Sitat fra: mr_Utopia på fredag 13. november 2015, klokken 20:03
Jeg skjønner det. I tilegg er det vel ekstra press på mekanikere som har kompetabse på elbil eller hybrid.
Men når Tesla har kjent til dette i lang tid, bør de gjøre nie med det. Hvorfor 4-6 måneder noe steder og 1 uke andre steder?
Tviler på det er 6 måneder ventetid for garantiutbedringer hos eks VW, BMW, Toyota, Nissan mfl. i typisk ventetid.
Jeg får litt inntrykk av at Tesla skyver problemer foran seg for å kunne begrense kostnader i en periode.
Dårlig argument at de ikke skal presse opp prisene. Tesla er så små at de vil ikke presse opp prisene på mekanikere i Norge om de betaler litt bedre enn det gjengse verksted. Da vil de beste mekanikere jobbe hos Tesla, og de litt mindre gode hos de andre. Det er ikke slik at det er et gulv for lønning av fagarbeidere som følger hva de best betalte får. Jeg har sagt det før. Det er en smokescreen.
Jeg har håp om at dette blir bedre til jeg er klar for å kjøpe (bestille) Tesla om 1,5 år.
Jeg har leaset 2 nye biler de siste 4 år og fått attention på dagen hver gang det har vært noe, og time innen 1-2 uker, selv om det har vært mindre ting. Jeg har en (1) person å forholde meg til for service, reparasjon. Dette FORVENTER jeg også av Tesla hvis jeg kjøper en ny bil. Hele tiden, hver gang, alltid, uten unntak, ihvertfall i garantiperioden.
Jeg håper alle Tesla eiere vil bidra til at Tesla Norge forstår at dette er viktig!! Fantastisk bil men det jeg leser her inne er skuffende rett og slett.
Takk for det, helt enig i det !
Tesla selv kalle seg selv "Premiumleverandør". Det betyr også Premiumservice til meg ! De ønsker seg gjerne å konkurrere med BMW, Audi og Mercedes i øverste liga men i øyeblikk virker det som Molde FK ønsker å vinne et spill mot FC Bayern München. Jeg tror også at de spiller på tid - statens subvensjoner faller snart bort slik at Tesla-salget reduserer seg og antall servicemedarbeidere er dermed passelig. Fra min tysk synspunkt har de bare knallflaks at nordmenn er slik tålmodige kunder....