Den motorbremsingen i3 oppnår ved å løfte foten fra gasspedalen, såkalt regenerativ bremsing, medfører at bilen utnytter energien bedre og gjør den i manges øyne mer lettkjørt.
Etter 2500 km i ny i3 opplever jeg nå at denne bremse-effekten brått er merkbart redusert, og at jeg må bruke bremsepedalen vesentlig mer. Jeg skal få sjekket dette hos Bilia, men lurer på om andre har opplevd det samme?
Noen har antydet at dette muligens kan justeres i innstillingene, andre mener det kan ha sammenheng med temperatur (at bilen skrur ned denne effekten når det er kaldere for å unngå at bakhjulene skal miste traction), men jeg har jeg har ikke funnet belegg for noe av dette.
Er det noen der ute som har erfaringer?
Etter 2500 km i ny i3 opplever jeg nå at denne bremse-effekten brått er merkbart redusert, og at jeg må bruke bremsepedalen vesentlig mer. Jeg skal få sjekket dette hos Bilia, men lurer på om andre har opplevd det samme?
Noen har antydet at dette muligens kan justeres i innstillingene, andre mener det kan ha sammenheng med temperatur (at bilen skrur ned denne effekten når det er kaldere for å unngå at bakhjulene skal miste traction), men jeg har jeg har ikke funnet belegg for noe av dette.
Er det noen der ute som har erfaringer?