Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tino1961

#1
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde - batteri
lørdag 23. januar 2016, klokken 16:51
Sitat fra: leafnor på lørdag 23. januar 2016, klokken 16:33
Hvor kaldt er det når du kjører og får det slik.

Forøvrig klarte vi å kun 70 km i går på fullt batteri fra start (19,5 kWt). Var 2 km igjen sa LeafLink da vi parkerte hjemme.

Temp har vært -1 til -3, batteri temp har vært på 3 streker, altså på hvitt, begge veier.
#2
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde - batteri
lørdag 23. januar 2016, klokken 13:14
Hei,

Takk for mange gode svar.

Jeg har fått svar angående forskjell frem og tilbake, tydelig at høydemeter på retur suger mye.
Men hovedproblemet mitt er at jeg i følge Carwing bruker ca 10Kwt og at det viser ca 20% igjen ved retur. (bilen er kjørt 10 600km)
Ser ut som sete og rattvarme ikke vises i forbruket, men det blir vel ikke 6KW?
Vedlegget viser en typisk dag.
#3
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde - batteri
tirsdag 19. januar 2016, klokken 22:32
På appen står det 3KW og 6KW.
Jeg forstår det slik at app tar utgangspunkt i 16A alternativt 32A? (om en har dobbelt lader)
#4
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde - batteri
tirsdag 19. januar 2016, klokken 20:19
Sitat fra: begiljen på tirsdag 19. januar 2016, klokken 13:50


Ut i fra ladetid vil jeg kanskje gjette på at prosentene er omtrentlig riktig, men forbruket veldig høyt.

Grunnen til at jeg stusser over landingen er at app viser forventet lading 10:30 timer, nå er batteriet fullt fra 20% til 100% på 5:00 timer.
Begge deler for 16A - 3kW
#5
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde - batteri
tirsdag 19. januar 2016, klokken 20:11
Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 19. januar 2016, klokken 14:08;)

Prøv å ta en ekstratur eller start med 80% hjemmefra. Er min teori riktig skal det ta ekstra lang tid før prosentene faller den siste biten..

Takk for den,
Skal ta og kjøre ned til 5% en dag og se.

Men det rare er at bilen fortsetter å rapportere forventet distanse 125-140km. Når det ser ut som om bilen dag etter dag bare klarer 50km + 25 km igjen. Hvorfor viser den ikke forventet kjørelengde 75km?
#6
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde - batteri
tirsdag 19. januar 2016, klokken 08:54
Takk også for link til Green Race.

Den sier forventet forbruk til jobb 16% og retur 21% (14 og 18 kwh/100)
Korrigert for varme og lys sier den 21% og 25%. (altså burde jeg ha ca. 50% igjen når jeg kom hjem)

Men måler viste i går 20% batteri og 25km distanse igjen etter 50km kjørt.
#7
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde - batteri
tirsdag 19. januar 2016, klokken 08:40
Hei,

Takk for svar.
Høydeforskjell er ca. 100 meter.

Målingen som var vist til var med forvarmet bil.

Kjørte i dag med bil som var kald, ved -2grader, mye snø etc.
Varme i bil på 16 grader, setevarme og varme i ratt.
Batteritemp står på 3 strek, altså godt over blått.

Hadde brukt 25% ved ankomst jobb i dag.

Det rare er at når jeg kjører i-miev den samme distansen under tilsvarende forhold så er det mer igjen i det batteriet når jeg kommer hjem igjen. (på sommer 50%, på vinter ca. 35% - mot 20-25% på Leaf)

Og, Nissan viser at forbruket til er på ca. 5 kW og ca. 6 kW hjem igjen.

Målingen for en typisk dag er 10,4 kWh og 20,5 kWh/100. (I går var til jobb 4,1kW og 16kwh/100)

Stemmer det skal jeg ha ca. 50% når jeg kommer hjem. (og ikke 20-25% som jeg nå har)

#8
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Rekkevidde - batteri
tirsdag 19. januar 2016, klokken 00:07
Hei,
Har en Leaf Tekna 2014. (EuroLeaf)

Har et stort problem med rekkevidde;

Til jobb 25 km, starter med 140km igjen og fult batteri (100%)
Kommer på jobb det er igjen 111km og gjennstående batteri 79%
Ser at det er typisk brukt 4,5kWt

Så skal jeg hjem, samme distanse, litt mer motbaker (får ikke gevist på nedover om morgenen med fullt batteri)
Bruker typisk ca 5,5kWt. (sier appen til Nissan)
MEN når jeg kommer hjem er det 25km igjen og 21% av batteriet. (bruker altså 58% av batteri på retur mot 21% på tur)

Lading med 10Amp tar ca. 7 timer. (stemmer vel bra for 10kwt)

Jeg mener noe må være feil, er det noen som har vært borti dette før?  >:( >:(
Venter på svar fra Nissan.
Ser for meg ut som om ca.12kWt er tomt batteri på en pakke som er på 24kWt som normalt leverer 21kwt?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA