Merker heller ikke noe tap. At den ikke oppdaterer seg betyr at den ikke sender ny info og status med mindre noe forandrer seg, som ladestatus og posisjon, ev. om den er ulåst.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: sjokomelk på mandag 23. mai 2016, klokken 20:18
Hvor og hva slags stolper prøver du? Er de helt runde og i aluminium med to statuslys i toppen, må du lukke luken før det kommer strøm til kontakten.
Lyser UMC'en opp når du plugger den inn? Eller er den også helt død?
Og et litt dumt spørsmål - Har du sjekket at sikring/jordfeilbryter er skrudd på?
Sitat fra: 27179 på søndag 03. april 2016, klokken 14:02
Er det noen der ute som kjører Mercedes B 200 Electric som lader med 7,4 kw og 230 V?
Samme hvilket merke?
SitatOm dette fungerer er det i tillegg til det jeg beskriver. Men vet du om noen har prøvd?
Nja, ikke helt. Om man har et 16A 230V 3-fase uttak kan man med en spesialadapter lade med 2x9,25A, altså ca. 18,5A eller 4,25kW. Man må da bruker UMC med rød adapter og ekstra adapter fra blå 4-pins CEE, eller en 11kW ladestasjon der de 3 fasene kobles inn på N, L1 og L2.
SitatBilen leveres ikke med dobbeltlader så det faller bort. Dessuten er det kanskje ikke sikkert at den vil lade med mer enn 16A pr fase? Jeg bare lurer, sier ikke at det ikke går.
Om man har et 32A 230V 3-fase uttak kan man lade med 2x18,5A, altså ca. 37A eller 8,5kW. Men det krever en 3x32A (22kW) ladestasjon samt dobbeltlader i bilen. Kobles ellers likt, altså de 3 fasene inn på hhv. N, L1 og L2 på ladestasjonens tilkoblingsklemmer.
Sitat fra: Softblue på tirsdag 08. mars 2016, klokken 22:22
400v trefase = 3 ganger 16A = 48A sånn sirkus, men det er sikkert noen elektrikere som kan korrigere om det er feil. Det gir i alle fall fullt batteri på under 3 timer.
SitatSå, om man vil lade bilen fortere enn 3,7 kW/t hjemme må man ha tilgang til 400 V
Sitat fra: runesig på mandag 29. februar 2016, klokken 11:01Det står i spesifikasjonene til bilen din. Du kan også slå opp bilen på internet med VIN nummer.Sitat fra: fbostad på lørdag 27. februar 2016, klokken 12:02
Endelig ser det ut som Mercedes Me Connect er tilgjengelig i Norge for de med riktig utstyr (05U/06U).
Hvordan vet man om man har 05U/06U? Jeg har en 2016 model.
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 25. februar 2016, klokken 17:00Nei huff, ikke sett han igang igjen..Sitat fra: Homecast på torsdag 25. februar 2016, klokken 12:10
Og jeg kjenner mer enn godt til dette, og jeg kjenner i tillegg til dimensjoneringen av ledningene i MB electric og har pratet med ingeniørene i Norge som sier at dette ikke skal gjøres.
Hvis du har info om dimensjoneringen av ledningene fra ladeport til lader i MB B-klasse så legg gjerne ut den infoen her. Ledningstverrsnitt og type isolasjon er vel det som i hovedsak er interessant.
Hvis det er slik at MB ikke tåler 32A lading pga. f.eks 1,5mm2 kabel på N-leder så bør MB snarest deaktivere denne funksjonen siden det finnes flere offentlige ladestasjoner som er lasket. Man kan ikke forvente at eierne skal klare å holde styr på slikt.