Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - afornebo

#1
Model S / Sv: Type 2 lading TMS 100D
fredag 30. juni 2017, klokken 13:24
@aness men bilen skal jo ha oppgradert lader på 16,5KW så da skulle den gått på 16A eller?
@Espen Hugaas Andersen Gikk din også på 15A på en 22KW Type 2 lader?
#2
Model S / Sv: Type 2 lading TMS 100D
torsdag 29. juni 2017, klokken 12:31
@snd Spenningen er 239-240V men 3fas 400V men det er vel slik bilen viser det. Ledingen er den statndard type 2 som følger med bilen kan den vær 3-4m men det er samme ledning jeg brukte på min forrige TMS 85D
#3
Model S / Sv: Type 2 lading TMS 100D
onsdag 28. juni 2017, klokken 16:57
Jeg registrerte en sak på dette hos Tesla support og de to kontakt nå for å forklare problemet. Det viser seg at Type to boksen vi har på jobbe sender så vidt over 16A til bilen og med den nye laderen så tolker bilen det som 15A isteden for 16A. Det var ikke noe Tesla kunne gjøre med det men at jeg heller måtte ta kontakt med elektriker for å se om det var de kunne gjøre med Type 2 boksen. Ikke det at 1A utgjør mye men man ønsker jo å benytte tilgjengelig kapasitet og ikke at bilen setter begrensning . Da burde man jo heller kunne stille dette manuelt.
#4
Model S / Sv: Type 2 lading TMS 100D
onsdag 28. juni 2017, klokken 15:45
@Espen jeg får ikke justert det manuelt der er kun 15A tilgjengelig. På min forrige TMS 85D som kun hadde enkel lader fikk jeg 16A og nå med oppgradert lader så får jeg mindre. Det virker jo litt rart. Vet ikke om det kan være noe med kabelen? men det ser ut til å være den samme jeg hadde tidligere.
#5
Model S / Type 2 lading TMS 100D
onsdag 28. juni 2017, klokken 15:16
Har akkurat fått levert en TMS 100D men når jeg lader denne med Type 2 kabel på lade stasjon med 400V 16A så stiller bilen seg inn på 15A på min forrige TMS 85D fikk jeg 16A.

Noen som har erfaringer med dette? Er det noe nytt med TMS 100D og ladere?
#6
Model S / Sv: Anbefalte vinterdekk til TMS
torsdag 22. juni 2017, klokken 23:07
Takk for mange gode svar. :)
#7
Model S / Sv: Anbefalte vinterdekk til TMS
torsdag 22. juni 2017, klokken 15:38
Takk for svar. Hvor handlet dere disse?
#8
Model S / Anbefalte vinterdekk til TMS
torsdag 22. juni 2017, klokken 12:35
Hei,

Jeg fant denne dekk og felg guiden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12415.0.html men er alt form mange sider til at man kan klare finne frem. Er det noen som kan anbefale noe gode piggfrie vinterdekk. Jeg har brukt Nokian Hakka R2 til nå og syns det har vært litt mye og ble fort slitte. Noen som har gode erfaringer og kan anbefale dekk?

De skal brukes på en 100D
#9
Model S / Sv: Autopilot virker ikke etter oppdatering til 7.1
tirsdag 12. januar 2016, klokken 14:57
Jeg gjorde akkurat dette etter at jeg fikk meldingen (Driver assistance unavailable contact tesla support) etter oppdatering til 7.1. nå skal det sies at radar var full av snø når oppdateringen ble satt i gang. Jeg rengjorde radar også gjorde jeg en full power off, ventet i 10 min og tok jeg en kjøre tur på 10 til 15 min så kom alt tilbake igjen. :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA