Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Romerike Auto AS

#1

Vi har også vår nye firmabil med "grønn profil"





Mvh
Steffen Karlstad
Post@romerikeauto.no
#2

Dette er gutta som møter dere.
Fra venstre: Steffen Karlstad - Morten Høyem - Egil Wallentin - Andreas Søland - Kjell Nyhagebråten



Utvidet kurs linje med Promeister akademiet.


Over 100 unike "EL12345" registrerte biler i 2016 på verkstedet.






Mvh
Steffen Karlstad
Post@romerikeauto.no
#3
Vi utvider stadig tilbudet og har elektriske biler inne for service, dekkhotell og 4-hjulkontroller.

Det er hovedsakelig Leaf, NV200 EV og Tesla (4-hjulkontroll) som er kunde gruppen.

Men C-zero og Ion begynner også komme til oss.

Siste tilskuddet i vårt tilbud er E-up og E-golf.



Ta kontakt for et hyggelig tilbud.

Mvh
Steffen Karlstad
Romerike Auto as


#4
Sitat fra: EL-BIL på tirsdag 21. juni 2016, klokken 09:46
Har hatt service på vår Nissan Leaf for 10000 km siden, men får nå opp et bilde av en skiftnøkkel, mulig å resette dette på en enkel måte?

Vis den lyser i innstrumentet må du inn og endre verdier med trykke knapper på dashbord.

Vis den lyser i multimedia spille i midtkonsoll må du inn og utføre en trykke prosedyre

Vis det er du som var innom og fikk dette utført så fortsatt god sommer.

mvh
Steffen k
Romerike Auto AS
#5
Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. juni 2016, klokken 10:34
Hei

Fikk litt overraskende en meget positiv tilbakemelding på min kritikk av VW sin app.

Dette kan komme alle og ikke minst Romerike Auto til gode om dere kan legge inn fullført arbeid der til høsten.

Se vedlagte skjermdump


Takker.
Bilfabrikanten har ikke rett tilbake holde informasjon eller tilgang til data/service varsler på alle bilmodeller så skal ikke være noe problemer.

mvh
Steffen Karlstad
Romerike Auto as
#6
Sitat fra: Sven-E på søndag 29. mai 2016, klokken 01:20
Tar dere e-Up! også?

Trenger ikke service riktig enda, men jeg har ikke lyst til å legge igjen mer penger hos Møller hvis jeg ikke må.
Derfor har vi begynt å se oss om etter alternativer.  Og opp til Skjetten er jo ikke lange biten.

Vi kan ta E-up.
Det blir på lik linje med Leaf når det kommer til mobilitet garanti, service skjemaer osv.

Har du et regnr og  kmstand kan du få pris.

Send evt på mail til meg på post@romerikeauto.no

mvh
Steffen Karlstad
Romerike Auto as
#7
Sitat fra: elektrolux på mandag 30. mai 2016, klokken 19:05
Og har dere mulighet til å nulle ut servicen her:

http://www.volkswagenforhandlere.no/Mitt-Bilhold/ 

Vet ikke hvordan jeg gjør dette selv.

Skal sjekke med denne appen.

VW elbiler har vi ikke hatt noe fokus på enda.

Sittet siste dagene og sjekket opp mot bla vw up. Dette skal ikke være noe problem.

mvh
Steffen Karlstad
Romerike Auto as
#8
Vi har hatt flere biler fra forumet her nå.
Utrolig hyggelig at dere kommer til oss på service.

Se facebook siden for bilder og informasjon.

LIK siden vår!

https://www.facebook.com/romerikeauto.no/?fref=ts

mvh
Steffen Karlstad
Romerike Auto as
post@romerikeauto.no

#9
Vi takker for kundene vi har fått via forumet og Elbilplassen.no

Vi har nå fått på plass 32A lader med type 2 kontakt så bilen din vill bli ladet hurtig opp på service.

Lik og del vår facebook side Romerike Auto as.    https://www.facebook.com/romerikeauto.no/?ref=aymt_homepage_panel
#10
Sitat fra: elektrolux på fredag 05. februar 2016, klokken 13:14
Helt riktig det du skriver der. Og veldig bra at verkstedet som ditt tilbyr folk som ikke kan eller vil stelle selv har et tilbud til fornuftig pris.

Men innvendige eller utvendige lekkasjer vil jo merkes på lavt veskenivå. Og hovedpoenget mitt er som du sikkert kan være enig i, nemlig at det er unødvendig med f.eks Service i februar, og så EU kontroll i april på en Elbil. Tar en dette samtidig sparer en både tid og penger da påfallende mange punkter på servicelisten på en Elbil og EU kontrollen er identiske.

Takker for et konstruktivt svar.
Kontroll punktene på service og EU-kontrollen er mye lik på den tekniske tilstand kontrollen for slitasje
Derfor tilbyr vi som mange andre verksteder halv pris på EU-kontrollen ved utførelse av service. (uansett diesel/bensin/elektrisk).

mvh
Steffen karlstad
Romerike Auto as
#11

Når jeg svarer på et slikt innlegg er det for vanlige mann i gata.

-99,9% har ikke diagnose utstyr hjemme.

-Bremsevæske skal byttes helst av fagpersonell. Er ikke mange som klarer dette selv hjemme på gårdsplassen.
Gammel væske skal også kildesorteres osv.

-Trykk teste kjøleanlegg er ikke pga utvendige eller synlige lekkasjer. Trykktest skal utføres pga innvendig  lekkasjer i evt motor og batteri pakker. Noe ikke man kan se eller gjøre noe med selv.
Vis du bytter selv skal også denne kildesorteres.

Alle argumentene dine henger sammen med at man har verktøy, sted og stå, tilgang til kildesortering og ikke minst erfaring. Man har også et forklaring problem ved garanti evt.
Mobilitet garanti og service hefte utført av privat personer er også et negativt.

mvh
steffen k


#12

Service på El-biler er like viktig som en vanlig bil.
Servicen gir også en mengde fordeler vis man tar den på riktig sted. (garanti, mobilitet garanti, lakk/rust kontroll)

Bilen er ikke vedlikehold fri. Bilen er på lik linje med en vanlig bil med unntak av motor olje og filter. (luftfilter)
Service på Leaf varierer fra 1800kr til 3400kr. Dette er gunstig kontra vanlig biler.


Service Nissan Leaf gjennomgang. (1850kr)

2015 Leaf førstegangs service.

-Karosseri og rustkontroll (beholder fabrikk garantien)

-Originale service skjemaer

-Mobilitet garanti! Kundens trygghet for evt gå tom for strøm. INGEN egenandel.

-Batteri kontroll og status sjekk (godkjent for og opprettholde nybilgarantien)

Utfyllende service informasjon i servicebok utført til fast avtalte priser.

Ting kunden normalt ikke for gjort selv er:
-Utføre diagnose på sentral elektronikk.
-Skifte bremsevæske per 24 måneder.
-Trykk teste kjøleanlegg til motor/batteri (skal utføres på årlig service)
-Kontroll frostvæske styrke og skift. (Skal skiftes på 5år)
-Kontroll av bremser, rør, slanger, støtdempere, for/bakstilling, høyspent kabler for irr/rust og generell tilstand på kjøretøyet.


Jeg svarer gjerne på spørsmål.

mvh
Steffen Karlstad
Romerike Auto as
#13
Nissan / Sv: Første servicen
torsdag 04. februar 2016, klokken 09:16

Service skal utføres årlig.

mvh
steffen k
Romerike Auto as
#14
Da har de første bestillingene kommet inn.
Vi holder denne siden her og Facebook oppdatert med utviklingen.

Se også Facebook siden vår for oppdateringer og tilbud.

Vi har oppdatert vårt hjulstilling apparat til tesla 2wd og 4wd.
Vi har også hatt 4stk tesla på 4-hjulkontroll m/justering.
Vi utfører kontroll m/dekktrykk, slitasje, målebrev og justering for 1550kr.


mvh
Steffen K
Romerike Auto AS

#15

Jeg ser at 100 stykker har lest tråden. Noe som er veldig bra.
Vi trenger info og konstruktiv kritikk på alt fra pris til utførelse av arbeide.
Vi har som mål og bli ledene på el-bil i vårt distrikt.

mvh
Steffen Karlstad
Romerike Auto AS
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA