Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elbilist sørvest

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
torsdag 18. februar 2016, klokken 17:58
Sitat fra: Electrix på mandag 15. februar 2016, klokken 13:24
Sitat fra: elbilist sørvest på fredag 12. februar 2016, klokken 22:34
Interressant å lese om forbruket på Outlanderen her. Jeg vurderer selv nå å bytte ut vår Zafira med 120hk diesel med en ny Outlander hybrid. Er usikker på et par ting  som kanskje noen her kan svare på. Vi har ett kjøremønster som hovedsaklig er til og fra jobb (hver vei ca 22km uten lading) altså 44km totalt hver dag. I tilegg  vil den bli brukt til en og annen langtur i året. En eller to ganger i året med campingvogn, er veldig usikker på hvordan den takler å dra campingvogn i lengre strekk, over fjelloverganger og opptil 50 mil pr dag. Vil dette bli for krevende montro?
Med et slikt bruksmønster som beskrevet her, er det fornuftig å satse på en Outlander hybrid? Har prøvekjørt en, og vi likte svært godt konseptet og bilen.
Hvis du stort sett kjører det du beskriver her så ville jeg også vurdert en ren elbil til dagligkjøring og så bare leie en større bil med hengerfeste de dagene du skal på langtur med campingvogna. Du får greie stasjonsvogner for ca 400-500,- pr dag eller ca 2500,- pr uke på nabobil.no, da er forsikring inkludert. I tillegg er det sikkert flere enn meg der som gjerne kan "bytteleie" en elbil tilbake i leieperioden slik at du kommer ut i 1-2 hundrelapper pr. dag.

Ja dette er bruksmønsteret til den ene bilen, bilen nr. 2 som vi har er en ren elbil, en Mitsubishi imiev som vi er svært fornøyd med! Den blir også brukt til jobb pendling, (t/r 96km) Så jeg mente da at en PHEV ville utfylle bilbruken vår totalt om vi brukte denne til småkjøring på rundt 50km pr dag som beskrevet over. Camp. vogn problematikken gjør at jeg nok revurderer litt, om det er masete og slitsomt å kjøre med opptil 1400kg på slep er det kanskje best å beholde Opelen som trekker lett og faktisk ikke bruker mere enn 0,65 på mila ved blandet kjøring. Jo det går an å leie, men det blir litt slitsomt å ikke kunne ha egen bil man impulsivt kan bruke til slike ting.  Vi får se, takker nå for gode innspill fra dere.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
lørdag 13. februar 2016, klokken 19:12
Takk for nyttig svar. Det høres ut som greie tall det. Forbruket ved å trekke camp. vogn vil nok sikkert passere literen,  men det er vel strengt tatt ikke så veldig viktig da dette er noe som kun er aktuelt en gang og to i året. Det viktige er om bilen er kraftig nok til å trekke ei vogn på 1400kg etter seg opp bakkar og berg fra Vestlandet til svenskegrensen. At man kan kjøre på folkevis og holde sånn noenlunde trafikken, noe jeg fint gjør i dag med 120hk diesel. Noen som har erfaring med å trekke last etter seg med en sånn bil?
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
fredag 12. februar 2016, klokken 22:34
Interressant å lese om forbruket på Outlanderen her. Jeg vurderer selv nå å bytte ut vår Zafira med 120hk diesel med en ny Outlander hybrid. Er usikker på et par ting  som kanskje noen her kan svare på. Vi har ett kjøremønster som hovedsaklig er til og fra jobb (hver vei ca 22km uten lading) altså 44km totalt hver dag. I tilegg  vil den bli brukt til en og annen langtur i året. En eller to ganger i året med campingvogn, er veldig usikker på hvordan den takler å dra campingvogn i lengre strekk, over fjelloverganger og opptil 50 mil pr dag. Vil dette bli for krevende montro?
Med et slikt bruksmønster som beskrevet her, er det fornuftig å satse på en Outlander hybrid? Har prøvekjørt en, og vi likte svært godt konseptet og bilen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA