Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kanutten

#1
e-up! / Sv: Erfaringer med e-Up?
onsdag 09. august 2017, klokken 17:04
Når det gjelder rekkevidden så registerer jeg at folk har ulike erfaringer, men jeg TROR eUP er en av bilene på markedet med kortest rekkevidde.
#2
e-up! / Sv: Erfaringer med e-Up?
tirsdag 08. august 2017, klokken 20:13
Sitat fra: Navl1 på tirsdag 08. august 2017, klokken 20:09
De 60 km du viser til her, er det med småkjøring mellom ladinger, eller i en tur der du kjører batteri fra fullt til tomt?

Som regel til og fra jobb - med andre ord 2 turer. Om den går så mye lenger i ett strekk er jeg faktisk litt usikker på.
#3
e-up! / Sv: Erfaringer med e-Up?
tirsdag 08. august 2017, klokken 20:05
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 08. august 2017, klokken 19:41
Vinterkjøring = 100 km rekkevidde

Trekk fra 10 km for hver ny start grunnet effektivt men strømkrevende varmeapparat.

Sommer = 120 km rekkevidde

Heftig minihatch med Autoseilefunksjon, antikollisjonsystem, delt baksete, og varme i frontvindu og seter.

Det er mulig du får 100km ut av den om vinteren i Stavanger, men her i Oslo får vi ca 60km med vår eUP når det er skikkelig kaldt.

Å kalle den heftig er vel også en ganske kraftig overdrivelse  :) Den er liten og kul, men med skikkelig billige seter og interiør, sprek er den definitivt heller ikke.
#4
Model S / Sv: Tesla på finn.no
lørdag 03. juni 2017, klokken 21:26
Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. juni 2017, klokken 16:40
Så enkelt er det ikke. Hvordan skal man vite tilstanden til lakken under? Skulle jeg kjøpt en bil med folie måtte selgeren fjernet den før kjøpet så jeg fikk se selv. Hvis ikke ville jeg ikke engang vurdert bilen.

Helt enig. Foliert bil er helt uaktuelt for min del.
#5
Sitat fra: arthur på søndag 28. mai 2017, klokken 17:25
Kan noen her vise til forarbeid eller forskrifter som sier noe om gjest og vert?

Det burde ikke være nødvendig. Tenk heller sunn fornuft, smidighet og omtanke. Amoss ga en veldig god oppsummering synes jeg.
#6
Premium seter MÅ prøves på en tur litt lenger enn rundt kvartalet.

Det er de verste setene jeg har sittet i av alle biler jeg har prøvd - nakkestøtten treffer meg i nakken, og dette er den nyeste versjonen som kan justeres (men ikke høyt nok opp for min del). Samtidig vet jeg at andre synes de er gode å sitte i selv på lengre turer.
#7
Sitat fra: arthur på fredag 26. mai 2017, klokken 07:13
Hvis du ligger på fatsgrensen i kollektivfeltet og trafikken i de øvrige feltene går saktere og en bil bak deg blinker med lysene hva gjør du da? Bremser ned og finner en plass i det nærmeste feltet og venter på at du skal kunne skifte tilbake til kollektivfeltet?

Ja
#8
Model 3 / Sv: Kun ett, midtmontert display
torsdag 25. mai 2017, klokken 19:45
Sitat fra: Amoss på torsdag 25. mai 2017, klokken 18:05
Ikke glem at det kommer til litt mer enn bare skjermen :p  Som Elon poengterte på Q&A etter siste(?) kvartalsresultat så sparer de både selve skjermen og ikke minst den datamaskinen som skal drive den...

Nja... jeg er ganske sikker på at den eksisterende datamaskinen hadde klart å drive begge skjermene, så da er det i tilfelle snakk om selve skjermen + litt kabler. Det kan umulig gi så store utslag på produksjonskostnaden?
#9
Sitat fra: arthur på torsdag 25. mai 2017, klokken 18:07
Hvis man lager kø ved å holde fartsgrensen så får det heller bli kø.

Hvorfor det?

Jeg synes det er mer smidig å slippe folk forbi dersom det er mulig uten for mye bryderi.
#10
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 14. mai 2017, klokken 11:33
Bringer tankene inn på at selv en død katt vil sprette hvis den bare blir kastet hardt nok fra stor høyde

Kan du forklare hva du mener her?
#11
Elbiler i media / Sv: NIO EP9 knuser rekorden på Nürburgring
søndag 14. mai 2017, klokken 18:10
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 14. mai 2017, klokken 13:35
En Tesla kunne nok også kjørt denne runden men da må den preppes for å kjøre på bane slik alle på nevnte liste er...

Jeg mener å ha lest at dette har blitt forsøkt (flere ganger) uten særlig hell. Problemer med varmgang i batterier mener jeg det var?
#12
Sitat fra: knut.aulie på fredag 05. mai 2017, klokken 23:26
Sitat fra: alda på fredag 05. mai 2017, klokken 22:17
Bra design är tidlös! Ett exempel:
(Gissa ålder på denna bil)
De Thomaso Pantera 70 talls bil, en jeg kjente hadde denne en kort periode før den brant opp..... men pen er den i likhet med Corvette, E/type og en haug med italienere

Og den aller viktigste: 911
#13
Kjøpe elbil? / Sv: Etter Ampera E, hva bør man satse på?
fredag 05. mai 2017, klokken 23:10
Sitat fra: i05L0 på fredag 05. mai 2017, klokken 21:08
Det er fantastisk å være vitne til at bilmarkedet som vi kjenner det, rakner fullstendig foran øynene (lommebøkene) våre. Her sitter vi og KREVER gode elbiler fordi Tesla har satt standarden. Og markedslederne klarer ikke å levere! Hvor er Volvo? Mercedes? Audi? Honda?

Norge er i en særstilling når det gjelder elbil, og samtidig et knøttlite marked. Jeg tror det primært er viljen og ikke evnen som gjør at de store ikke leverer elbiler enda.
#14
Elbilen i Samfunnet / Sv: Skal vi ha alt gratis?
søndag 19. februar 2017, klokken 23:12
Hvor mange her inne har parkert på ladeplass og ladet fordi det var gratis, selv om de egentlig ikke trengte det? Jeg gjetter at de aller fleste har gjort det fra tid til annen.

Jeg synes det virker fornuftig å innføre en avgift for lading fordi man da kan unngå at disse plassene er konstant opptatt, slik at de som trenger strøm faktisk får det.
#15
Elbilen i Samfunnet / Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?
søndag 19. februar 2017, klokken 23:01
Jeg er litt usikker på hvor relevant det er å sammenligne elbiler med digitalkamera og smarttelefoner. Felles for kamera og telefon var jo at de tilbød vesentlig endret/utvidet/bedre funksjonalitet enn alternativet når de kom. Det samme kan man ikke si om elbiler. Det kan derimot argumenteres for at de tilbyr dårligere funksjonalitet enn en bil med forbrenningsmotor fordi rekkevidden er så mye kortere, og lading tar vesentlig lenger tid enn fylling av bensin eller diesel.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA