Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ABW

#1
Støtter RuneHa.
Har varslet til selger at vi ønsker innbytte hvis dem kommer med denne muligheten.

Alle tipsene for å unngå uønska start av ICE er ok, men bilen kunne fint tatt varme fra batteriene etc. istede for at ICE starter.
Vi kjører ca. 5km til jobb, med stopp i barnehage/skole. Ved klima av klarer vi oss, men det begynner smått å dukke før vi kommer oss på jobb/hjem, selv om vi forvarmer 30min før start.
Samme hvis vi er litt kjapp på gassen inn i rundkjøring, så starter ICE, helt unødvendig på fullt batteri.
Har skrevet en del om dette tidligere, og bare godtatt at bilen er sånn.

Hadde vi vært mer obs på dette før kjøp, er det mye mulig vi hadde ventet et år eller to.

#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Problemer med forvarming etter sommertid
fredag 01. april 2016, klokken 21:21
Har prøvd det også. Ikke via appn, men direkte i bilen. Vi bruker ikke appn i det hele, har bilen til forvarming til fast tid hver morgen.

Prøvde å nullstille alt, skru av forvarming, stoppet bil. Startet igjen og justerte tid og satt den på igjen. Oppfører seg fortsatt likt.

Mulig det hjelper å gjøre det via appn, kan teste dette i helga.

Vi har 2016 mod.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Problemer med forvarming etter sommertid
fredag 01. april 2016, klokken 20:05
Bilens klokke er justert på sommertid, har prøvd både manuelt og automatisk, tiden blir riktig men forvarming starter ikke.

Fikk rettelse fra min kone i går, hun sier forvarming følger den gamle tiden.
Eks.: for at forvarming skal starte kl. 07 etter bilens klokke, må vi stille start forvarming tiden til 06.

Må ringe forhandler til uken hvis ikke noen kloke hoder kommer opp med en løsning i helgen.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Problemer med forvarming etter sommertid
torsdag 31. mars 2016, klokken 20:31
Vi opplever det samme. Hadde en teori om at bilen følger den gamle tiden, så vi har prøvd å stille forvarming både en time før og en time etter tiden den skal varme, men ser ikke ut til å stemme :).

Ønsker også tips!
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
søndag 14. februar 2016, klokken 15:42
Test gjennomført   :)

4-, ikke fullt batteri grunnet en liten tur tidligere på dagen, forvarming 30 min, kjørt 33,6km med et forbruk på 0,27.

Låg på 0,03 helt frem til 27km, da var batteriet tomt så bensinmotoren startet.

Kjørt temp rimelig raskt opp på 20 grader i kupe, så fort jeg prøvde 21 startet bensinmotoren og stoppet igjen når jeg gikk ned til 20 grader. Prøvde dette noen gang ila. de første 10km.

Takk for gode råd, skal bli artig å se hvor lavt vi klarer å holde den til jobb til uken.
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
søndag 14. februar 2016, klokken 07:36
Joda, jeg leser av rett. Torsdag nullstilte jeg, har nå forbruk på 20liter/100km.
Fortsatt kun småkjøring.
Barteriet tappes maks 30% ila. en dag, så batteriet har lang rekkevidde enda (sikkert ikke så rart siden bensinmotoren går nesten hele tiden).

Men nå skal det sies at i går var det 10- og kaldtstart på bilen, så denne gangen kan jeg skjønne at den har brukt litt.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
fredag 12. februar 2016, klokken 21:05
Ingen kø, si maks 10 min med stopp i bhage og skole. All vår kjøring i ukedagene er slik kjøring, så skjønner ikke at det skal være feil å måle slik kjøring.
Mange helger er ikke bilen vår i bruk i det hele, så det er stort sett slik kjøring vi har.
Derfor vi valgte plugg-inn kontra noe annet...

Hadde samme bil på prøve før vi kjøpte den, da var det mer langkjøring, ca. 150km på en dag med et forbruk på 0,65. Det var som forventet ihht. kjøring.
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
fredag 12. februar 2016, klokken 19:05
Skuffet eier av demokjørt Instyle+ 2016 mod.

Vi har hatt bilen i 2 uker nå, kjørt ca. 100km, kun tur/retur jobb, ca. 5km en vei.
Vi full lader bilen hver natt og forvarmer 30min før vi starter på jobb. Ved kjøring har vi brukt moderat med strøm til varmekilder for å få forbruket mest mulig ned. Rolig kjørestil i 30 og 50 soner.
Forbruk på 1,2l/mil.

Temperatur har i perioden logget på 1+ - 4-.

Hva gjør vi feil?

Lest mange innlegg på forumet her, hvor det virker at alle andre har helt annen erfaring.

Min forventning før vi fikk bilen var at denne type kjøring skulle ligge på 0,1-0,3 på vinteren.

Tok i dag kontakt med selger ang. dette, de kunne ikke skjønne det helt og skulle diskutere internt og gi meg tilbakemelding etter helgen. Ikke usannsynelig at de tar bilen inn i følge selger.

Noen med lignende erfaring?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA