Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - OrikkO

#1
Tror det er mulig å slå av regen med "SEXY buttons".
Fra en av de norske sidene som selger dem: "Justering av regenerativ bremsing (ikke mulig fra skjerm i bilen som standard) - Velg mellom 0%, 25%, 50%, og 75% av normal regenerering"
#2
Tesla SW og AP / Telefonen fungerer ikke som nøkkel lenger
torsdag 02. mars 2023, klokken 19:47
Det har fungert fint inntil nylig, men nå fungerer det altså ikke lenger. Jeg ser jeg ikke har mulighet til å sette posisjon "alltid på", som Tesla sier det skal være. (Samsung Galaxy S20.) Noen som har tips?
#3
Tesla SW og AP / Sv: Wifi repeater
søndag 18. desember 2022, klokken 22:43
Var i akkurat samme situasjon. Kjøpte ASUS RP-N12 på netonnet for 200,-
Funker som fjell.
#4
Model Y / Sv: Vaske Tesla i minusgrader
tirsdag 13. desember 2022, klokken 14:50
Vasket bilen i maskin (børsteløs, v. CC i Drammen) for første gang her om dagen. Dårlig tørkefunksjon og minus 12 grader. Ingen forberedelser før (f.eks silikon på lister) eller tørking m klut/papir etter vask. Kjørte ca 15 min. på landevei før bilen ble parkert i kald garasje. Dagen etter var frunken og dørhåndtak frosset og måtte tvinges opp. Ellers ingen problemer. Til neste gang kommer jeg til å tørke godt i frunk, for den var et h... å få opp, ellers er jeg ikke redd for å vaske den i kaldt vær.
#5
Tesla SW og AP / Sv: Idiotisk viskerautomatikk
torsdag 08. desember 2022, klokken 10:07
Jeg kjørte Hamburg til München på søndag, med TMY 2022, og da var det mye yr, noe lett regn, en litt heftig byge og våte veier med sprut fra andre biler nesten hele veien. Min erfaring etter dette er at auto-visker ikke reagerer på små dråper, selv ikke når man venter lenge og lar det bli mye vann på ruta. Selv om du venter så lenge at det er vanskelig å se noe særlig så slår ikke viskeren inn. Når det er større dråper så fungerer det greit.
#6
Model Y / Sv: Hengerfeste ikke på lager...til evig tid?
tirsdag 08. november 2022, klokken 14:45
 :-\
Tilbakemelding etter å ha fulgt oppskriften i forumet her.
#7
Bestilling og levering / Sv: Tesla Y Long range vurderes
tirsdag 14. juni 2022, klokken 20:11
Jeg ville kjøpt vinterhjul med bilen. Du kan spare noen få kroner på å kjøpe hjul andre steder, men da jeg sjekket i mars/april var det kun med litt billigere merker og gjennom nettbutikk. "Premium" ga omtrent samme pris.

Om det er viktig for deg å spare 25k i mva så bestill en av hver. Du kan avbestille heeelt oppunder levering, så du taper bare 2500 kr pr bil du ikke tar ut, og ellers 0 risiko. Og har du finansiering så tar du ut tre biler i desember og selger to i januar med en liten pen fortjeneste og så nære 0 i risiko som du kan komme 😁
#8
Bestilte bil 18. april. Sort interiør og blå lakk. 19" felger. Står fortsatt september 😢
Er sååå sugen på å få den i hende og gleder meg som en unge.

Noen med erfaring med "innbytteordningen" til Tesla, kan det være at jeg ikke får dato eller får senere bil fordi ingen har gitt tilbud på den gamle bilen min?
#9
Sitat fra: ViktorS på onsdag 20. april 2022, klokken 12:12
Valgte piggdekk på 19" når jeg bestilte. Er det mulig å endre til piggfri ? Hvordan gjør jeg dette?

Jeg ringte inn i går og fikk lagt til vinterhjul (bestilte bil på mandag). Det er sikkert bare å ringe for å endre også.
#10
Model Y / Sv: Seter
mandag 18. oktober 2021, klokken 07:19
Sitat fra: Radial på søndag 17. oktober 2021, klokken 22:27
Prøv litt andre justeringer enn dere er vandt med.

Lar seg desverre ikke løse med justeringer. Problemet er at sidestøtten på setet klemmer for mye på siden av rompa og lårene. De sitter for tett og er ganske faste. (Noe som selvfølgelig er topp når du skal "kjøre aktivt", men ikke ved 1-4 timer på motorvei).
En løsning hadde vært å legge inn ei pute som løfter oss 1 cm, men det føles dust og tantete å skulle legge inn ei pute.
Hadde håpet at setet var Asia-størrelse-tipasset. Syntes egentlig det er litt rart at setene ikke passer oss, vi er ganske normale i formen og ihvertfall ikke større enn en gjennomsnittlig amerikaner.
#11
Model Y / Seter
søndag 17. oktober 2021, klokken 18:16
Prøvekjørte TMY i går. Setene passet både meg og kona ganske dårlig  ::) Er det noen her inne som har fanget opp noe ang. setene i Berlin-utgaven, vil disse være like som de som er i Kina-bilen?
#12
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Reell tomvekt
søndag 12. september 2021, klokken 19:28
Sitat fra: Jalla på lørdag 11. september 2021, klokken 20:17
Våre vekter på kontrollstasjonene er godkjent fra og med en vekt på 1000 kg.
I stand corrected 🙂
#13
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Reell tomvekt
lørdag 11. september 2021, klokken 14:05
Jeg tror ikke man skal legge så mye vekt på målingen(e) til Bjørn. Disse vektene til SVV er ganske "grove" og konstruert for å veie vogntog opp til 50 tonn og mer til om det er spesialtransport (ikke nødvendigvis alle akslingene på en gang). Tipper de fleste har maks kapasitet på 30-60 tonn. Ikke sikkert disse er så nøyaktig på 2+ tonn.
Om jeg ikke husker feil så regnet det en del også den dagen Bjørn var ute med I5'en. Mulig det rett og slett lå 10 bøtter med vann på plata da han kjørte ut på vekta.
Eller at plata, som ligger "løst" innenfor ei ramme, hadde en plassering som ga litt ekstra mye feil akk den dagen.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA