Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Milk

#1
e-Golf / Sv: Car Net
lørdag 12. november 2016, klokken 09:37
Fungerer like dårlig etter oppdateringen 9.nov vers 3.5.6 (IOS)

Får ikke bekreftelse på om om forvarming har startet, hverken med bruk av avgangstid eller start. Men det virker likevel som om bilen har varmet litt i de fleste tilfeller.

Under hva som er nytt, står det at det er bedre ytelse, utvidelser og nye funksjoner. Jeg kan ikke finne noen nye funksjoner. Men jeg slipper å taste passord hver gang jeg skal inn å se at forvarming ikke er bekreftet, og at bilen befinner seg hjemme, selv om den er parkert et helt annet sted, så det er jo noe positivt:-)
#2
e-Golf / Sv: Ulyd når man svinger
lørdag 11. juni 2016, klokken 11:03
Ikke utenkelig at det kan være bremsene som subber litt, siden det på vår bil virker som lyden "kommer og går" og gjerne er borte en stund etter at bilen har vært på litt lengre turer. Men samtidig er det litt merkelig at det kun subber med max rattutslag.
#3
e-Golf / Sv: Ulyd når man svinger
lørdag 30. april 2016, klokken 11:53
Virker ikke som VW har løst dette enda. Fikk nylig tilsvarendelyd på min, som er produsert uke 9-16. Lyden høres når jeg svinger, både til høyre og venstre i lav hastighet. Det høres nesten ut som hjulene subber borti noe.
Hvis dette er et kjent problem som er løst med et annet drev, eller olje, burde vel dette vært implementert på min bil. Er det andre med nyere biler som opplever samme lyd?

#4
Kreves det noen form for registrering for å starte ladingen på disse ladestolpene? forsøkte å koble til e-Golfen der, men virket som om det ikke var strøm på stolpen(sikringen var ok). Eller var det kanskje en grunn til at det var en plass ledig.
#5
e-Golf / Sv: 16A Ladekabel
søndag 14. februar 2016, klokken 11:05
Vurdere å kjøpe en ekstra portabel ladekabel til min kommende e-Golf. Tenkte da å kjøpe en som kan lade 16A (istedenfor å kjøpe ekstra originallader momsfri). Er det da slik at selv om det står at du kan velge mellom 10 og 16A på ladekabelen, så kan du begrense ladestrømmen til 5A i bilen?

Fint hvis noen har anbefalinger eller erfaringer å dele :), er sikkert kommet flere typer på markedet siden denne tråden ble startet.
#6
e-Golf / Sv: Ladekabel alltid koblet til strøm
fredag 12. februar 2016, klokken 21:25
Noen som har data på hvor mye strøm som trekkes når den originale ladekabelen(med kladd) står tilkoblet strømnettet, men ikke bilen?
#7
Kia Soul EV / Sv: Pris på standard ladekabel
lørdag 06. februar 2016, klokken 10:55
Sitat fra: goev på torsdag 01. januar 2015, klokken 21:00
Det er nok neppe noe stort problem å la ladekabelen stå tilkoplet. Ladekabelen har elektronikk som ikke trekker særlig mer enn noen få mA. Det består i hovedsak av en mikrokontroller, noen ledlys og et rele eller tyristor. Det er neppe noe verre enn å ha mobilladeren din tilkoplet.

Jeg testet kjapt med et wattmeter. Den skiftet mellom 0,5A og 1A. Synes det var litt mye, i grunnen. Er litt overrasket.


Hei
Er det flere som har målt strømtrekk når ladekabel m/kladd står plugget inn i veggkontakt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA