Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - xzornixz

#1
Mekanisk / Sv: Deffekt Hjullager - 54000 Km
onsdag 28. oktober 2015, klokken 22:02
Det lurer jeg også på, for jeg mistenker at noe er muffens på min nå, som har trillet 79k.. :-\
#2
LeafSpy / Sv: LeafSpy
torsdag 13. august 2015, klokken 16:43
Teknikmagasinet har denne: http://www.teknikmagasinet.no/produkter/lyd-o-bilde/bilstereo/tilbehor/elm327-obd2-bluetooth

Koster noe mer enn ebay, men fungerer veldig bra, kobler seg fint opp og ned av seg selv etter første paring :) (Og for min del, veldig kjekt å få den med en gang, jeg er ikke så god på å vente :) )
#3
CR2025 :) Ryktene vil ha det til at det kan være en fordel å bytte til et "kvalitetsbatteri" (bruker anførselstegn siden jeg ikke aner om dette har noe for seg! :) ), altså Duracell eller lignende, da de visstnok skal holde bedre på langsom utladning (?)... Kjøpte en pakke med to for 50 kr. på en dagligvarebutikk, har bare byttet to ganger siden 2011, så synes ikke at det er ufint dyrt å koste på meg det :)
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Nøkkeltrøbbel
tirsdag 02. juni 2015, klokken 21:30
Sitat fra: TB på mandag 01. juni 2015, klokken 21:11
Stående igjen på ferga uten nøkkel kan fort skje.  :)

Har fått fortalt historie frå ein som starta opp sin fosilbil - var inn igjen i huset og med nøkkel i lomma. Bytta jakke, og reiste avgårde. På ferga stoppa han bilen. Når ferga var framme var det ikkje like enkelt starte når nøkkel var heime.... Bilen stod oppe i "2 etg" på sida, slik at henting med flatvogn heller ikkje var til hjelp.

Løysning var å låne seg bil, reise 2 timar tur/retur for å hente nøkkel. I mellomtida reiste bilen tur/retur over fjorden.  :D  (Han slapp å betale for alle ferjeturane.)

*like*  ;D ;D ;D
#5
Jammen viste det seg at egenandelen min også var 6000 for både vindu og berging! Det står at egenandel er 500 på vilkår, men det står også at det er summen på forsikringsbeviset som gjelder, og der stod det 6000 gitt! :)
#6
Jeg er veldig spent på hvordan denne saken utvikler seg, for jeg har også basert meg på at Nissan dekker veihjelp da jeg har fulgt opp med servicene på bilen..
#7
Carwing / Sv: Carwings oppdatert
onsdag 13. mai 2015, klokken 20:00
Andre enn meg som har trøbbel med Carwings i dag?
#8
USAleaf / Batterikapasitetsundersøkelse
onsdag 29. april 2015, klokken 13:56
Ser at jeg er eneste norske bil på PlugInAmerica sin batterikapasitetsundersøkelse, det må vi gjøre noe med  :) Link under:

http://www.pluginamerica.org/surveys/batteries/
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Trekk fra dashbord
mandag 06. april 2015, klokken 09:53
Jeg har så vidt jeg vet ikke hatt et uhell med den, men dette skjedde ganske plutselig, så hverken håper eller tror at den er rammeskeiv :)
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Trekk fra dashbord
søndag 05. april 2015, klokken 18:15
Mekanikeren sjekket torpedoveggen, han mente at alt så riktig ut der..
#11
LeafSpy / Sv: LeafSpy - fra tomt til fullt batteri
torsdag 02. april 2015, klokken 21:37
Ser at du greidde å kjøre bilen ned til 2,7% mens jeg landet på 5%... Er det noen andre som har målinger fra tom bil? Jeg kjørte til bilen stoppet, så hadde vært artig å se om det var på grunn av cellespenningsdifferanse eller noe annet. Ser at jeg har 477mV mot LeafSwe sine 238mV
#12
LeafSpy / LeafSpy - fra tomt til fullt batteri
torsdag 02. april 2015, klokken 21:18
Kjørte bilen tom for strøm i dag, visste på forhånd at jeg gamblet litt :) Men tenkte at det kunne være gøy å sammenligne cellene når de er "tomme" og når de er "fulle", så har lagt ved skjermbilde fra Leafspy :)
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Trekk fra dashbord
torsdag 02. april 2015, klokken 19:51
Dunket er tilbake etter turen på verksted, så det er i alle fall i orden nå :)

Når det gjelder trekk fra dashbordet så er det dessverre fortsatt til stede, merker det spesielt godt fra rattstammen, det virker også som om det øker i sving, jeg blir kald på venstre lår i høyresving, og høyre lår i venstresving... Forsmedelig at det ikke er noe åpenbart gæærnt som er lett å fikse :/
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Trekk fra dashbord
onsdag 01. april 2015, klokken 15:43
Hehehe, var kanskje en dum dag å publisere på :) Men nei, det er ikke en aprilsnarr :) Skal eksperimentere litt med forskjellige luftinnstillinger og se om det kan hjelpe.

Har også hatt en tydelig "dunk"-lyd når jeg har slått av defrosteren, men den lyden er helt borte. Verkstedet sjekket at alt gikk for seg som det skulle, så stag, motor og ventil gjør visst det den skal, så om noe har gått seg til etter 67.000km skal være usagt, men de påstår at alt er ok :)
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Garantisak Nissan Leaf, utrolig tregt
onsdag 01. april 2015, klokken 08:25
Jeg stiller meg bak den gode kundebehandlingen som Haugaland Bilsenter har vist. Jeg kjøpte bilen min hos Ålgård Auto (da Haugaland Bilsenter ikke hadde Leaf fra begynnelsen), men har brukt Haugaland Bilsenter på garanti og service. Utrolig god service og har også stort sett vært de billigste på service når jeg har forespurt pris rundt omkring. (Jeg ser at dette kan virke som reklame, så det er viktig å si at jeg ikke har noen som helst tilknytning til de! :) )
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA