Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gordon Gekko

#1
Model S / Sv: Ikke samsvar mellom triptellere
mandag 25. januar 2016, klokken 16:46
Bare for å klargjøre; jeg ladet frem til 19:50. Deretter kjørte jeg uten stopp av noe slag rett hjem.
Frem til Sundvolden viste de to tripp-tellerne nøyaktig samme forbruk. Jeg studerte ikke disse så nøye oppover bakkene til Sollihøgda da jeg hadde noen forbikjøringer å hanskes med.   8)  Imidlertid så jeg på dem igjen på vei ned mot Skui og da var det ikke samsvar.
På meg virker det som en bug, men vil gjerne vite om noen har alternative forklaringer.
#2
Model S / Ikke samsvar mellom triptellere
søndag 24. januar 2016, klokken 23:06
I kveld kjørte jeg fra Gol (SC) og til Bærum.
Når jeg kom hjem viste den øverste trip-telleren et forbruk på 204Wh/km, mens den nederste (Since last charge) viste 188Wh/km - og totalt forbruk 30,8kWh. Begge hadde samme kjørte km (164,2)

Noen som har opplevd det samme evt. kan forklare hva som har skjedd?




#3
Model S / Sv: Servicesenter på Rud i Bærum
onsdag 13. januar 2016, klokken 16:49
Hadde time for 40k service på Rud i dag (onsdag).
I forkant (dagen før) ringte en hyggelig dame for å spørre om jeg hadde noe mer som måtte ordnes.
Det hadde jeg jo selvfølgelig - selv om det bare var småting...
Jeg spurte da også når bilen kunne forventes ferdig, hvorpå hun svarte at det nok ville ta to dager. Selv om jeg synes en service bør kunne tas på dagen med ordentlig planlegging så greier jeg å vente en dag ekstra.

Imidlertid var min forbauselse stor når jeg ved levering fikk beskjed om at bilen ville være ferdig i begynnelsen av neste uke. Det vil si at de ikke ville begynne på min bil før på mandag.
Det som forundrer meg er at dette senteret har vært åpent under to uker. Likevel ligger de så langt etter.

Nå ble dette ordnet ved at jeg fikk en ny time neste uke og jeg ble "lovet" levering på dagen. Tok derfor med meg bilen og dro igjen.

Satt og pratet litt med kundebehandleren som var både hyggelig og meddelsom. Han kunne fortelle meg at de slet med å finne folk og få dem lært opp. De ligger derfor bakpå. Planlagt kapasitet er 70 biler om dagen. Imidlertid klarer de pt. kun 10 noe som skyldes mangel på folk samt at det tar lengre tid per bil en planlagt grunnet mange "småting" som må ordnes.

Tesla har etter min mening gode intensjoner og jobber hardt med å tilfredsstille behovene, men de sliter utvilsom med å få alt på plass. Tror derfor at vi nok må forvente at dette med lang ventetid ikke forsvinner over natten.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA