Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bob

#1
e-Golf / Sv: Vinterdekk - kva funkar best?
søndag 15. oktober 2017, klokken 22:13
Har ikke hatt erfaring selv men Continental VikingContact 6 har testet å ver de beste piggfri dekkene [emoji848] kanskje noen andre har erfaring med de kontra Nokian dekkene? Jeg har Nokian selv og mener også at de har altfor lite grep.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

#2
e-Golf / Sv: Felg og dekk
søndag 15. oktober 2017, klokken 19:53
Sitat fra: offpist på torsdag 12. oktober 2017, klokken 17:58
Veldig fornøyd med hvordan dette ble.
BBS Speedline (OM Audi) 19X8,5" ET48 med 235/35-19.

Bilen er også senket med Eibach Pro-Kit senkefjærer.

Hvordan ble rekkevidden etter du byttet til BBS felgene og 19" dekk kontra Astana felg og dekkene?
#3
e-Golf / Sv: Retrofit 35,8KWH batteri i 24,2 KWH E-Golf
torsdag 12. oktober 2017, klokken 13:17
Veldig spennende! Før jeg kjøpte bilen i 2016 spurte jeg selgeren om det var mulig å bytte batteri i etterkant og han hadde snakket med mekanikere som jobbet på Møller og de mente da at det ikke gikk pga forskjellig lader og kommunikasjonen mellom modulene ville da ikke virke. Jeg så faktisk den batteripakken som du sikkert har kjøpt på finndel og tenkte å kjøpe den men jeg har hverken nok kunnskap selv eller tid til å bytte batteriet.

Håper du lager en slags DIY prosjekt til resten av oss og dokumenterer prosessen!

Lykke til!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

#4
e-Golf / Sv: Trip-teller
mandag 12. juni 2017, klokken 13:19
Du må skru ACC helt av, da viser tripteller der du har 82 km/h.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

#5
e-Golf / Sv: Ryggekamera har "gått i svart"
tirsdag 23. mai 2017, klokken 15:24
Jeg har hatt akkurat samme problem et par ganger. 2016 modell med alt av ekstrautstyr levert feb 2016.

Jeg har også hatt ganger der skjermen "støyer" når det var et par minusgrader tidligere i år/sent i fjor.

#6
På den gamle var valgmulighetene mellom 5, 8, og 10A med ladekladden. Deretter var det 16A med den medfølgende type 2 kabelen. Ladekladden på den nye har sikkert de samme valgmulighetene mens type 2 kabelen blir tjukkere og kan ta opp til 32A en fase.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

#7
e-Golf / Sv: 3-årsservice?
tirsdag 25. april 2017, klokken 12:24
Ikke meg! Kjører nesten 40000 km årlig..

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

#8
e-Golf / Sv: Er dette et greit kjøp?
onsdag 19. april 2017, klokken 14:49
Sitat fra: knuta123 på onsdag 12. april 2017, klokken 23:27
stephenli:
Hjemmeladeren blir kun nødvending hvis jeg flytter - så er per dags dato ikke noe must. Oi, det var litt av ett verditap, men har din gått like langt? Er du fornøyd med din e-Golf?

Min er en 2016 modell akkurat som den andre med alt utstyr utenom alarm ved innbrudd. Det vil si at jeg har skinn, airbags overalt, Dyanaudio, etc. og betalte 321k for den i februar 2016. Nå ser jeg ingen som selger mer enn 230k så det er litt av en verditap. Jeg har nesten kjørt 40 000 km på litt over ett år nå.
#9
e-Golf / Sv: Er dette et greit kjøp?
onsdag 12. april 2017, klokken 17:06
Kun den første har hjemmeladeren som du nevnte som kan levere 16A lading. Nevner det siden du sa det var viktig for deg. Men ellers ser det greit ut. Da har bilen min gått ned 100k i verdi på ett år da..

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

#10
e-Golf / Sv: Kupevarme
søndag 19. mars 2017, klokken 19:21
Jeg har funnet ut at hvis du tar det vekk fra Auto og trykker inn at det skal blåse luft ut fra åpningene nede og oppe så blir det varmere fortere uten at det går over rekkevidden. Setter den på 24 grader hver gang når det er kaldt ute og det blir varmt i bilen etter få minutter. Har også varmepumpe.
#11
e-Golf / Sv: Car-net lisens
torsdag 09. februar 2017, klokken 06:20
Lisensen min går snart ut så jeg kontaktet hovedkontoret i Oslo om det. De sa at det skulle egentlig være en automatisk forlengelse på 2 år siden det var så mye problemer i begynnelsen men det skjedde ikke. Fiksen på dette var at vi måtte betale for forlengelsen på 2 år selv og deretter kontakte ditt lokale forhandler og de skal overføre pengene tilbake til kontoen din (1600,- hvis jeg ikke huske feil).

Jeg har gjort det og de overførte uten spørsmål. De trengte kun kontonummeret mitt sammen med kopi av fakturaen som blir sendt på mail etter du har betalt.
#12
e-Golf / Sv: VCDS Tweaks e-Golf
fredag 27. januar 2017, klokken 09:39
Har noen fått til å kode slik at bilen husker din siste innstilling på AC systemet?

Ser på denne lenken: http://www.myvwegolf.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=607, at noen har fått forhandleren til å kode det inn for dem. Da lurer jeg på om det er mulig at vi kan gjøre det selv også?

Akkurat den bilen er amerikansk men det er vel de samme kodene i grunnlaget på alle e-Golfer vil jeg tro.
#13
e-Golf / Sv: Priser service e-Golf
fredag 20. januar 2017, klokken 13:27
Det ser slik ut, ja.

Men hvis det er en grunninnstilling ALLE e-Golfer må ha på første service ser jeg ikke poenget med hvorfor de ikke har justert de slik fra fabrikken eller på kvalitetskontrollen før man får bilen..
#14
e-Golf / Re: Priser service e-Golf
torsdag 19. januar 2017, klokken 14:09
Her er bildene med før og etter service. De tok ikke betalt for servicen da jeg har 5 års gratis service avtale med de og det eneste jeg betalte var for lånebil og at de byttet vindusviskere foran.

De bildene er dog tatt på litt forskjellige tider på dagen men burde være godt nok at du kan se hvordan lyktene lyser på veggen. De er tatt samme sted med samme avstand til veggen utenom det første bildet med fjernlys på, den var litt nærmere veggen (ca en billengde).
#15
e-Golf / Sv: Hjemmelading av nye e-Golf
tirsdag 10. januar 2017, klokken 08:27
Jeg har hørt at det er dobbel ladefart sammenlignet med dagens e-Golfer, men at det er kun snakk om enfase. Da betyr det i grunnen maks ladefart uten å benytte hurtiglader er 32 ampere enfase og ikke snakk om trefase.

På denne brosjyren https://www.volkswagen.no/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/no/bilmodeller/brosjyrer-og-priser/e-golf/Volkswagen%20e-Golf%20elbil%20tekniske%20data.pdf/_jcr_content/renditions/original./Volkswagen%20e-Golf%20elbil%20tekniske%20data.pdf så ser man på "motor" siden at det er snakk om 7,2 kW lading i forhold til dagens 3,6 kW lading.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA