Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mosfet

#1
Hyundai Ioniq / Sv: Ønsker om forandringer
onsdag 16. november 2016, klokken 23:27
Sitat fra: ATN1000 på tirsdag 15. november 2016, klokken 20:48
Jeg har bare prøvekjørt en kveld og neste dag, da var det mørkt og -4 grader.
Var en bil med soltak, fin bil men.
Enig i at ryggekamra kunne vært bedre i mørke.
Ellers var jeg skuffet over at skjerm i midten ikke kunne dimmes mer, det var helt mørkt på noen av plassene i Øygarden da vi testet og jeg var nødt til å slå av skjermen helt da den var til sjenanse.
Var lett å få på igjen men allikevel, her kan hyundai sikkert fixe noe.
Ser at flere klager over fjernlysene, de var jo gul og litt spesiell, men jeg synes de fungerte bra, må bemerkes at det var klart og mørkt ikke regn.
Ellers lurer jeg på om noen av dere har reagert på støy fra elektromotoren (tror i hvert fall det var derfra den kom).
Jeg skal prøvekjøre en gang til før jeg bestemmer meg.

Angående støy fra motor så husk at den har på lyd via eksterne høyttalere ved lav hastighet for å advare fotgjengere. Kan skru av, men er et kommende krav fra bla. EU om ikke så alt for lenge så er vel derfor den er der.

Ikke hørt noen lyd fra elmotor når denne er skrudd av verken ved lav eller høy hastighet.
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Ønsker om forandringer
tirsdag 15. november 2016, klokken 01:07
Auto nedblendbare langlys.

Burde heller ikke vært noe problem å løse via software da de har kamera i front.
#3
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
søndag 13. november 2016, klokken 20:26
Sitat fra: Elmo på søndag 13. november 2016, klokken 20:12
Sitat fra: sven erik på lørdag 12. november 2016, klokken 15:42
husk at  bilen her har sikkert et batteri på 30 3ller 35 kwh  for de opgie hva du får  ikke som tesla toral størlsen
Hyundai sier ganske tydelig at batteriet er 28kWh totalt.
Men det er rart at den da skal ha - og har - 280km rekkevidde.

Veldig spent på denne selv. Eks Tesla oppga 85Kwh batteri på sine 85 modeller, men batteriet var egentlig bare 81Kwh hvor 4Kwh var reservert til beskyttelse, mao kun 77Kwh tilgjengelig for bruk.

Et fåtall produsenter har og oppgitt faktisk brukbar kapasitet som sin batteri kapasitet. Skal ikke se bort i fra at Hyundai er en av disse.

Synd det ikke finnes noen standarder her for hva man må oppgi og ikke. Foreløpig litt ville vesten her blandt elbilprodusentene hvor Tesla er dårligste jeg har sett i klassen på ærlighet hittil.

Skal sjekke neste gang om bilen oppgir brukt kapasitet når man kjører fra feks 100% til nær 0%. Slik kan man jo se hva den faktiske kapasiteten er.
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
søndag 13. november 2016, klokken 19:00
Sitat fra: HPSE på søndag 13. november 2016, klokken 18:47
Bilen har vel ikke kamera i front? :)

Bilen har både radar og kamera i front.

Radar for å bla. holde avstand ved cruise control og kamera for bla. å holde seg innenfor kjørefelt (Active lane keep assist).

Så at den da ikke har auto nedblendbare langlys er jo bare merkelig.. Andre Hyndai biler med samme hardware har det så kun ikke skrudd på av ukjent grunn.
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
søndag 13. november 2016, klokken 16:41

Bilen har ikke automatisk nedblendtbare langlys. Har vært standard på alle biler jeg har hatt siste 7 årene så ikke tenkt over at det ikke var en opsjon på Ioniq, så litt skuffende, spesielt med tanke på at den har alt teknisk utstyr for å faktisk klare det inkl kamera i front.

Ellers topp fornøyd med tanke på mengde bil til prisen.
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 22:28
Ringte min forhandler i dag og han sa levering var om ca 4 dager til Drammen. Levering i Oslo ca 2 uker etter det, så ca 3 uker fra nå grunnet klargjøring, tektylbehandling mm.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA