Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - maraxion

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Rimeligste lader leaf 2013
onsdag 16. desember 2015, klokken 23:05
Sitat fra: Lynet på onsdag 16. desember 2015, klokken 23:02
Laderen sitter i bilen. Det er ladekabel du tenker på.

Det er klart :)
Men tenker fks hvis en skal videreselge en USA versjon fra 2013 og ikke har en 10a ladekabel. Hva er rimeligste løsning ved salg.
#2
Kjøp og salg av deler og utstyr / Rimeligste lader leaf 2013
onsdag 16. desember 2015, klokken 22:44
Så det er mange flotte ladere der ute, noen kan også reguleres.
Men skal en selge en bil og må levere lader, hvor går en for rimeligste lader?

#3
USAleaf / Sv: Lading samt Amerikanske koblinger.
fredag 30. oktober 2015, klokken 15:19
Sitat fra: Rio på torsdag 29. oktober 2015, klokken 22:28
Sitat fra: maraxion på torsdag 29. oktober 2015, klokken 21:19

På den originale så stilles den inn en gang for alle. På de man får kjøpt i Norge (koster fra 3500 - 5000 kr) så kan enkelte av dem endre på strømmen. Husk å si at du skal ha Type 1 / J1772.

Ok. For etter å ha lest litt virker det som disse kan sendes til et firma I USA for ordning i forkant. Er selvfølgelig mulig å også gjøre dette selv med guider på nettet. men finnes det alternativer i Norge?

Og det andre jeg stusser på er at jeg trodde 6,6kw var hurtigladeren. men dette er altså den enkle standaren som kan justeres opp til 25A? Og så er det den venstre som er en ren hurtiglader?

http://evseupgrade.com/?main_page=product_info&cPath=1&products_id=2


#4
USAleaf / Sv: Lading samt Amerikanske koblinger.
torsdag 29. oktober 2015, klokken 21:19
Flotte svar!
Jeg skal undersøke dette med EVSE. Såvidt jeg forstår dere kan jeg da velge om denne skal settes på 10a eller 16a avhengig av mulighet. Er dette noe jeg selv kan justere i ettertid(firmware) avhengig av strømuttak? Og må dette gjøres i california eller kan tas i Norge hvis den importeres fra østkysten?

Ellers med tanke på kablene, vil hverken 6,6 dc eller Ac kablene kunne brukes her hjemme? Må jeg kjøpe begge på ny, for tenkte DC kontakten ville være ok om jeg fikk det med.
Og når du sier at jeg må sette på europeisk Schuko kontakt/bygge om, er det så enkelt som å bytte enden selv som på en vanelig skjøtekabel?

Har dere ellers noen tips for import av 2013 leaf? Eventuelt info om typer S,SV,SL vs de norske navnene jeg ikke kjenner.

#5
USAleaf / Lading samt Amerikanske koblinger.
torsdag 29. oktober 2015, klokken 10:10
Hei.
Jeg vurderer(tross kursen) å importere en leaf fra USA.
I den forbindelse var jeg usikker på ladekoblingenene. Legger ved bilde som illustrerer bilen jeg tenker med 6.6Kw kobling.
Det jeg lurer på er følgende:
1. Må jeg bygge om denne på noe vis eller er den klar til bruk i Norge?
2. Kan jeg med denne lade direkte på 10/16A kontakt(regner med kontakten til høyre) eller må jeg da kjøpe en slik ladestasjon?
3. Kan noen forklare disse 2 portene i bruk for meg?


#6
USAleaf / Sv: Egenimport av Leaf fra USA, erfaringer.
torsdag 22. oktober 2015, klokken 19:39
Heisan.
Er det noen som har en oversikt hvilke havner i USA som går til Drammen(eventuelt andre havner i nærheten)
Samt gode og rimelige løsninger for å frakte bil til en slik havn.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA