Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Guahurb

#1
Plugg-inn hybrider / Sv: Hybrid og Vinter
tirsdag 19. januar 2016, klokken 12:52
Kan BMW plug-in hybrider kjøre på ren EL i vintertemperaturer?
225xe og 330e har ingen nedre temperaturgrense for el-drift, tross at det ikke finnes noen egen batterioppvarming (varmeslynge) på disse modellene.
X5 xDrive40e har heller ingen varmeslynge, men pga fare for å fryse batterienes kjølesystem tillater ikke denne modellen el-drift i temperaturer lavere enn -10 grader.
Alle batterier, inkludert de som sitter i våre plug-in hybrid modeller, har redusert effekt når de er kalde (Dette ligger i et batteris natur). Dette innebærer at et kaldt batteri fungerer dårligere enn et varmt batteri (effekt/ rekkevidde etc). Batteriene utvikler dog egenvarme ved bruk, og har igjen full effekt når egentemperatur 25 grader er oppnådd.

Alle BMWs plug-in hybrider leveres med pre-conditioning som standard. Dette er en elektrisk kupevarmer som kan drives både direkte av batteriet eller fra vegguttaket ved lading. Denne gir varme/ kjøling til kupeen, men ikke til selve batteriet.»



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA