Er jo litt betryggende å høre, men det med kø assist slår jeg ikke meg til ro med. Det er ikke nok bare å holde i rattet; man må svinge frem og tilbake for ikke å få beskjed om å holde i ratt. Slik skal det vel ikke være? Har en annen bil med køassist og der registrerer bilen motstand mot rattbevegelse når man kun holder i ratt. I i3 hjelper ikke det.
Sitat fra: Truls Martin på lørdag 05. desember 2015, klokken 08:44
Synes nå nesten at det høres ut som den oppfører likt som de fleste andre i3ene. Den kamerabaserte cruisekontrollen er på ingen måte perfekt, men du kan trøste deg med at den blir bedre. Kamera kalibrerer over tid. Bare trykk reset hver gang den avbryter, så bilen lærer seg at den gjorde noe feil..
For at køassist skal virke må man holde i rattet.
Kjølevifta går ofte for fullt når man putter i ladekabel.Sitat fra: dan-erb på lørdag 05. desember 2015, klokken 07:30
Har nettopp fått meg bil. Har hatt den 3 uker. Opplever dette(bilen min er produsert i feb 2015):
- Noen ganger bråker viften noe forferdelig når jeg lader. Må stoppe lading og kjøre noen meter før jeg kan lade igjen uten viftebråk.
- Cruicecontrollen kobler seg ut stadig vekk. Særlig inne i tunneler, når sol står lavt rett i mot samt når det blir veldig svingete vei.
- Noen ganger registrerer ikke bilen når man når igjen en annen bil (med adaptiv cruicecontrollen på).
- Køassist krever hele tiden at jeg må holde i rattet. Eneste måten å unngå dette er å ratte frem og tilbake og kjøre slalom:-)
Skal innom BMW og få sjekket dette. Skal ikke være slik.