Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kensivert

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Appen til Outlander, helt på trynet??
fredag 10. juni 2016, klokken 12:35
Jo. Du kan sette opp mobil slik at du kan være på feks 4G I bilen.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Godt eller dårlig tilbud? Instyle+
mandag 25. april 2016, klokken 11:38
Sitat fra: knut-erik på torsdag 14. april 2016, klokken 14:19
Hei,

Ny bruker av forumet her, og har hatt stor nytte av å lese om erfaringene deres med Outlander PHEV. Selv om jeg ikke er 100 % sikker på at jeg skal kjøpe en PHEV har jeg i alle fall kommet så langt som til å innhente et tilbud, og derfor ønsker jeg deres innspill på tilbudet jeg har fått fra min lokale Mitsubishi-forhandler:

Bil med Instyle + og metallic lakk: 446 710
17" Nokian piggfri med dekktrykk:   17 200
Skiguard 850 svart                          8 900
Thule Wingbar                                 2 300
Avtagbart hengerfeste                     12 467
Skillegitter                                       2 810

Rabatt                                          -13 077
Total                                             489 500

Tror dere det er noe særlig å hente på å prute? Jeg innser at jeg kan spare noen kroner på å velge billigere takstativ, ha fast hengerfeste, og kanskje kjøpe vinterdekk fra tredjepart, men hva tenker dere om prisen på bilen som sådan? Hva betalte dere for deres PHEV?

Alternativet er jo å kjøpe en veldig lett brukt, men ser at mange som ligger ute er importert fra utlandet, og har ikke lyst til å gå på en smell med avvikende utstyrsnivå etc.


Hvor bor du?
#3
Vurderte også en slik en, men den hadde for kort kabel. Kun ca 5 meter.
#4
Jeg betalte 7500kr for mitt opplegg.

- 10A sikring
- Jordfeilvern type B (som er påkrevd nå ved Nye opplegg). Montert I egen kapsling pgs for liten plass i skapet
- Ca 10mtr kabling
- Boring gjennom en stk murvegg
- Shucko kontakt

Viktig å merke seg at ALLE Nye opplegg for lading av bil, SKAL ha jordfeilvern type B. Bare dette vernet koster 4000-5000kr.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøremønster
torsdag 18. februar 2016, klokken 13:58
Mulig jeg ikke forstår helt. Er det slik at "Save" lagrer strømmen og bilen kjøres på bensin? Hva gjør du da når du nærmer deg oppoverbakken? Setter bilen i normal?
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ladetid
torsdag 18. februar 2016, klokken 12:53
Sitat fra: aaa3 på torsdag 18. februar 2016, klokken 08:25
Ja, bare en fordel om laderen står tilkoblet hele tiden, så trekker du mesteparten av strømmen til forvarming fra nettet.

Er ikke det kun på 16A lading at den trekker fra nettet? Har forstått det slik at ved 10A lading, så tar den strøm fra batteriet ved forvarming.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøremønster
onsdag 17. februar 2016, klokken 09:50
Så da er det bare til å lade bilen 100%, pakke og legge på tur hvor jeg lar bilen ta kontroll samt bruke regenereringen så ofte som mulig?
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Mobiltelefon som ikke lager krøll
onsdag 17. februar 2016, klokken 09:33
En ting jeg har lurt på, hvordan oppdateres SW i bilen?
#9
Mitsubishi Outl. PH / Kjøremønster
onsdag 17. februar 2016, klokken 09:32
Jeg venter på å få overlevert en ny PHEV, Instyle +.

Skal på "langtur" fra Stavanger til Kristiansand I mai og lurer på hva som blir det beste kjøremønsteret da?
Kjøre på sstrøm så langt batteriet varer for å så gå over til bensin eller trykke "save" og spare på strømmen til jeg kommer frem?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA