på de fleste områder, så som nummer 2 bil (som de fleste elbiler er) ser den bra ut.


Problemet er holdbarheten. bilen ser lekker ut, er helt super å kjøre, og sprek. Men når bilen blir stående på verksted så mye som min og mange andre sin har gjort.. så velger jeg lett noe annet:)
#14
Focus / Sv: Nye Ford Focus 2017
tirsdag 02. mai 2017, klokken 13:02
Når det gjelder motor og effektivitet så er vel den de bruker en av de som er mest gjerrige.
Jeg kjørte min El focus på 95Wh/km til og fra jobb. kjører riktig nok i 50-60 sone hele tiden med varierende terreng for å regenerere en del. Bilen har veldig bra aerodynamikk sammenliknet med andre elbiler som er høyere og mer klumpete. Merker stor forskjell på el focus og Bklasse ED som er to biler med lik egenvekt.
mercedesen skal man holde hardt for å få ned i under 130Wh/km på nøyaktig samme strekning og kjørestil.

Til deg som spurte om batteriet hadde vært et problem.. kan med sikkerhet si at kontakter/kontaktorer i sammenheng med batteriet ikke var spesielt godt beskyttet mot veisalt. Hos min lokale Ford forhandler så hadde de 4 biler inkludert min som ville på verksted rundt 26500 km. Det flekset med 200 km mellom bilene.
alle 4 bilene gikk daglig mellom Ski og Oslo. Bilen sto på verksted i 6 uker første gang.. Så endte det opp med ca hver andre uke i et halvt år.. Da ga jeg opp bilen. Byttet den inn i en Mercedes B klasse ED. Har ikke sett meg tilbake etter det.
#15
Mercedes B-Electric / Sv: Range+
mandag 24. april 2017, klokken 13:56
Kjenner meg igjen i den ja.. en liten "snartur" til Etne.. tok litt lengre tid en med dieselbilen.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA