Holde inne avstandsvelgeren i 3 sek.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Griffel på onsdag 02. november 2016, klokken 11:05Sitat fra: Jon Braathen på tirsdag 01. november 2016, klokken 21:34Ja!
Og neste spm. For å få 11kw må man vel ha 400V nett? Ikke 230v 3fas..?
Sitat fra: Kim Morten på lørdag 21. november 2015, klokken 20:34
Jeg er helt enig med deg. Jeg er spent på hva TS får til svar fra mailen sin.
Sitat fra: arthur på søndag 22. november 2015, klokken 08:15
I ditt siste innlegg skriver du:
Arthur: Jeg respekterer dine meninger som jeg tolker i retning at jeg skulle ha orientert meg bedre på parkeringsområdet når jeg hurtigladet. Du vil oppnå mer troverdighet og større respekt fra meg, samt høyne verdien og kvaliteten på dine innlegg, om du dropper en setning som "For du legger jaggu meg opp til misforståelser."
Så finner jeg i farten ikke hvor jeg har skrevet det? En setning tatt ut av en sammenheng får forøvrig også ofte en litt annen mening, eller styrke, enn når den sees i sin rette sammenheng så betviler ikke at jeg kan ha skrevet det, og også ment/mener det!
Sitat fra: Kim Morten på lørdag 21. november 2015, klokken 20:34Har foreløpig ikke fått noe svar. Noe av grunnen kan selvfølgelig være (som en her påpekte) at mailen jeg sendte var litt for høytsvevende og omstendelig. (Oi, her har vi enda en loco som røyker hasj, stemmer MDG, og drikker økologisk champagne mens han leser Arne Næss sin Økosofi som nattaeventyr for sine barn, etter at han akkurat har lagt dem i en seng av resirkulert hamp. Tror vi prioriterer denne henvendelsen litt ned i bunken... )
Jeg er helt enig med deg. Jeg er spent på hva TS får til svar fra mailen sin.
Sitat fra: Amigakongen på lørdag 21. november 2015, klokken 23:21I denne saken har jeg ikke henvendt meg til parkeringsselskapene. Uavhengig av hva man måtte mene om disse, så forutsetter jeg i utgangspunktet at de følger de retningslinjer som oppdragsgiver gir dem.
Tviler på at han får noe positivt svar for å si det sånn. Parkeringsselskaper er noe svin. Men støtter at det bør stå noe info ved laderne slik at man unngår trur ditt og datt.
Sitat fra: Forum Admin på lørdag 21. november 2015, klokken 13:15Har ikke vært innlogget på en uke nå, og derfor ikke fått med meg hva som ble slettet. Uansett BRA at vi har en oppegående forumadmin. Dette forumet er alt for bra og verdifullt til at det skal få lov til å dette ned på VG/Dagbladet nivå. Fint om alle kverulanter og troll som ikke evner å debattere sak kan finne andre fora.
Hei
Nå har jeg slettet samtlige innlegg i denne tråden, lagt inn etter mandag kveld.
Vær så snill å hold dere til topic, og ikke person.
Føler du at det du skrev, som omhandlet sak, var viktig, så kan du legge inn dette på nytt.
Skal du henge ut andre personer, er elbilforum.no feil sted.
Lars
Forum admin
Sitat fra: Amoss på mandag 16. november 2015, klokken 12:52Sitat fra: Sele på mandag 16. november 2015, klokken 07:40
Du er en mester i og vri på ting. Du har i denne tråden stilt spørsmål rundt lovligheten av og måtte trekke lapp for og parkere på parkeringsplass som har hurtiglader. Du mener at opplysningen rundt parkering for og lade ikke fremkommer og kan misforståes. Og nå sier du at opplysningene fremkommer,hva mener du egentlig? For du legger jaggu meg opp til misforståelser.
Sa at jeg la debatten død for min del, men greit, skal oppklare denne missforståelsen:
Ja, korrekt at jeg i starten av tråden - i likhet med flere andre - stilte ett spørsmål om lovligheten av å ta separat betalt for 2 tjenester der den ene var avhengig av den andre: Ta betalt for å stå på en plass der du kunne betale for å få ladet. Anbefalte - som du ser av hva du siterte - å blande inn forbrukerrådet for å få avklart dette, noe OP valgte å ikke følge opp. Den siden av problemstillingen har jeg etter det ikke debattert noe videre, og en evnt. oppfølging av dette bør taes av juridisk kyndige personer som VET noe om jussen for slike saker.
Som det videre fremkommer av hva du siterte meg på mente jeg at selv om det er/skulle være lovlig å ta betalt for begge deler separat, så burde dette opplyses bedre. Om ikke annet nettopp fordi det er rom for tvil ang. lovligheten vil noen kunne tro - eller mene seg på å vite - at de generelle reglene for plassen ikke skulle gjelde for ladeplassene og derfor ikke sjekke dem (de generelle reglene) nøyere. Her var det altså kun snakk om å føye til en liten linje sammen med skilting for ladeplassene som opplyste om at de generelle reglene for plassen også gjelder for ladeplassene for å gjøre dette klarere. Dette har du og arthur argumentert heftig i mot.
Jeg har IKKE sagt noe om at jeg mener de generelle plassene var for dårlig - eller ulovlig - skiltet. Evnt. bedret skilting her har jeg argumentet for at er en kundeservice ikke ett juridisk krav.
Da håper jeg du nå ser hva jeg har debattert og hva du selv har argumentert i mot og at vi slipper noen flere missforståelser om dette.
Sitat fra: v-i-c på onsdag 11. november 2015, klokken 12:31Sitat fra: Elbil-entusiast på onsdag 11. november 2015, klokken 09:07
Veien videre for meg nå vil være å sende e-post til KIWI-Thorwald meyersgate, KIWI sentralt, samt Hafslund. (Holder forbrukerombudet utenfor i første omgang) Regner med å få sendt dette i løpet av kvelden/i morgen tidlig. (Kom gjerne med argumenter kjære forum-medlemmer!)
"samt Hafslund" Hvorfor Haflund? Er det ikke Fortum (http://fortum.no/) som er "selger" av ladetjenesten på Kiwi Mølla?
Sitat fra: Panduck på onsdag 11. november 2015, klokken 09:54
Det finnes, slik jeg ser det, to forskjellige typer hurtigladere
1) De som har blitt satt opp med ENOVA støtte
2) De andre
Ladere av kategori 1 synes jeg vi bør være strenge på når det gjelder parkeringspris / krav til bruk. En handletur på KIWI bør IKKE være godtatt på denne type ladere!
Ladere av kategori 2 synes jeg vi bør kunne finne oss i alt muligrart på. Inkludert handletur på KIWI.
Denne laderen er av kategori 2.