Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - morpheos

#1
Model X / Sv: Hva har dere tenkt å gjøre med skiene?
fredag 13. oktober 2017, klokken 22:47
Seasucker (vsport.no) har en løsning der bare en FWD blir blokkert. Stativet har 60cm bredde til ski. Fungerer veldig greit.

Ellers er det overraskende mye plass i grunker. Vipp opp platen også har du plass til ganske mange bagger. Den pluss frunk løser bagasjen for oss (2+2).
#2
Model X / Sv: 75D vs 100D typical og reell kapasitet
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 21:03
Ser det skrives mye om langturer, men hva slags erfaring har dere med småkjøring? Jeg har hatt bilen i 2 uker, og sliter med å komme under 240-250Wh/km. Da er det veldig mye små turer på 2-5km, og mye opp og ned små bakker, regn og generelt vestlandsvær (Bergen).
#3
Model X / Sv: Kjøpe Tesla X?
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 09:32
Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 05. september 2017, klokken 11:09
Jeg tror din restverdi etter tre år er litt for positiv, i det minste med dagens utvilking :)

Nesten 40 % verditap på 3 år er vel ikke veldig positivt. Nå er selvsagt ingenting sikkert, men gitt at det nettopp har vært store prisjusteringer, så skjer det vel forhåpentligvis ikke veldig mye nedover med mindre dollaren går veldig mye ned. Nå kan det selvsagt skje mye med Model X de neste tre årene, og konkurrentene kan selvsagt komme på banen. I andre enden rasler EU med at momsfritak og andre særfordeler for EL-biler er for generøse, så vi får se.
#4
Bestilling og levering / Sv: Premium or No Premium...
mandag 02. oktober 2017, klokken 10:47
Etter litt mer tid med de selvpresenterende dørene, så er de fremdeles veldig kjekke, men begynner å bli litt lei av at de popper opp når jeg egentlig ikke vil at de skal poppe opp. Mistenker at dette er en "feature" som blir slått av snart..
#5
Model X / Sv: Parkering med autopilot
mandag 02. oktober 2017, klokken 09:29
Hvis bilen bare skal rett ut og rett inn så kan du stille inn hvor lite klaring den skal ha på hver side. Men det vil fremdeles kreve at dine samboende klarer å stille opp bilen riktig foran porten, og klarer de det så burde de vel også klare å kjøre bilen inn..

Hvis man ikke får en bil på 227cm inn en port som er 245cm (alså 8-9 cm klaring på hver side) så ville jeg generelt vært skeptisk til å la de kjøre bilen :)
#6
Jeg har valgt både Oppgradert Autopilot og Full selvkjøring. Autopilot dels fordi AP1 var ganske bra, og jeg forventer at AP 2.0 blir like bra på sikt. I dag så bruker jeg den på motorvei og i kø. Til de fleste lokale veier jeg kjører stoler jeg ikke nok på den (særlig i litt krappe svinger). Jeg bruker imidlertid ACC (eller TACC om man vil) ganske mye. FSD valgte jeg mest fordi jeg tror (og håper) at det kommer nyttig funksjonalitet her de neste 1-2 årene, og jeg har et såpass langt tidsperspektiv på eierskapet på bilen (5 år i alle fall) at jeg tror det blir bra med tiden, om ikke L5. Prisen er "lav" relativt sett i forhold til totalprisen, så jeg tok det med. Vurderer det som at AP er et "must", men FSD er mer optional.
#7
Fikk ikke dekk, men fikk beskjed om at Vianor skulle få i månedsskiftet september/oktober. Fikk SMS fra Vianor i helgen om at dekkene var på plass.
#8
Model X / Sv: Hattehylle X
torsdag 28. september 2017, klokken 19:10
Nei - var på en del tidlige biler (Signature hvis jeg husker rett). Er både irriterende mtp. støy, men enda verre for de av oss med 6-seter mtp. bagasje.
#9
Model X / Sv: Forbruk Wh/Km X75D vs SP90D
torsdag 28. september 2017, klokken 12:31
Standard på X på Michelin (20") er 255/45 foran og 275/45 bak. Usikker på hva P90D har, men på min P85+ med 21" på originalfelger så var det 245/35 foran og 265/35 bak.
#10
Model X / Sv: Tesla Model X - barneseter
onsdag 27. september 2017, klokken 14:35
Tror (..) at det er samme løsning der som i de fleste andre biler og som i TMS; tre plasser bak men bare forankring til 2 seter.

En annen sak er vel at om man har 7-seter og trenger flere enn 4 seter med ISO-fix så er vel mangelen på isofix det minstre problemet ;)
#11
Den doble rabatten skyldes en feil med både showroom discount bla. i forbindelse med endring av pakker, i tillegg kom det en ny prisjustering. En del, både med og uten inventory fikk da dobbel rabatt. Det er å tro på julenissen at Tesla gir dobbel rabatt. Inventory fyker ut, så tror det er lite å hente på å true med avbestilling.
#12
Gjelder samme for egendesignet, hentet ut X90D tirsdag, og fikk bare en av rabattene.
#13
Model X / Sv: AP2 vs AP2,5
torsdag 21. september 2017, klokken 18:14
Enig i det som skrives om auto highbeam, fin i nedblending, treg i å blende opp igjen. Synes ellers at AP ikke alltid henger med på fartsgrenser. F.eks. aktiverte jeg AP ca. 100m etter at jeg hadde gått fra en 50-sone til en 70-sone. Bilen insisterte på at 50 var fartsgrensen, og AP begynte nedbremsing fra 70. Glad det ikke var en overivrig kar bak meg, ellers kunne første turen fort vært over litt raskt.
#14
Bestilling og levering / Sv: Premium or No Premium...
torsdag 21. september 2017, klokken 18:09
Har hatt bilen i to dager (vel, 1,5 halv) og kan ikke si at jeg angrer på Premium. Lyden er bedre enn i min gamle (P85+), og gimmicken med dørene? Det er ganske så nice når du kommer med to fulle handleposer! Minuset er at halve parkeringsplassen ser rart på deg.
#15
Bestilling og levering / Sv: Levering august - september 2017
onsdag 20. september 2017, klokken 15:01
Jepp - samme her. Damen som utleverte var ikke kjent med det, og snakket med de "på kontoret" som mente at det ikke ble levert med enda. Ligger i hanskerommet, så bare å sette den sammen selv.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA