Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rogeren

#1
Den føles litt treg og luggete rundt midten, og gjerne 15 - 20 grader hver vei.
Blir litt ustabil å kjøre grunnet dette. Virker som en treg tannstang, noen som har vært ute for noe sånt?

Også en liten klunkelyd foran vet små asfaltkanter, men da når en kjører utfor kanten. Ikke slakk som kjennes i hjul, nettopp eu-godkjent osv.

Den er kjørt ca 110000km, så noe dukker vel opp.
#2
Som tittelen sier. har diagnose, har vann, men mangler kobling inn på bilen, en saxo, som nå ønsker vannservice.

Finnes det noe å få kjøpt noe sted (om noen har kjennskap til noen plasser i bergen er det helt topp), på f.eks biltema, jula, rørleggerbutikk, clas ohlson, et eller annet? Ta gjerne med et artikkelnummer om dere vet om noe...

Takk.
#3
Som emne. Noen som vet hva disse er hentet fra? ser ut som calipere er fra 205/106 e.l. wirer fra 106 f.eks?
#4
peiling på hvordan ting passer?

Flytter man f.eks motor over på eksisterende girenhet, eller bruker man hele klumpen fra trillingen? Batteriplassering?
Kan man flytte over hele pakke med styreenhet og ladekontakter osv osv?
Evt hva innebærer interface mellom simotion og sagem, hva er fordelen med det?
Og hvilket firma?

Og er det dumt å plukke fra hverandre en helt fungerende el-saxo for dette? Den er tilogmed 2 seter, det er gjerne ikke så vanlig. Og heller ikke det mest praktiske...

Mye spørsmål, men jeg har sett innpå her at du har også mye svar...!

Takk så langt
#5
Noen som vet om dette lar seg gjøre på noen måte, uten å måtte finne opp hjulet på nytt?

Har muligens en I-on delebil på lur, med komplett framdriftsystem, og en jeg har en flott blå bompengesniker kalt saxo. Og den er fryktelig treg i oppoverbakkene, og I-on har jo litt mer krutt.

Noen som har sett på mulighetene?
#6
Finnes det interesse for komplett framdriftsystem fra en slik som dette?
Har en bil som vurderes for hugging.
2011 I-on for å være nøyaktig.
#7
Har googlet litt ang dette, men ikke blitt noe klokere. Mange som har hatt feilen, men fant ikke noen klar løsning på nett.

Noen som har vært borti det?
#8
Er dette 3 eller 5-dørs?

Hvordan er tilstand på batteri?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA