Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hrl

#1
Står i bruksanvisningen, dette er fra hukommelsen; Må slå på tenningen, holde inne menyvalgknappen på venstre side av rattet, velge innstillinger og så TPMS. Her må man velge dekksett nr 2, mener den sto til nr 1. Da forsvinner advarselen.
#2
Sitat fra: LarsErikOsterud på tirsdag 26. april 2016, klokken 14:36
Temp stod på 17. Og motoren går bare 1/2 minutt.
Den har gjort dette før også (når det var langt kaldere enn nå).
Men aldri så høyt turtall. Ærlig talt. 3,5 liter på mila forbruk mens den går.
Det må jo være gassen helt i bånn, og det kan vel ikke være riktig?

Ikke for å være vrang, men 3,5 l/mil på et halvt minutt er rimelig rått. At du klarer å kjøre en mil på et halvt minutt altså. Betyr vel at du må kjøre i 1200 km/t i det halve minuttet og da er det ikke så rart at det går 3,5 l :-)

Tror egentlig du bør se bort fra beregnet forbruk i løpet av korte perioder da det gir sånne "artige" utslag. Men forståelig at det er plagsomt med det merkelige konseptet de har laget for å starte opp bensinmotoren for å kjøre den på høyt turtall i et halvt minutt og deretter slå den av igjen. Blir irritert selv når det skjer.

Noen som har funnet ut hvordan man kan sette ECO Mode default på så man slipper å trykke inn knappen hver gang man starter bilen?
#3
Hvem blir førstemann til å prøve denne:
http://vtechtuning.eu/phev-box.html
?
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
tirsdag 16. februar 2016, klokken 17:24
Sitat fra: Amadeus på tirsdag 16. februar 2016, klokken 17:20
Det er mest kjøring i og rundt byen,  lite landeveikjøring og den viste fra 11 til 12.5 liter pr 100 km.
Det er klart at når jeg lærer å kjøre den så vil det nok gå ned,  men føler det var mye uansett.
Går ikke an. Du må ha bomma med en 10'er faktor. 0,11 til 0,125 tror jeg du mener. Kjørte fra Sarpsborg til Årdal over Hemsedalsfjellet mandag ettermiddag/kveld, dvs gjennom Oslo i rushtid, E6 med 110 soner, fjellovergang med -19 som kaldest.
Startet med 12 km strøm, forbruk på 0,55 i Oslo, 0,7 ved maks høyde på Hemsedalsfjellet, 0,68 ved ankomst Årdal, regenererte 8 km ned fra fjellet, men dette ble da brukt til varme. Normal temperatur i bilen (20-21 grader, ikke aircondition), cruisecontrol gjennom Oslo (deilig hvordan bilen følger trafikken!) og på E6, fulgte fartsgrensene ellers med et par spenstige forbikjøringer av lastebiler underveis.

Er jo selvfølgelig verdt å nevne at min tidligere Volvo V40 CC diesel tok denne turen på 0,36 på mila, så om det er miljøvennlig kan vel diskuteres, men det høres ikke realistisk ut med det forbruket som er nevnt over.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ekstralys på PHEV
tirsdag 26. januar 2016, klokken 08:55
Det skulle tatt ca 1 uke, men pakka ble stoppet i Oslo pga "manglende EDI" (hva nå enn det er), så det tok 2 uker fra jeg bestilte til den kom fram.
Får håpe din forsendelse går som den skal!
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ekstralys på PHEV
søndag 24. januar 2016, klokken 08:37
Her er noen bilder fra under panseret. (Burde kanskje teipet litt mer og brukt svart strips for å få det mer "usynlig", men måtte få det klart så fort som mulig)
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ekstralys på PHEV
lørdag 23. januar 2016, klokken 20:46
Første først;
Ja, måtte borre hull i dekslene, men det følger med en pakning som gjør det tett igjen. Prøvde å finne tilsvarende plastdeksler for å slippe å borre i de orginale, men gav opp og satser på at jeg får tak i de igjen før jeg evt skal selge bilen om noen år. Da finnes det sikker noen kollisjonsskadde biler som man får tak i disse fra. Står at man skal borre 22 mm, men det ble for lite, så måtte nok opp på ca 24 mm. Festet ballastene med dobbelsidig teip med borrelås så de er enkle å eventuelt ta ut igjen.

Ledningene passer rett på, så trenger ikke gjøre noen tilpasning.

Å få full effekt (6000 K 60 W) umiddelbart er nok vanskelig å få til uansett, men forskjellen i forhold til de orginale lysene er så sykt vanvittig stor at det ikke er noe problem. Om man ikke er spesielt følsom for det da. Jeg la ihvertfall ikke merke til noen treghet bortsett fra når jeg står i garasjen og følger med på det.

Det er nok ikke i utgangspunktet "lov" å sette inn andre pærer i lyktene en det bilen er typegodkjent for. Om man får mangel kan man sette inn de orginale pærene igjen, det eneste som er ulempen er at man da har laget hull i dekslene.
Men i mitt hode er det ihvertfall bedre å ha fjernlys som fungerer og så være flink å bruke lysene riktig (unngå å blende møtende trafikk/fotgjengere/la være å bruke fjernlys inn i stua til folk) enn å kjøre rundt med fjernlys der du ikke ser elgen før den er inne i bilen.

Og nei, jeg jobber ikke med å selge xenonkit!  :D Jeg var bare sjokkert over de dårlige fjernlysene og hadde nok tenkt meg om en gang til før jeg handlet om jeg hadde prøvekjørt bilen i mørket med de lysene som er orginale. Da hadde jeg i så fall krevd at forhandleren hadde funnet en fungerende løsning.
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ekstralys på PHEV
lørdag 23. januar 2016, klokken 18:46
Kjøpte disse:
http://www.xenonkungen.no/no/xenonlys/xenonlys/60w-xenonkit.html (9005 6000K)
Prisen er som du ser ca 1300 kroner og var verdt hver eneste av dem.

Installasjonen er omtrent som dette:


(Ser faktisk ganske likt ut under panseret...spørs om det ikke er et tett samarbeid her)

Har dessverre ikke noe før/etter bilde, og mobilbilde er ikke rettferdig for å vise hvordan det lyser, men det gir ihvertfall et inntrykk.
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ekstralys på PHEV
lørdag 23. januar 2016, klokken 10:00
Blir sikkert hugget hodet av xenonhatere, men måtte gjøre noe med de deprimerende fjernlysene i 2016-modellen. Prøvde først Osram Nightbreaker pærer, men det var fortsatt knapt vits i å sette på fjernlysene.

Bestilte derfor xenonkit (noe som jo burde være unødvendig på en bil til 500'), installerte det i løpet av en halvtime og bilen gikk fra å være grei nok til å bli fantastisk! Er jo plutselig som å kjøre i dagslys, overgangen fra fjernlys til nærlys merkes endelig og bilen føles som den er fra 2016, ikke 1996. Endelig ble jeg fornøyd med bilen. :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA