Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Joh Kobbe

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel
mandag 07. august 2017, klokken 00:06
Det fungerer dessverre ikke på 2017 modellen, de har fjernet denne muligheten. Dette er prøvd ut via medlemmer av FB gruppen.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: SMS app
søndag 09. april 2017, klokken 12:10
AutoInput 2.0 Causes Problems - Use version 1.0.31. Følg fremgangsmåten i linken.
https://groups.google.com/forum/m/#!topic/outlander-phev-sms-remote/I0Wd8S2_30g
#3
Sitat fra: Jørund på mandag 13. februar 2017, klokken 21:52
Har 2017 Instyle+ med Rockford og ikke spesielt imponert over lyden.

Jeg brukte litt tid på å stille inn anlegget ved å bruke et par "kvalitets brente" favoritt cder. Da ble lyden betraktelig bedre enn standard oppsett. Merk også at når man lytter til radio så er ikke dolby "alternativet" nødvendigvis det beste.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Nybegynner med hybrid
fredag 10. februar 2017, klokken 00:28
- Hvor mye koster det å lade en Outlander hybrid?
- Svar: Da batteriet ikke lades helt ut, samt at det ikke blir "helt" toppladet så kan du påregne rundt 7-10 kr fra "tom" til "full" (avhengig av variabler).
#5
Chromen i grillen skaller av på noen av våre PHEV, dette dekkes i de fleste tilfeller via reklamasjon. Men, bor du i Trøndelag anbefaler jeg sterkt å ikke benytte Bilcentrum Trondheim da du kan risikere å bli kalt løgner og at det er du som bevisst har påført denne skaden. Anbefaler heller forhandlere i Stjørdal, Melhus eller Støren da de virker å gi bedre service.
#6
Du kan slå av LDW permanent ved å holde inn knappen i 10 sekunder. Beltevarsler kan enkelt unngås ved å nappe ut den sorte ledningen under setet.
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Koble opp WIFI
tirsdag 10. januar 2017, klokken 22:56
Lappen er for å koble til mobiltelefon slik at du kan ringe samt spille av musikk via mobilen. Det er godt mulig at tidligere eier har registrert to mobiler fra før, da må du avregistrere de før du registrerer din(e). Prøv denne siden, sjekk antall siffer i passord før du velger link videre. http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/. Anbefaler deg å bli med på fb-gruppen "Mitsubishi Outlander PHEV Owners Group Norway", der vil du få hjelp raskere enn her :)
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Koble opp WIFI
tirsdag 10. januar 2017, klokken 00:08
Det er mulig du har kjøpt en versjon uten forvarming, har lest om flere som har importert fra sør i Europa som ikke har det. Hvis du ikke har det som menyvalg i MMCS så bekreftes det. Anbefaler Defa.
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: EVBatMon?
torsdag 05. januar 2017, klokken 18:45
Det er billigere å bruke charge til å lade batteriet enn å bruke hurtiglading (men sikkert morsomt å prøve en gang). Dette spesiellt når det er kaldt samt at det også ellers er det ufornuftig å bruke hurtigladere, såfremt de ikke er gratis, på PHEV da det er et så lite batteri og det tar til seg strøm så langsomt i forhold til rene el-biler. Det er noen som har opplevd feilmelding når de hurtiglader PHEV, gi gjerne tilbakemelding om din erfaring :)
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: EVBatMon?
tirsdag 03. januar 2017, klokken 23:34
Det siste stemmer sånn ca. ja. Det vil ta for mye tid, samt at det kan bli for kjedelig lesning for akkurat denne tråden til å gå i dybden her. Men for de som er interessert så finner man mange diskusjoner om PHEV sin batteriteknologi, en teknologi som ligner på andre bilers men ikke nødvendigvis er helt lik.
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: EVBatMon?
tirsdag 03. januar 2017, klokken 23:06
Tja, nå er det jeg som har gjort dette dokumentet tilgjengelig i flere fora, blant annet her og i tre fb-grupper, så jeg har lest dette dokumentet ja  ;) Jeg har også lest flere andre dokument samt diskutert dette og flere andre tema med mange "orakler" der ute. Har blant annet diskutert med et par app-utviklere samt teknikkere som har vært på fabrikken hvor bilene "lages". Spesiellt interessant var diskusjonen med en som gikk i dybden i den delen av fabrikken hvor batteriteknologien ble forent med bilen. Du kan jo ta en tur ut på fb og snakke litt med Telmo Azevedo, han kan sikkert opplyse deg samt gi en virkelig dyp innsikt i hvordan lading i fohold til battericellene foregår. Men for all del, ikke hør på meg, fortsett å les "PHEV Outlander Technical Highlights.pdf", masse nyttig der. Og når du er ferdig kan du jo laste ned masse flere :)
#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Tips og triks
tirsdag 03. januar 2017, klokken 10:29
Ved å holde inn "snøkrystall-knappen" i 10 sekunder kan du slå av automatisk klimakontroll (den som trekker 4 Kw) slik at den ikke slår seg på ved oppstart av bil og start av klimaanlegg. Dette forhindrer at ICE(bensinmotor) starter når man bare ønsker f.eks. å fjerne dugg i bilen eller å sirkulere luft.
#14
Mitsubishi Outl. PH / Sv: EVBatMon?
tirsdag 03. januar 2017, klokken 10:19
Som jeg skriver så er det et sikkerhetsnivå som er satt som forhindrer cellene å bli fyllt helt opp, batteriene vil da ikke være 100% fyllt opp selv om det kan virke slik i noen apper.
#15
Mitsubishi Outl. PH / Sv: EVBatMon?
mandag 02. januar 2017, klokken 20:01
Du stresser ikke batteriene ved å lade fullt, de vil ikke bli ladet til 100%, det tar teknologien seg av. Du vil heller ikke tømme batteriene helt, du trenger ikke lese alle 198 sider for å se det. Scroll gjennom og finn skjema som gir deg oversikt over hvordan ladingen foregår  ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA