Hva er mystisk med laptopen?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Gurba på torsdag 10. november 2016, klokken 11:14
Jaja. Det er synd at så mange har kjøpt klimabløffen. Det gjør at politikerne kan fortsette å kreve avgifter for co2-utslipp. Det er en del år siden det ble bevist at co2 i atmosfæren ikke har innvirkning på klimaet og stadig flere forskere innser dette. Nå gjenstår det bare å få snudd politikerne så kanskje klimahysterikerne følger etter.
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 02. november 2016, klokken 14:34Sitat fra: eha på onsdag 02. november 2016, klokken 12:20Sitat fra: madsskon på onsdag 02. november 2016, klokken 11:52
Forstår ikke all interessen for full selfdriving på biler i bestilling nå her i Norge... kommer aldri til å bli lovlig i dette landet før 2030 uansett..
Justisministeren har vært flere ganger ute i media det siste året og snakket om hvordan de jobber sammen med EU for å være tidlig ute med et regelverk for selvkjørende biler. Jeg tror de snakker et 3-5-årsperspektiv. Pluss på et par år, så tror jeg du kan sove lovlig bak rattet rundt 2025.
At vi kan sove lovlig bak rattet tror jeg kommer LANGT tidligere enn 2025 (det krever bare level 3). At bilen kan kjøre rundt på egenhånd uten fører i krever level 5 og ligger nok et stykke lengre frem (men neppe lengre frem enn 2025).
Sitat fra: Goggen123 på onsdag 02. november 2016, klokken 19:28
Jeg kjørte leaf 30 kwt på motorvei 40 km forleden dag, start fra kald garasje utetemp 5 grader, 7 grader ved ankomst, snitthastighet 108 km/t, forbruk 17,5 kwh/km.
Ac på 22 grader, brukte mye cruise control og ECO modus.
Så forbruk kan nok variere lange Vs. Korte turer
Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 01. november 2016, klokken 13:42Sitat fra: epsilone6 på tirsdag 01. november 2016, klokken 13:05Ja flott det kommer edruelige ladetilbydere på Dombås.
http://elbil.no/fortum-hurtigladere-forsinket-av-streiken/
Gledelig at de har planer om ladestasjon på Dombås selv om kravet i teorien er dekket av landeveisrøverne i AR
Men hva skjer egentlig med AR, er det noen ansatte der igjen og som jobber med å sette opp de hundrevis av laderne som de meldte for noen år siden? Hvordan driver de selskapet nærmest uten noen form for aktivitet (på FB er månedsvis siden)?
Sitat fra: kodalse på fredag 28. oktober 2016, klokken 13:40
En veldig enkel sjekk på faktisk forbruk er å lese EPA data istedet for NEDC.
Det er bare å innrømme at amerikanerne ligger langt foran europeerne når det gjelder reelle målinger.
Volvo XC90 T8 som har NEDC på 0,21 l/mil, får ifølge EPA 25mpg som skulle bety 0,94 l/mil.
Den store forskjellen her er at hvis det viser seg selv marginale forskjeller mellom EPA-rating og reelt forbruk risikerer bilprodusenten å måtte tilbakebetale den ekstra drivstoffkostnaden for hver bileier, samt utbedre forholdet og trolig godta bøtelegging.
Vi snakker fortsatt om 4X forbruk reelt på blandet kjøring.
Sitat fra: ladov på onsdag 26. oktober 2016, klokken 19:23Sitat fra: Hansi på onsdag 26. oktober 2016, klokken 11:30Jeg er atskillig mer positivt innstilt til disse enn til 'vanlige' hybrider. Batteriproduksjonen vil være en flaskehals i mange år ennå og du kan lage *mange* mikrohybrider med batteriene som går med til en enkelt elbil. Dessuten er de relativt enkle å lage, alt ligger til rette for en enkel miljømessig og økonomisk gevinst til en beskjeden penge.
http://www.tu.no/artikler/na-kommer-mikrohybridene/363440
Blir dette "lure-hybrider", eller har det noe for seg?