Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PHILL

#1
Bilen bruker lang tid på lading, mye lengre en det som står i reklamen og det som var sakt når vi kjøpte bilen.
Bruker så lang tid med "Bøtta" at vi tar ikke bilen med på hytta lenger, mellom 20h til 23h er heilt normalt, når vi lader på 11 kw bruker den mellom 3h til 7h, dette skule være 2h, når vi kjøre tur å må lade på hurtiglader må vi styre unna Fortum Charge & Drive sinne 22kw ladere da vi blir stående der 3h til 3,1/2h.
Renault har prøvd å reparere feilen flere ganger, der dem sier at nå er bilen i orden og det er den ikke.
I følge Forbrukerrådet skulle dem ha 2 muligheter på se om dem kunne reparere feilen, dette har vi passert for lenge siden.
#2
Var i kontakt med Forbrukerrådet i går, veldig hjelpsomme og har en helt annet syn på saken en forhandleren har.
Til min store overaskelse så er det flere som har samme problem med ZOE, at annenhåndsverdien på bilen har falt drastisk på grunn av lade problemer, T. G. Kaugerud oss BMW frarådet meg å kjøpe Zoe på grunn av lade problemene bilen hadde i starten, men det såg ut som dette var et tilbake lagd stadium når jeg kjøpte bilen.
ER DET ANDRE her som har samme problemet som ikke tørr å stå frem ?
Leser på forumet til Zoe i fr at der er flere som har fått bytte bil på grunn av lade feil.
Nå mener min forhandler at når en er først å kjøpe ny teknologi så må man forvente litt problemer og godta dem og ha litt tålmodighet.
Men det hjelper ikke meg som vil kjøpe ny bil når verdi tapet er så stort.
Ser på Nissan Leaf at dei har ein gjevt tap på ca 20 % som er vell mer normalt tap på en ny bil.
KDV har en helt anne pris forslag på Renault ZOE ved manuelt utfylling og betalt takst, gjengs pris oss dem er 198.500,- kr for 2014 modell kjørt 15000 km.
Det er vanskelig å finne noe gjengs pris oss Finn.no da flere av bilen er med batteri leie.
Er det andre som er redd for at dei vil tappe store penger den dagen en skal bytte inn sin ZOE ?
Dem som kjøpte det første året fikk ikke være med på noen kampanje med 25.000,- kr i avslag, og dette ødelegger brukt prisen veldig.
Sitter nå å fyller ut klageskjema til Forbrukerrådet, så for vi se hva det kommer ut av dette.
Men eg vil ikke fraråde folk om å kjøpe ZOE, det er en fantastikk bil, hadde ikke været for min store lade problemer hadde nok jeg også vært mer fornøyd. Et tap i hundretusen klassen er mer en jeg tåler.
Hvis det er andre som har lignende problemer ver venlig å legge inn et svar her på forumet.
Kan hende at feles front er lettere.
#3
Kjøpte Renault ZOE for snart to år siden, har hat mase med lade feil. Vil nå kjøpe ein ny elektrisk bil oss ein annen forhandlar (Kia), men på grunn av at Renault kjører kampane og alle feilene jeg har på bilen vill dei ikke gi mer enn 89.000,- kr ved innbytte, det vil si at jeg tapper over 160.000,- kr på dei nesten 2 åra jeg har hat bilen. Har også prøvd å bytte bilen inn oss Renault forhandler men dem sier at dei helst ikke vil ha bilen, når den ikke virker sikkelig og ikke er ta service oss Renault forhandler der jeg kjøpte bilen. Er det noen som har kjøpt bil før kampanje og har tapt penger på innbytte ?
Renault forhandler her i vest vil kun gi 68.908,- kr for bilen og sier at det er denne summen oppkjøper vil betale.
Etter det jeg forstår seler dem alle bruktbilen til oppkjøper.
Den ha betydelig verdifall og i tillegg kommer kampanjene dem har på ZOE negativt ut. Heia Renault, kan hende "TV2 Hjelper deg"!  er neste !
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA