Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 11. mars 2017, klokken 20:12Sitat fra: psyfoon på lørdag 11. mars 2017, klokken 00:22
Oppdatering. Mansjett ble byttet. Som fryktet ringte de og sa at dette ikke løste problemet og etter videre feilsøking viste det seg at støtdemper var defekt. Så da ble jeg uten bil enda 2 dager.. Men hentet bilen i dag og nå er alt i orden. Men.. Elendig kvalitet da?? Defekt støtdemper på under 1,5år gammel bil og 16.000km?? Fikk heldigvis på garanti uten diskusjon men allikevel..
Sjelden at støtdempere byttes så tidlig, så dette var "mot normalt". Nå er det i orden, så bare å kose seg videre med bilen!
Hehe, ja mye som er sjeldent som jeg har opplevd tydeligvis Har eid mellom 30-40 bruktbiler, mye gammelt og hatt veldig mye prakk og kostnader med bil opp igjennom årene. Når jeg da endelig følte jeg hadde råd og tok valget å kjøpte min aller første sprett nye bil i november 2015, og attpåtil et så stødig merke som Mitsubishi, så hadde jeg store forventninger om å slippe uplanlagte verkstedbesøk på iallefall 3-5års tid.
Derimot, på 1år og 4mnd, samt 16.000km, så kan jeg notere ikke mindre enn 4(!) uplanlagte verkstedopphold (havari etter første hurtiglading, gjentagende problem med antispinn/esp/utropstegn ved oppstart, og nå defekt støtdempermansjett OG støtdemper).
Disse reparasjene har ikke kostet meg en eneste krone, men utrolig mye logistikkproblem og tid, avspaseringer fra jobb for henting og bringing av bil, og ikke minst stor frustrasjon (bor et stykke unna merkeverksted).
Jeg har bestemt meg for å selge bilen, ikke alene pga overnevnte opplevelser men noe pga dette da vi flytter enda lengre unna nærmeste merkeforhandler nå snart. Gidder ikke dette styret i hverdagen. I tillegg trenger vi en større bil med lengre rekkevidde, så ny Ioniq er bestilt.
For å ikke svartmale og være altfor negativ her, så må jeg si at i-miev'en ellers har tilfredsstilt alle våre krav og forventninger og fungert som en ypperlig bil hele familien har vært strålende fornøyd med. Jeg har sikkert hatt uflaks med denne, men hvis verkstedbesøkene blir like hyppige med ny Hyundai elbil så blir det tilbake til gammel fossil som jeg kan reparer selv.