Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - geirs

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Facelift.
onsdag 09. desember 2015, klokken 16:38
ja jeg har nok det, men omtaler og annonseringer gjaldt PHEV. Hjulbuebeskyttere og sidelister er kjekt å ha, da bilen skal parkeres i fellesgarasje og andre parkeringsanlegg på dagtid
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Facelift.
mandag 07. desember 2015, klokken 20:07
Fin ny design, men tester og salg på Finn.no av 2016 modellen vises et biler med skjermbeskyttere. Dette er vist nok en amerikansk modell som ikke selges i Norge. Skuffende, dette avgjorde at denne modellen kanskje ikke var så interessant allikevel.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Hvorfor kjøpe plugg-inn hybrid+
lørdag 17. oktober 2015, klokken 19:14
hei
Takk for gode tilbakemeldinger og oppklaringer. Det viktigste er at man blir fornøyd med det bilvalget man tar. Jeg skal seriøst vurdere en 2016 model. Et forhold som allikevel jeg stusser over er alle lydene som forumet har ymse forslag til å kvitte seg med. På min bil fikk jeg tilslutt skrudd av lyden til beltevarsleren på siste servicen, dette fordi  lyden økte i intensitet og ble direkte plagsom ved kjøring inne i et garasjeanlegg.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Hvorfor kjøpe plugg-inn hybrid+
fredag 16. oktober 2015, klokken 20:55
Jeg skal kjøpe ny bil og fattet interesse for denne bilen. Fulgt med hva som tilbys på finn.no, parallell importerte og ny modell 2016 og man får utvilsomt mye bil for pengene.
Jeg har skumlest de fleste innlegg i dette forumet og har kommet frem til følgende generelle betraktninger vedr. valg av ladbar hybrid :
- det å kombinere to verdener( fossil og el) byr på mange utfordringer.
-tungvindt med to måter å "tanke" opp bilen på.
-skal man ha nytte av denne kombinasjonen, bør kjørelengde være tilpasset temperatur, forvarming, ac, dekktype etc.
- spørsmål om forbruk dukker derfor opp og er ikke iht til reklamen. Det er mulig man kan fininnstille parametre slik at man tyner bilen til max kjørelengde på el. Jeg setter meg vanligvis inn i en bil for å kjøre fra A til B uten altfor mye omtanke til kjøremønster, oppvarming etc. Så tanken slår meg; er det noe poeng å styre med en plug inn hybrid hvis bilen hovedsakelig brukes på langturer? Jeg synes det er oppsiktsvekkende at besinmotoren starter opp uansett ved fulladet batteri og noen savner en ev knapp. Hvorfor klarer ikke en hybrid denne øvelsen, når en ren el bil klarer det.

Så min konklusjon er vel at vel at en hybrid ikke gir det beste av to verdener, men plukker opp bare deler av den.


   
#5
hva med tilleggsutstyr og prisliste for dette f.eks offroad pakke med skjermbeskyttere?
Eller er de fleste opsjoner borte på 2016 modellen?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA