Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Seaberg

#1
Model X / Sv: Adjusted Price reduction
fredag 08. september 2017, klokken 23:08
Har X 75D i bestilling og under view spec står det ikke: "Fri superlading", men har fått 8000 i rabbat. Sendte Mail til deliveryNO og fikk Mail om at alt er i orden og de viste ikke hvorfor Fri superlading ikke vises.
Har 2 kompiser som bestilt X et par uker tidligere og hos dem står det fri superlading og forklaring nederst at den gjelder kun så lenge man eier bilen
#2
Model S / Sv: Ettermontering av Autopilot
mandag 08. august 2016, klokken 23:14
24800 er inkludert moms  ::)
#3
Model S / Sv: Ettermontering av Autopilot
mandag 08. august 2016, klokken 21:09
Prisen for aktivering på My Tesla er 24800  :o
#4
Model S / Sv: Ettermontering av Autopilot
søndag 07. august 2016, klokken 21:12
Er i tenkeboksen på denne
#5
Sitat fra: yolo på torsdag 24. mars 2016, klokken 19:39
Det jeg gjorde for at bilen skulle huske innstilt strømtrekk feks 20A var at jeg plugget i kabel startet lading
justerte strømtrekk til 20A,så avbryte lading ved å trekke kabel ut av bilen,sett kabel tilbake i bilen og så starter lading igjenn på 20A.
Nå vil den huske at den skal trekke 20A hver gang du kobler bilen til lading,tror det var slik.
Jeg gjorde som Yolo, men valgte 25A. Nå står det 16A ( har ikke dobbellader) helt til jeg starter lading. Da lader bilen med 25A og det har bilen husket i over en uke nå.
#6
Model S / Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET
søndag 10. april 2016, klokken 09:39
Savner dag-/nattmodus-byttingen i Leaf'en. Umiddelbart, inn i garasje, parkeringshus, tunnel gikk skjermen i nattmodus og nærlys kom på og motsatt når det ble lyst igjen.
Med min Model S blir jeg flau når jeg kjører inn i parkeringshus og skjermen blender alle 5 som sitter i bilen :-)
#7
På høyre side av bilen er dørene montert slik at bakdøra stikker ca 3 mm lengre ut enn fremdøra. Det gjør at nederst på forkant bakdør får den kanten juling. Samme på forkant bakskjerm. Der er det tydelig at lakken får juling etter kun 2000 km. På venstre side av bilen er det motsatt. Der ser alt strøkent ut.
#8
Akkurat passert 2000 km uten trøbbel bortsett fra en parkeringssensor som av og til "ser" ting som ikke er der og som går rett i rødt og stopp-signal hvis det er noe mer enn en halv meter unna. Snø og saltlake er vasket vekk, men ingen bedring av problemet. Noen som har opplevd det samme og hva er løsningen?
#9
Model S / Sv: Nye nextgen seter i skinn eller tekstilseter?
søndag 31. januar 2016, klokken 18:11
Har kjørt over 100 mil siste uka i min nye 70D :-)
Jeg har standard-setene og syns de er veldig behagelige(12 timers langtur gikk som en lek), men har begynt å stille spørsmål ved mitt eget setevalg etterhvert som milene ruller på. Valgte standard delskinn pga pris og at erfaring fra tidligere biler med skinn var; iskaldt om vinteren og grusomt ubehagelig når bilen hadde stått i sola.
Vi har en topputstyrt Kia som har ventilerte skinnseter med varme eller kulde etter behov, og de har jo faktisk flere justeringsmuligheter og herlig sidestøtte.
Har ikke prøvd next gen over flere mil, men etter en tur i Kia'en føles det som jeg skal falle ut av setet når jeg kjører Tesla'en. Har ikke sklidd ut av setet enda, men følelsen av at det kan skje når som helst slipper ikke taket :-)
#10
Model S / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
fredag 22. januar 2016, klokken 14:39
Endelig var dagen kommet. Utelukkene positiv opplevelse å hente min 70D på Lade.
750 km, 12 timer og tre superladerstopp senere stod bilen parkert i egen garasje.
SottoZero 3 19" og vinterføre hele veien. Alt fra -12 til 0 grader Celcius, bare vinterveier, snødekte vinterveier, ubrøyta veier med 3-4 cm nysnø. Fy f..n for en bil.
Tør knapt tenke på hvordan en 85D eller 90D er, når en 70D har såpass med krefter.
Klima i full Auto hele veien og 21,5 grader. Opplevde bittelitt dugg et par ganger men før jeg tok grep forsvant den av seg selv. Tipper det kan oppstå dugg når bilen bruker resirk for lenge. Jeg merket at anlegget jobbet, for under kjøring ble det av og til litt kaldere for så bli varmt og godt igjen.
Eneste tekniske problem jeg opplevde var at vindusspylerne ikke virket. Ingen alarmer. Kjapt søk i manualen bekreftet at jeg trykte på riktig knapp, men jeg trykte ikke hardt nok. Litt hardere trykk på vindusspylerknappen, så var det problemet løst.
Salting er noe dritt :-(
Originallysene var ikke de beste jeg har sett, men langt fra så elendige som mange skal ha det til. Kommer ikke til å gjøre grep på lysfronten med det første.
Standard seter med delskinn var som forventet. Gode men uten imponerende sidestøtte.
Etter 300 km kom det er vibrasjonslyd som var småirriterende. Det var platen som 2 stk USB og 12V stikk er montert i i midtkonsollen. Trykte forsiktig på platen og konstaterte at det var den og etter noen mil forsvant lyden og den kom ikke tilbake, selv om de 5 siste milene var grusomme med hensyn til risting. Snødekt vei med grove furer etter lastebil med styrekjetting. Med hjula oppi de kjettingsporene rista det i hele bilen men ingen ulyder.
Dekkstøy, eller heller mangelen på sådan var imponerende. Den mest fremtredende lyden var hvinet fra frontmotoren. Veldig likt lyden i min 2013 Leaf. Samme lyden ved pådrag og regen. Med 0 strøm inn eller ut ble det helt stille der foran.
Luftfjæring er knall når det er snøskavler og kanter som skal forseres. Glemte å heve over et snødekt fortau og da tok bilen så vidt nedi. Husket å heve før jeg kjørte samme plassen en gang til, og da gikk det kjempefint.
Spotify, TuneIn, DAB og FM sørget for lyd hele veien. Opplevde ingen steder at alle var ute samtidig, men alle tre varierte fra null til meget bra, avhengig av dekning i vårt langstrakte land.

Gleder meg til å kjøre hjem fra jobb i dag :-)
#11
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
onsdag 06. januar 2016, klokken 08:27
Final invoice er kommet i innboksen :)
#12
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
tirsdag 05. januar 2016, klokken 21:38
Bilen er i Drammen. DS sier den skal være klar i Trondheim 18. januar.
Det nærmer seg  8)
#13
Har avtalt levering 21. januar klokken 1000. Er spent paa om det blir Cyclone-felger og EL8XXXX eller standard felger og EL5XXXX :-)
#14
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
torsdag 03. desember 2015, klokken 19:05
@Salvesen
Bekreftet 4/9-2015 men hadde ønsket levering i januar :-)
#15
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
torsdag 03. desember 2015, klokken 15:26
Fikk telefon fra DS i dag. Kunne få levering allerede i romjulen men av forskjellige årsaker passer det ikke for meg før 22. januar. Det var null problem så da blir det bilhenting om 7 uker :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA