Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Fantomet

#1
Model S / Sv: Mulig å bytte til ny type spyledyser?
lørdag 16. januar 2016, klokken 02:20
Helt enig i at frosne dyser ikke burde være et problem med ordentlig spylerveske. Derimot er det et problem når vindusviskerne er dårlige og dysene spyler altfor lavt. Tesla model s er langt fra min favorittbil når det gjelder å holde frontvinduet fritt for is og skitt(har vinterpakke i en '14). Her har Tesla stort forbedringspotentiale, utover dette er jeg godt fornøyd med både kjøreegenkaper og rekkevidde på vinterstid :)
#2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladekabel forsvunnet - Tesla model S
lørdag 16. januar 2016, klokken 01:56
God service fra filialen i brumunddal, så nå står bilen å lader i garasjen igjen :)

Rabalder, helt enig i at en tag på kabelen ville vært en stor fordel i denne situasjonen. Det skal på plass i morgen!

Når det gjelder mitt spørsmål synes jeg det ville være smart med en "cradle to grave" ladelogg, hvor man ved f. eks kjøp av brukt elbil kunne gå inn å sjekke om bilen har hatt en ugunstig laderutine. Kanskje ville man også se hvordan man kan optimalisere egne laderutiner.
Hvis noen vet om dette finnes så vil jeg gjerne høre om det.
#3
Ladeplasser og ladekabler / Ladekabel forsvunnet - Tesla model S
torsdag 14. januar 2016, klokken 19:51
Hei,
Fra mandag til tirsdag hadde vi vår Tesla model S på service i Brumunddal. I går, onsdag d.13.1.16, oppdager jeg at den orginale ladekabelen mangler. Tesla på Brumunddal har kikket etter den på verkstedet uten å finne den, jeg ser for meg 2 mulige scenarier:

1. Den kan være glemt i parkeringshuset ved Gjøvik kino, Søndag d.10.01.16, dagen før service.
2. Tesla har rotet den bort/sendt den med feil bil.

Vi har hatt bilen i over 1 år og rutinen med å legge kabelen tilbake i bagasjerommet er ganske innarbeidet, kan derfor ikke forstå at vi har kjørt fra ladekabelen.
Det virker også merkelig at Tesla har surret den bort, derfor har jeg et spørsmål til forumet her:

Er det mulig å finne en ladehistorikk på bilen? Dette ville hjelpe meg i å finne ut om feilen ligger på vår, eller Tesla Brumunddal sin side.

Hvis noen har kommet hjem med en ekstra lader fra brumunddal denne uken, eller funnet en i gjøvik setter jeg stor pris på om du tar kontakt.

Hilsen Anton
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA