Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lucas Hofman

#1
Sender min C-zero til tectylbehandling hos Kjell Hall på Rud (Bærum). Det koster kr. 5000 og skal etterbehandles etter 5 år. Hos Oslo antirust (Fluid film) koster det kr. 2400 og skal etterbehandler hver 1,5 år.

Det virker som tectylbehandling er rimeligere i lenger. I kanalene og hullrom brukes også olje, men man regngjør skikkelig på undersiden, la det tørke og sprøyte en tykk og seig lag på de delene som er utsatt for steinsprut. De må ha derfor bilen i 2 dager.

Jeg ble ikke så begeistret da han på Oslo antirust fortalte at de ikke vasker undersiden men bare blåser bort mukk og salt hvor de kommer til med trykkluft og så legger på oljen.
#2
Ingen garasje og jeg begynner å bli lei av å skrape vinduer. Snøbeskytter over frontrute hjelper, men tophatt er kansje bedre.
Har noen funnet en som passer bra på trillingene?
#3
Dette lå nok an til å bli en ris eller ros tråd.

Det ble ros. Fikk akkurat en telefon fra verkstedet at de få reparere på garanti!

Jeg må si at jeg er positiv overrasket over farten de 2 herrene i BOS som driver med Citroen garanti klarte å behandle dette: verkstedet fikk svar fra dem innenfor 1 dag. Jeg ble ringt tilbake etter å ha lagt inn beskjed og man var villig til revurdere en første avgjørelse etter at jeg sendt in en scan av den tyske garantien. Revurderingen tok heller ikke mer en 2 dager.

En slik saksbehandling er noe som, synes jeg, bidra til å ha tillit til et bilmerke!  :)

#4
 Min nesten 3 år gamle C-Zero har, siden jeg kjøpte den for ikke lenge siden, hatt en liten rykk når mann forsiktig slipper og trykken på gaspedalen. Ikke mye, og du må være lett på labben for å føle det.
Etter å ha demonstrert dette for montøren var det rask å finne feilen. Bakhjulene hadde mye slark og en lite oljeprøve fra gearet så ut som lysegrå metallic lakk. Mye metallspon i oljen. Dette hadde de aldri sett før på en så ny bil.
Verkstedet har bedt om en forhåndsgodkjenning for å reparere under garanti. Bilen kommer fra Tyskland, og der har de, i følge servicehefte som følget med bilen, også 5 års nybilgaranti på drivverket
Citroens representant i Norge (nå B.O.S) har saken under behandling. Siden det er ikke vanlig at gearbokser sliter så fort må det har vært en feil i assembleringen av den, slik at tandhjulen har feil stilling/klaring til hverandre. Hvor folk jobber gjør folk feil, det kan jeg leve med.
Men jeg håper inderlig at Citroen, ved B.O.S, står for produktet sitt, og ikke vil være bekjent med at la en kunde sitte med svarteper.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA