Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Logical

#1
Model S / Hvorfor lar Tesla deg "krasje" i lav hastighet?
mandag 02. mai 2016, klokken 13:40
Så vidt jeg har forstått er det mulig å kjøre rett inn i en vegg ved lav hastighet, selv om bilen advarer deg og piper. Hvorfor tror dere ikke bilen gir deg mulighet til å slå av/på om den skal bremse automatisk og stoppe helt opp når du er f.eks. 5 cm fra en gjenstand ved lav hastighet (typisk når du parkerer etc.)? Jeg vil jo tro teknologien er på plass.
#2
Tesla-serviceansatte har ved flere anledninger sagt at det ikke er noen forskjell på om du har 70 eller 90 % som maksgrense. Det er bare 100 % man bør unngå, siden det kan slite litt på batteriet. Med andre ord absolutt ingen grunn til å sette begrensningen på 70 % eller 80 % som noen sier her. Sett den på 90 %, og du tar vare på batteriet samtidig som du ikke reduserer rekkevidden mer enn nødvendig  :)
#3
Takk, ringte til Shell Sinsen, og de kunne bekrefte det! Bare kaldt vann til bøtta, men det får duge :)
#4
Model S / Sv: Firmware v7.1x
onsdag 16. mars 2016, klokken 21:09
Er det bare meg, eller har de justert ned følsomheten på gasspedalen i den nye oppdateringen? Den er ikke like kvass som før oppdateringen i vanlig modus (ikke Insane).
#5
Antar det er flere her som har Tesla i Oslo og som liker å ta vare på bilen. Er det noe sted jeg kan kjøre for å gjennomføre en selvvask av bilen, gjerne med tilgang på varmt og kaldt vann. Forvask kan jeg ta på Statoil f.eks., men er jo ikke lov å dra opp eget utstyr der.
#6
Model S / Sv: Bremser (eller noe annet) fryser?
onsdag 24. februar 2016, klokken 12:35
Etter vask det har skjedd ja, så da vet jeg iallfall at det ikke er noe farlig :)
#7
Model S / Bremser (eller noe annet) fryser?
onsdag 24. februar 2016, klokken 12:20
Har de siste par dagene opplevd, etter at bilen har stått over natten i parkeringshus (hvor det er ganske kaldt, men tror egentlig ikke det er minusgrader), at når jeg skal kjøre den, er det som om bremsene eller noe sitter litt fast i bremseskivene. De rykkes løs samtidig som man hører en poppelyd når jeg starter å kjøre. Etterpå er alt som vanlig. Noen som har vært borti dette?
#8
Model S / Hvilken lakkbehandling for 1 år gammel Tesla?
torsdag 18. februar 2016, klokken 17:49
Jeg kjøpte en 1 år gammel Tesla i hvit perlemor som ikke har hatt noen form for lakkbehandling. Er det noen som har tips til hva jeg bør velge? Har hørt om ting som DiTEC, Opti Coat, Ceramic Pro etc.

Er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg tar selvvask på Statoil? Har aldri gjort det før, og vet ikke om det noe jeg bør gjøre/ikke bør gjøre.
#9
Model S / Bilen låser seg mens jeg er i nærheten
mandag 15. februar 2016, klokken 22:43
Jeg er ny Tesla-eier, så unnskyld for alle spørsmålene  :)
Reagerer litt på at bilen har en tendens til å låse seg når jeg f.eks. står å fikler med å sette laderen i bilen. Den låser seg da ikke opp igjen av seg selv, uansett hvor nært jeg går frontdøren. Jeg må klikke på taket på nøkkelen for å få låst opp bilen. Er dette vanlig oppførsel?
#10
Model S / Hva viser det grønne batteriet i dashboard hos dere? P85D
mandag 15. februar 2016, klokken 10:04
Skal det i prinsippet vise 480 km når bilen er fulladet? Hos meg er jeg så vidt over 400 km hvis jeg lader batteriet fullt.
#11
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/50206-Can-you-upgrade-the-85D-to-a-90D/page2

Man kan oppgradere og det er en mulighet allerede nå, men det er selvfølgelige ikke noen vits før batteriet begynner å svikte litt. Tviler på at det koster hinsides mye, men kostbart er det selvfølgelige, vil jeg tro.
#12
Det stod jo inne på Tesla sin nettside, der du designer bilen, at alle P85D kunne oppgraderes med den ekstra rekkevidden? Ganske sikker på at jeg leste det, men det er kanskje bare når man faktisk lager bilen, ikke i etterkant. Var før de fjernet 85-modellen.
#13
Model S / Type 2-ladekabel til Tesla og pris på oppgradering til P90
mandag 08. februar 2016, klokken 21:08
1. Er det forskjellige Type 2-ladekabler man kan kjøpe? Må vel ha en kabel som støtter opptil maksimal lading (22kwh), antar den kabelen støtter alt av lavere "hastighet" også? Hvor får man kjøpt billigst, har noen en lenke til en grei nettbutikk?

2. Noen som vet hvor mye det koster å oppgradere rekkevidden på P85D til 90?
#14
Model S / Sv: Kilometerstand Tesla
lørdag 06. februar 2016, klokken 13:24
Ser den, men ingen 85d ute i fargen vi vil ha, og tenker kanskje p85d holder seg litt bedre i pris. Takk for bra svar!
#15
Model S / Kilometerstand Tesla
lørdag 06. februar 2016, klokken 12:23
Hva anses som mye på en Tesla? Vurderer å kjøpe en P85D som har gått 37k. Er det verdt en besparelse på 60 000 kroner i mot en som har gått 20k mener dere? Kilometerstand er vel ikke fullt like viktig på en Tesla som en bil med motor?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA