Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kvkleppe

#1
Model S / Sv: TMS med solid km-stand
onsdag 23. august 2017, klokken 09:31
Vil si at jeg kjører i overkant mye med min P85+. På 18 måneder har jeg klart å watte ut 95000 km..... Bilen har nå rullet 127.000.

Det er en helt fantastisk bil, men har ikke vært uten feil. Sikkert vært inne 20 ganger hos tesla for småfiks og annet rart.

Tross småfeil og litt større feil er dette den desidert "beste" og morsomste bilen jeg har eid. Vurderte å bytte før den passerte 100k, men det heller mot å beholde bilen i mange km til.

Spent på hvordan ting holder seg. Vært 30k problemfrie km de siste månedene værtfall:)

#2
Model S / Sv: Oppgradere til LTE?
tirsdag 15. august 2017, klokken 13:47
Har oppgradert min P85+ til LTE, og angrer definitivt ikke. Bedre dekning og kart/spotify lastes raskere.
#3
Model S / slett..
mandag 24. juli 2017, klokken 23:56
slett..
#4
Model S / Sv: Gjennomsnittlig årlig kjørelengde Tesla
torsdag 01. juni 2017, klokken 14:08
Kan si at jeg drar opp snittet litt; 80.000 km kjørt på 15 mnd :) Tesla P85+
#5
Model S / Sv: Deksel til lasteholdere knekt, svakhet fra Tesla?
torsdag 30. mars 2017, klokken 14:14
Tesla byttet til nye type fester på min 2013 modell ved forrige service.
#6
Model S / Sv: Hvor får man tak i billigere premium dekk
mandag 09. januar 2017, klokken 14:58
Har selv P85+ med 21" Michelin dekk. Hvor mange km får du på dine før de må byttes?
#7
Model S / Sv: Vurderer brukt MS, noen spørsmål
fredag 06. januar 2017, klokken 14:49
Har en 2013 P85+ med absolutt alt utstyr til salgs om ønskelig:)
#8
Model S / Sv: Bruktverdi etter garantitiden?
tirsdag 08. november 2016, klokken 14:05
Min 2013 P85+ har bikket 85k og vil se 100k om ikke mange måneder. Bilen har fått alle de oppgraderinger / utbredelser som er nødvendig fra Tesla og bilen er "som ny". Har lite lyst å bytte den ut kun pga km.standen , men ser også fordelene med det...

Kunne vurdert å legge den ut for salg for rundt 560, men da får jeg sikkert en kjipere tesla med mindre utstyr (AP er ikke et must for meg) og mulig i dårligere stand ved kjøp i samme prisklasse.

Blir nok til at jeg beholder den etter passerte 100k også.
#9
Model S / Sv: Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?
onsdag 05. oktober 2016, klokken 09:13
21" Turbin felger med Pirelli vinterdekk, så ser bilen like bra ut sommer som vinter:) Om det funker er en annen ting...
#10
Har orginal tesla premium midtkonsoll til baksete om noen trenger. Ligger på Finn.
#11
Model S / Sv: Skiftet til sommerdekk?
mandag 01. august 2016, klokken 13:50
Tesla byttet alle mine uten kostnad når den var inne for service.
#12
Model S / Sv: Hva koster en tur sørover?
fredag 15. juli 2016, klokken 12:03
Sitat fra: nagela på fredag 15. juli 2016, klokken 11:53
Sitat fra: aness på fredag 15. juli 2016, klokken 11:07
Sitat fra: kvkleppe på fredag 15. juli 2016, klokken 10:17
Det koster å kjøre i østerrike og sveits, men siden de ikke tok kort og jeg ikke hadde cash så kjørte jeg bare på...

Det er lov å ha flaks, min erfaring er at vignettene kan kjøpes på bensinstasjoner, og de tar kort.

Kjøpte selv vignettene på bensinstasjon rett før grensen (i Tyskland) for 2 uker siden, men også der var kravet for dette "kun kontant".
Så tydeligvis noe i regelverket om at dette går på eget "kontantregnskap".
Siden de hadde minibank ca 2m fra kassen var det ikke stort problem, bare å ta ut og så betale i kassen med cash.

Sant, men jeg "kom på det" når jeg var på grensen, og der var det ingen minibank :( Uansett, kjøp det på bensinstasjon før grensa så slipper man å kjøre med hjerte i halsen.
#13
Model S / Sv: Hva koster en tur sørover?
fredag 15. juli 2016, klokken 10:17
Hadde akkurat en slik tur nedover til Nice, nærmere bestemt Frejús/Saint Aygulf.
Fantastisk tur med null problem ang lading ect.
Fikk wattet på med ca 5500km.

Total kostnad for bompenger og diverse parkering: 1600,-
4 hotellovernattinger med pris på 1000-1300kr natten.
(Kjørte samme strekning i påsken også i ett strekk. Fikk slappet av mens vi ladet, men det er ikke å anbefale)

Utrulig mange bompasseringer i frankrike og vi kjørte endel der nede til feks Monaco.
Det koster å kjøre i østerrike og sveits, men siden de ikke tok kort og jeg ikke hadde cash så kjørte jeg bare på...

Delte opp turen i 3 med 2 hotellovernattinger.

Nedover:
Dag 1:
- Fergen fra Larvik til Hirtshals. (ankomst Hirtshals kl 11:45)
- Hotell i Hannover (Ankomst ca 22 på kvelden) Stoppet for middag i Hamburg.

Dag 2:
- Kjørte gjennom hele tyskland med neste overnatting i Maienfeld, Sweits. (Ankomst ca 20 på kvelden)

Dag 3:
- Via Italia med neste stopp leiligheten i Saint Aygulf. Ankomst ca kl 18:00


Hjemveien:
Dag 1:
- Kjørte via Marseille med hotell stopp i Dijon

Dag 2:
- Via Luxemburg og hotell i Hannover (samme som sist)

Dag 3:
- Fergen fra Hirtshals (22:15) til Larvik.

Monaco:



#14
Model S / Sv: Hvor dum har jeg lov til å være?
onsdag 22. juni 2016, klokken 08:23
Det der er veldig irriterende, men lurer fælt på hvor denne semi-hurtigladeren står ? :D
#15
Model S / P85+: Feilmelding - Acceleration Reduced
onsdag 27. april 2016, klokken 15:51
Denne feilmeldingen kom opp når jeg skulle kjøre i går. Fungerte helt fint til jeg parkerte 5 minutter før.

Acceleration Reduced
Contact Tesla Service When Convenient

Noen som har fått samme melding før ?
Bilen er levert til tesla for feilsøking.
2013 P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA