Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - leitom

#1
BMW i3 / Sv: Faceliften er ute på nettet
tirsdag 29. august 2017, klokken 10:30
Det som skuffer her er ytelse, var ikke rare oppgradering av motor.
#2
BMW i3 / Sv: Nye BMW i5
fredag 03. juni 2016, klokken 21:41
Jeg håper ikke det blir en i5 men en i3.5 som slekter direkte på 3-serien :)
#3
Sitat fra: JorgenM på fredag 13. mai 2016, klokken 20:24
Passerer 40 dette året, så er vel akkurat i rette alderen, men har ikke tenkt på den koblingen før du nevner det :)

Så i3 med disse er Ninja Turtles-edition.
Hvit i3 er Stormtrooper-edition.

Jeg har bare en grå i3...  :o

:) nå er du inne på noe.
#4
Sitat fra: JorgenM på fredag 13. mai 2016, klokken 15:35
Kumlokkene? ugh...
20"-erne er vel like også :)

du er kanskje av den eldre garde som ikke husker tmnt? Det du kaller kumlokk er faktisk det som gir denne bilen særpreg..
#5
Derfor en burde velge orginal felgene :) de ser like ut uansett.
#6
BMW i3 / Sv: Forbruk ved 110 km/t i praksis
torsdag 05. mai 2016, klokken 00:23
Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 04. mai 2016, klokken 23:33
Da burde dere prøve en trilling... ;D

Å du burde ikke prøve en i3 i sterk vind i 110-120 :)
#7
BMW i3 / Sv: Forbruk ved 110 km/t i praksis
onsdag 04. mai 2016, klokken 22:04
Sitat fra: eirikjac på onsdag 04. mai 2016, klokken 19:54
Kjører daglig i 110 på E18 og synes bilen er litt nervøs i høye hastigheter, og skuffende følsom for vind. Merker det godt når jeg kjører forbi trailere også.

+5
#8
BMW i3 / Sv: Forbruk ved 110 km/t i praksis
onsdag 04. mai 2016, klokken 17:36
Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. mai 2016, klokken 14:15
Den oppfører seg helt fint på motorvei, litt følsom for vind er vel det værste, i tillegg til hjulstøyen. Håper det kommer sommerdekk fra en annen leverandør snart. 


Sent from my iPad using Tapatalk

Ved litt kraftig vinn i 110 så er det litt ubehagelig ja!
#9
BMW i3 / Sv: Forbruk ved 110 km/t i praksis
tirsdag 03. mai 2016, klokken 22:41
Daglig pendling sandefjord - tønsberg 24km = 25%+
#10
Dere som sliter med dørene har dere comfort access?
#11
BMW i3 / Sv: Uppdatera kartor i Navi:n?
onsdag 06. april 2016, klokken 22:46
Da har jeg oppdatert min 2016 modell smertefritt, men langsomt!!!!
Dette burde vært sendt over lufta natterstid...
#12
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 09. februar 2016, klokken 22:18
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 09. februar 2016, klokken 21:24
Bare noe jeg og en kompis diskuterte...
Siden i3 (og andre elbiler) har trinnløse girkasser, kan de da kjøre like fort i reversj som forover? :)

Dette er ikke noe kvalifisert svar, men jeg testet full pinne i revers; å ja det røsker godt da også  ;D
#13
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 27. januar 2016, klokken 18:07
Sitat fra: LMOR på onsdag 27. januar 2016, klokken 17:37
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15130.msg233386.html#msg233386

Takk :)

Jeg har bare en følelse at en ikke trenger å bruke blinklys for at dette skjer.
#14
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 27. januar 2016, klokken 17:26
En ting jeg har lurt på etter å ha hatt bilen en stund nå:
Er det slik at speilene vinkles etterhvert som en svinger? Har veldig følelsen av det innimellom. Så et klipp fra youtube med en konseptbil av i3 som hadde denne funksjonen.
#15
BMW i3 / Sv: Preconditioning
tirsdag 26. januar 2016, klokken 20:06
Sitat fra: bromm på tirsdag 26. januar 2016, klokken 10:04
Sitat fra: leitom på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:46
Så BMW har laget to forskjellige batteripakker avhengig av rex/bev?
Det er langt i fra rasjonelt!
Nei, batteripakken er den samme på begge. Men REx har som kjent en 2-sylindret bensinmotor med generator som kan lade batteripakken. Og siden alt mikk-makket med denne motoren tar veldig mye plass, så har de tatt bort varmepumen på REx-utgaven (bensintanken er plassert der hvor mye av de ulike komponenetene for varmepumpeanlegget står). Begge har 1kW varme-element i batteripakken, men REx-utgaven ser ut (ifølge amerikanske rapporter), til å bruke mye lengre tid for å få effekt ut av forvarmingen.

Ok, da er det ingen ting på innsiden av chassiet til batteripakken som er forskjellig?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA