Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sandstrand

#1
Siterer direkte fra Nordlys+ artikkel:

Sitat- To av laderne er hurtigladestasjoner som har kommet på plass gjennom et samarbeid mellom Troms og Finnmark Elbil forening, Fortum og Avinor.
Disse er plassert til høyre for terminalen, like før parkeringsområde P5, og man behøver altså ikke kjøre inn på parkeringsplassene til Avinor for å finne dem.

I tillegg til hurtigladestasjonene har Avinor satt opp fire ordinære ladepunkter på parkeringen under tak i P2, og to ladepunkter oppe på P3 like utenfor terminalen.
Alle typer lading forutsetter at kunden har med egen ladeledning.

Artikkel her (Nordlys pluss kreves)

Laderne er levert av Fortrum så trenger vel kanskje appen dems også nå.
Passer perfekt da Statoil Breivika sin lader har vært litt hipp som happ mot e-golfene i det siste. (Har tatt dette opp med Sulland flere ganger..)
#2
e-Golf / Sv: Hakking DAB P3
torsdag 04. februar 2016, klokken 14:46
Sitat fra: ottcom på onsdag 03. februar 2016, klokken 22:11
DAB radio i min egolf funger helt utmerket i Bergen og omegn, bortsett fra i de fleste tunneler. Meget god lyd, langt over hva analoge kanaler i FM båndet leverer. Samme oppfatningen har fruen om DAB'en i sin Toyota hybrid.

Samme er i Tromsø, eneste som mangler er dekning i tunellene. Forsåvidt veldig godt signal i en 7-8 mils radius rundt byen også noe som overrasket meg.
Når det kommer til hakking så skjer dette aldri hos meg, når DAB'en mister signalet dempes volumet gradvis og kommer tilbake gradvis også uten noe skurr.
#3
e-Golf / Sv: rødt lys!!
onsdag 20. januar 2016, klokken 16:42
Hadde samme feilen på min for en stund siden på to stikk på forskjellige plasser. Den ene plassen var det en skjøteledning som skapte jordfeil, denne fikset jeg fort selv og grønt lys kom med en gang. Den andre plassen var jeg tilkoblet rett i kontakten, med periodisk rødt lys. Var en jordfeil i en varmtvannsbereder som kom på avogtil og da den koblet inn gikk kladden i rødt.

Jordfeil begge plasser.

Er heldigvis elektriker selv så dette fikk jeg fikset uten problemer, men av erfaring så er jordfeil IKKE lett å finne, spesielt i tilfeller der naboen sin hårføner slår ut sikringa hos deg og lignende feil som varmtvannsberedere..

Andre tilfeller jeg har vært borti er at noen har brukt en god skjøteledning, men den har vært dimensjonert for liten (1,5kv på kabel) og det har vært nok til at kladden ikke godtar dette. (Anser det som jordfeil). Neste tilfelle var en litt dårlig kontakt i ett stikk, fungerte helt fint på stikket ved siden av på samme kurs. Ingen jordfeil funnet, men dro til en halv omdreining på ene skruen i stikket og feilen forsvant.

#4
e-Golf / Sv: Lav temperatur på forvarming
onsdag 13. januar 2016, klokken 10:42
Høres ut som akkurat det samme som jeg også har med min bil. Ble oppringt av selger i dag som fikser time til meg så får se innen kort tid hva de fikser.
Håper det bare er en SW oppdatering, men litt snodig da bilen er en 2016 produsert i uke 48. Skulle tro disse hadde alt på stell?

Har heldigvis lusket på forumet her i god tid før kjøp så regnet med en delvis stor sjanse for noen barnesykdommer etter kjøpet.

#5
e-Golf / Sv: Vis oss ditt e-Golf-forbruk!
tirsdag 12. januar 2016, klokken 09:20


91km, ca -13°C, 75% av turen i 80 sone med 85 på hastighetsbegrensning. ECO mode og varme i bilen. 25% av turen på landevei med is.  Startet fulladet og hadde ca 10km igjen når jeg parkerte.
#6
Sjekka opp og så at prisene til EVLink fra Schneider manglet her. Dette er listepriser på utstyr fra 2015. Regner med det blir en liten oppjustering i 2016, men kan oppdatere denne når disse ligger inne.













ELBIL LAD M/T2 KONTAKT 3,7KW EVH2S3P02K5850,- eks.mva
ELBIL LAD M/T2 KONTAKT 7,4KWEVH2S7P02K6350,- eks.mva
ELBIL LAD M/T2 KONTAKT 11KW EVH2S11P02K6700,- eks.mva
ELBIL LAD M/T2 KONTAKT 22KW EVH2S22P02K7200,- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB.T2 IP54 3,7KWEVH1S3P0C6760,- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T1 3,7KW LÅS EVH2S3P0AK7310,- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T2 7,4KW LÅS EVH2S7P0CK7851,75- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T1 3,7KW LÅS EVH2S3P0AK7310,25- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T2 3,7KW LÅS  EVH2S3P0CK7310,25- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T2 11KW LÅS EVH2S11P0CK8393,25- eks.mva
ELBIL LAD M/KAB,T2 22KW LÅS EVH2S22P0CK8826,45- eks.mva
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA