Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Myrvang

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser på brukt Leaf spriker, 2015 mod.
onsdag 01. november 2017, klokken 09:28
Kan prøve i øvre del av prissjiktet ja, og evt gå nedover. Det jeg frykter er et prisras når nye Leaf kommer. Vurderer å bytte til den, men vil være surt om markedet for utgående Leaf stopper opp når ny kommer, og at de faller mye i verdi fremover. Problemet vil jo være at vi da bare har en bil i en periode, men om jeg får 20-30.000 mer i dag enn om 6 mnd vil det jo være vært en liten ulempe en periode.
#2
Leaf 2010-2017 / Priser på brukt Leaf spriker, 2015 mod.
onsdag 01. november 2017, klokken 08:19
Vurderer å selge Leafen nå, men ser på Finn.no at prisene på Leaf 2015 spriker veldig...

Jeg har en tysk 2015 Tekna, gått 28.000 km, hvit farge. På Finn ligger prisene på mellom 150-190.000,- så usikkerp å hvor jeg skal legge meg. Ser det er US-Leaf til 160-180, og EU-Tekna til 160-190, så kanskje prøve meg på runnd 185? Hva tenker dere vil være fornuftig pris?
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Prisutvikling AE
mandag 30. oktober 2017, klokken 23:37
Da de første AE kom på Finn.no lå de til ca 400.000,-

Så kom noen ut til 415, 419, 420.000,-

Sist uke ble en lagt ut til 450.000,- og i dag er det lagt ut en til 456.000,- Hva blir høyeste pris til slutt? Snakker vi bilboble?  ::)
#4
Ser Zapcharger har strømmåler og app, er det mulig å avlese strømforbruket på de for en 3. part mtp fakturering?
#5
Hyundai KONA / Sv: Bestilling av Kona
fredag 27. oktober 2017, klokken 14:22
Når en ser prisstigningen på Opel AE (ligger en på Finn.no til 450.000,- nå) så kan det jo være gull å ha reservasjonnummer 748 på Kona.  ;D

Blir bilen stor nok for meg tar jeg den ut for å behlde den, blir den for liten er det mange som rekker frem ett hakk i køen  :+1:
#6
Takk for utfyllende svar.

Vi har nok 1-fas i garasjen, men er trafo ved siden. Ved å grave opp asfalten har vi nok god tilgang til strøm, men håpet var å unngå det.

Høres mest fornuftig med lastfordeling ja, 10A til 20 garasjen vil kreve for mye strøm.

Vi bor i Røyken, 500 meter fra Asker, typisk  :-\ Men om 2 år er vi Asker, kanskje undersøke om det noen muligheter alikevell?

#7
Hei.

Bor i et rekkehusområde, med garasjerekker. Er 6-8 garasjer i hvert bygg og 4 bygg, totalt ca 20 garasjer.

Nå er det kommet ønske om at vi som ha elbil legger opp egen kurs til lading, men vi kan ikke få mer enn max 10A, og til slutt vil det ikke være nok strøm til å legge opp ladere til etternølerene. Da må de evt lade med kladd, og da er vi jo like langt mtp sikkerhet, om det i det hele tatt er noe kapasitet igjen. Derfor tenkte jeg på ladere med lastfordeling. Da kan det vel legges opp f.eks. en 32A kurs i hvert bygg, også kan de som vil koble seg på med ladere?

Det vi ønsker da er at flest mulig monterer nå gjør det slik at vi får en god deal.

Krav til spesifikasjoner må være at det enkelt er mulig å utvide dersom flere ønsker å montere i ettertid og det må være mulig å lese av forbruk på hver enkelt stasjon for fakturering.

Låser man seg til en leverandør ved en slik løsning?
Hva kan man beregne av kostnader pr enhet?

Dersom vi ikke kan legge opp mer enn 20A, er det da helt håpløst om vi blir 5 biler pr kurs? Hva er erfaringene? Kan risikere å lade veldig sakte fra 16.00 til første bilen er ferdig, men mer høyere ladefart utover natta, vil det holde?

Masse spørsmål, håper noen med kunnskap kan svare litt, så kan jeg ta det videre med styret.
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Setebelt lyd varsel
søndag 22. oktober 2017, klokken 22:08
Vil du skru av pipelyden når du kjører uten belte?
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
torsdag 19. oktober 2017, klokken 22:58
Sitat fra: til på torsdag 19. oktober 2017, klokken 08:10
Den har vel Android Auto, men det er ikke klart i Norge (kan laste det ned som APK filer og installere de på telefonen som uautorisert app).
Hvis en ser på brosjyre fra England så står den med Apple CarPlay og Android Auto.

I følge en fra BNH som patet om nye Leafen var det kun Apple Carplay pga lisens. Hyundai kom med støtte for begge, Nissan kun for Apple. Sa det hørtes rart ut, men han var ganske sikker.
#10
Hyundai KONA / Sv: Bestilling av Kona
onsdag 18. oktober 2017, klokken 22:57
Ca 8500 kølapper nå...
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf Launch Edition nå Leaf 2.Zero
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 23:38
Tipper Norge har fått tildelt en viss kvote, og at store deler av denne kvoten kommer på samme skip.
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 23:29
Bilen kommer kun med Apple CarPlay, ikke Android Auto.
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf Launch Edition nå Leaf 2.Zero
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 22:23
Sitat fra: Siggen på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 12:47
Sitat fra: Myrvang på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:35
Kommer også men slags GTI, husker ikke navnet, men den skal yte over 200 hester og være mer sporty men med kortere rekkevidde.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Leaf Nismo Consept du tenker på? :)

https://www.autoblog.com/2017/10/03/nissan-leaf-nismo-concept-brings-better-handling-and-aerodynamic/

Ja, Nismo var det den het ja. Var bekreftet var beskjeden.
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf Launch Edition nå Leaf 2.Zero
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:35
Kommer også men slags GTI, husker ikke navnet, men den skal yte over 200 hester og være mer sporty men med kortere rekkevidde.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf Launch Edition nå Leaf 2.Zero
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:31
Var på BNH Buskerud i går og så nye Leaf. Veldig fin bil. Der fortalte de at 60kW lanseres om ca 1 år med levering på nyåret 2019, så ca 1 års ekstra ventetid på den. Bestiller du i dag med lite batteri får du bilen i april var lovnaden i går.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA