Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SuperPG

#1
e-Golf / Sv: Retrofit 35,8KWH batteri i 24,2 KWH E-Golf
torsdag 12. oktober 2017, klokken 13:52
Veldig spennede.

Håper du lykkes :)
#2
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
mandag 02. oktober 2017, klokken 13:26
Sitat fra: Red_Harvest på lørdag 30. september 2017, klokken 14:47
Aner ikke, men jeg har registrert at min reservasjon har gått fra 1200-serien til 1100-serien. Kommet ned 40 plasser.
sunket ca 20 plasser her fra midten av 600
#3
Model S / Sv: TMS med solid km-stand
mandag 28. august 2017, klokken 10:06
Sitat fra: Muffinman på søndag 27. august 2017, klokken 22:12
Han kjører bare på helg og i ferier. Full jobb i tillegg.
(Ihvertfall tidligere. Mulig han livnærer seg av youtube og Nimber nå?)

sluttet vel i jobb og ble fulltids tesladriver/nimber før sommeren i følge facebooksiden hans
#4
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
tirsdag 15. august 2017, klokken 11:48
Det gårds og bruksnummeret ligger nesten nede i sentrum, ikke ved E18.. Mellom Meny og Rema 1000, er vel en del bilforhandlere i området også

http://gardskart.skogoglandskap.no/map.html?komm=0702&gnr=65&bnr=6

Ah Tønsberg fant stedet selv, mens jeg søkte :=P
#5
Model 3 / Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.
mandag 31. juli 2017, klokken 09:12
Må ha:
premium
lengre rekkevidde

Kanskje:
autopilot
#6
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
mandag 24. april 2017, klokken 13:47
er ikke lov å overdra reservasjoner til andre slik jeg leste vilkårene
#7
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
fredag 21. april 2017, klokken 13:29
Sitat fra: Meldola på fredag 21. april 2017, klokken 12:08
Hvor er det dere reserverer? Ingen betenkeligheter med å reservere bilen uten å engang ha sett den?

Vi reserverer plass i køen for å bestille bilen når den lanseres så en kan være blant de første som får denne

En får jo ikke renter på penger i banken, så å binde opp et lite beløp en kan få tilbake på tre dager er jo ikke veldig stor risiko, om ikke Audi går konk det neste året da, noe jeg ikke tror.
#8
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
fredag 21. april 2017, klokken 12:36
Sitat fra: nix på fredag 21. april 2017, klokken 12:20
Hva er adr til nettsiden dere reserverer via?

personlig lenke på epost (fordi en har registert seg som interessert antar jeg)
#9
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
fredag 21. april 2017, klokken 12:30
Sitat fra: Touring på fredag 21. april 2017, klokken 12:18
Hvor er det dere går inn? 'Klikk for tilgang til din reservasjon'? Står bare ingen reservasjon funnet på min...

gjorde det første 5 minuttene hos meg også, så skiftet det..
#10
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
fredag 21. april 2017, klokken 10:33
fikk reservasjonnummer , men ikke plass i kø, gikk greit å legge inn og betale nå..

edit: 631 i køen kom det nå.. edit2: og der ble det 632 :P
#11
Audi e-tron / Sv: Audi Q6 e-tron
fredag 21. april 2017, klokken 10:30
Audi e-tron quattro concept Audis første elbil er en el-SUV



Audi elbil e-tron quattro concept er verdt å vente på. Fristende stikkord er quattro firehjulstrekk og elektrisk rekkevidde på over 500 km.

I 2018 entrer Audi markedet for hel-elektriske SUV-er

I 2018 entrer Audi markedet for hel-elektriske SUV-er. Allerede nå kan du få vite mye om hva vi har i vente.

Med et utpreget Audi-design, med en skarp utgave av single frame-grillen som et tydelig våpenskjold, og med en størrelse mellom Audi Q5 og Audi Q7, gir Audi e-tron quattro concept spennende hint om hva vi kan forvente oss av fremtidens elektriske SUV fra Audi. Og vi kan forvente oss en hel del.

Med en batterikapasitet på 95 kWh har konseptbilen en rekkevidde på mer enn 500 kilometer. Ved hurtiglading på ladestasjoner med en effekt på 150 kW er ladetiden cirka 50 minutter. Med den effekten som finnes på norske ladestasjoner i dag, kan ladetiden bli noe lengre.

Den store lithium-ion batteriet er integrert i gulvet i kupeen. Det gir en balansert vektfordeling og et lavt tyngdepunkt  forutsetninger for dynamiske kjøreegenskaper. Den adaptive luftfjæringen og firehjulstyringen sørger for å forsterke dette.

Tre motorer i Audi e-tron quattro concept

Fremdriften til Audi e-tron quattro concept blir sørget for av tre elektriske motorer. En på forakselen, mens de to andre driver bakakselen. Kraftfordelingen mellom de tre elektriske motorene er grunnlaget for e-tron quattro firehjulsdrift.

Kreftene fordeles automatisk mellom motorene og akslene, avhengig av kjøresituasjonen. Ved aktiv kjøring fordeles eksempelvis majoriteten av kreftene mellom bakhjulene for maksimal dynamikk og stabilitet.

Motorene i konseptbilen har til sammen en enorm effekt. De leverer totalt 320 kW (435 hk), men det finnes også en egen boostfunksjon som øker effekten over kortere perioder, til hele 370 kW (503 hk) og dreiemomentet til over 800 Nm. 0100 km/t gjøres unna på 4,6 sekunder, mens toppfarten er regulert til 210 km/t.

Et tydelig Audi-design

Audi e-tron quattro concept har brede skuldre og skarpe linjer som utstråler dynamikk, og som er tydelig Audi i sitt uttrykk. Konseptbilen er 4,88 meter lang, 1,93 meter bred og 1,54 meter høy, noe som betyr en romslig kupe skreddersydd for fire personer, og et bagasjerom på 615 liter.

Interiøret er designet rundt OLED-skjermer med ulike visnings- og betjeningsfunksjoner. Det digitale instrumentpanelet, Audi virtual cockpit, er kjent fra dagens produksjonsmodeller. I konseptbilen finner du flere berøringsskjermer som blant annet betjener bilens selvkjøringsprogrammer, media og navigasjon. De kommende produksjonsmodellene vil by på flere interiørløsninger, men felles for alle er høy komfort og lavt støynivå i kupeen.

Aerodynamiske elementer

Den lave luftmotstanden på Audi e-tron quattro concept (Cw 0,25) er en viktig faktor både for den lange elektriske rekkevidden og den lave innvendige støyen.

Det har man fått til blant annet ved at det i hastigheter over 80 km/t aktiveres aerodynamiske elementer på bilens panser, side og bakende, for å styre luftstrømmen gjennom og rundt bilen på en mest mulig effektiv måte.

Sidespeilene, erstattet av kameraer som felles ut under kjøring, er også med på å minske luftmotstanden.

Trådløs lading av batteriet

Med «Audi Wireless Charging» er konseptbilen klar for induksjonslading. Det muliggjør en praktisk og enkel ladeprosess, hvor bilens parkeringssystem selv sørger for at bilen parkeres i riktig posisjon over en ladeplate i bakken, slik at ladingen skjer trådløst.
#12
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
fredag 03. mars 2017, klokken 09:16
Sitat fra: Rute på søndag 26. februar 2017, klokken 01:36
Hei

Har AKK bestilt meg A3 etron,selger sa ingenting om at webast/kupevarmer var standard,koster jo 17'
Men et spørsmål:Bil skal stå hver natt i garasje med strøm tilkoblet,kan man da på vinter ha forvarming i kupeen,og hvor stiller man inn temperaturen på ønsket grad?eller må man bestille med connect,eller ha kupevarmer til 17'

Takker

Den varmer/kjøler til den tempraturen du har på anlegget når du parkerer.
antar man ikke trenger connect, men er ikke helt sikker.
man stiller timer enten i menyen på ax/acc eller på MMI-Appen
#13
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
mandag 13. februar 2017, klokken 10:47
Sitat fra: superiselin på lørdag 04. februar 2017, klokken 01:57
Hei!

Jeg er rykende fersk eier (rettere sagt leaser) av en Audi A3 e-tron 2017-modell. Hentet den i går fra forhandler, og er foreløpig storfornøyd!

Beklager på forhånd langt innlegg: kortversjonen er at jeg lurer på hvordan jeg skal få til å bruke kupévarmer/appen.

I kjøpsprosessen sendte jeg mail med mine ønsker om ekstrautstyr til forhandler, deriblant kupévarmer. Forhandler sa da til meg at kupévarmer er standard på bilen. Siden jeg flere ganger har forsøkt å bygge bilen på audi.no, har jeg sett at kupévarmer der står som ekstrautstyr til i overkant av 17.000 kr. Jeg sendte derfor en mail til forhandler uka før bilen skulle produseres, for å dobbeltsjekke at kupévarmer var på plass, slik at det ikke skulle ha blitt en misforståelse der. Han gjentok at kupévarmer var standard på denne bilen, så jeg skulle ikke måtte bekymre meg for isskraping framover. Flott, tenkte jeg!

I går hentet jeg altså bilen, og det var en annen selger hos forhandleren som leverte bilen til meg, så han vet jo ikke hva jeg har avtalt med ham jeg har handlet med. Anyways, jeg glemte bort hele kupévarmeren da vi gikk gjennom bilen, men jeg kom på det rett før vi skulle reise. Da var vi ikke i nærheten av bilen, men jeg spurte ham hvordan jeg skulle gå fram for å bruke kupévarmeren. Han bare forklarte at jeg måtte lage meg konto på myAudi og så laste ned MMI Connect-appen.

Dette har jeg nå knota med helt siden i går kveld. Jeg har laget konto på myAudi og lastet ned appen, men det står "forbindelse til bilen er ikke mulig". Det står en PIN-kode jeg skal taste inn i MMI, men hvor skal jeg taste inn den?! Jeg finner ingen meny i bilens MMI der jeg kan gjøre dette. Når jeg forsøker å taste inn bilens kilometerstand, vil ikke nettsiden godta det jeg skriver - noe som vel ikke er så rart hvis bilen ikke er online. Må jeg skaffe SIM-kort? Jeg finner ingen god informasjon rundt dette verken på nettsidene eller i instruksjonsboka, og er egentlig bare i stuss! Jeg mailet med forhandler i går kveld, og han skulle forsøke å gjøre dette for meg med min konto, men jeg har ikke hørt noe mer fra ham.

Er det noen som har noen tips eller råd, eller som vet noe om hvorfor det evt. ikke funker?

På forhånd tusen takk! :)


Hei

nå har jeg en 2015 modelle, men appen er jo den samme

Har bilen din kommet opp på myAudi siden på nett? Har du fått registrert den der til din konto? Hvis ikke må du gjøre det med chassisnummer ( står nederst til venstre i frontvindu på utsiden) og kilometerstand.

Pinkoden er til mmi appen, ikke bilen.

Det er simkort som styrer dette innebygd i bilen, men du må passe på den er parkert et sted med mobildekning, står du feks godt ned ei et parkeringshus kan det hende du ikke har dekning på bilen.

Har ikke hatt noen problemer med ny MMI connect appen, men den gamle appen datt ut nå og da, og jeg måtte registrere meg på ny osv.

Kupevarmer virker vel også bare når du har bilen plugget på nettstrøm ( eller må en ha en hvis mengde strøm igjen? er ikek sikker, har kun brukt den når jeg er på nettstrøm) Er ikke bare varmer, funker også med AC på sommeren.
#14
Sitat fra: Panduck på mandag 06. februar 2017, klokken 09:07
Sitat fra: SuperPG på mandag 06. februar 2017, klokken 09:05
er vel i Gøteborg de på noen strekninger tilpasser fartsgrensen etter traffikkmengden, og har stor suksess med å få bort mye av rushtrafikken med å sette ned fartsgrensen når trafikken tetter seg til.

Jeg satt iallefall igjen med følelsen at vi i rushtiden burde ha miljøfartsgrense hele året, rett og slett fordi man kom seg RASKERE på jobb da.

Enig, men den burde være adaptiv slik som i Sverige. Ikke tidstyrt, men styrt av hvor tett go raskt trafikken går. 
#15
er vel i Gøteborg de på noen strekninger tilpasser fartsgrensen etter traffikkmengden, og har stor suksess med å få bort mye av rushtrafikken med å sette ned fartsgrensen når trafikken tetter seg til.

https://www.tu.no/artikler/slik-unngar-svenskene-ko/225005
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA