Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PEV

#1
Har melding om at sommerdekkene på min S85 ikke er lovlige å kjøre med. Tydelig skjevslitasje som tyder på feil med spissing/hjuloppsett. Har sett at dette er en kjent sak. Dekkene har gått ca 20k. Noen har erfaring med hvordan Tesla håndterer slike saker? Dekker de bytte av dekk?
#2
Sitat fra: Bjørn på onsdag 13. juli 2016, klokken 23:13
Sitat fra: PEV på onsdag 13. juli 2016, klokken 20:02
Har samme problem er jeg redd.. Tok lang tid å oppdage dette etter oppgraderingen ettersom jeg sjeldent lader på trefase. Møtte ikke altfor mye forståelse da jeg meldte dette inn til technical support, men ble bedt om teste flere ganger på flere forskjellige steder. Det er nå gjort og jeg får maks 7,5KW selv om lader er 11,5KW eller 22KW.
Høres ut som "min" feil dette ja.. Nå skal man selvsagt ikke være skråsikker i slike saker..  Det KAN jo være en del-lader i laderen din som har lagt inn årene i tiden du fikk gjort denne fixen..  og det var jo selvfølgelig det jeg fikk høre også.
Har du testet på super lader..? Og så gjentar jeg spørsmålet fra Muffinmannen..   :) Var det i Trondheim dette ble utført..?

Fixen ble gjort på RUD rett etter åpning..  :o. Jeg har testet superlading og mente først at det var noe feil med ustabil og lav fart. Tesla tok ut logger og mente alt var OK, og det var mye trafikk på SC(Lillehammer) som gjorde det. Testet igjen på Lillehammer en uke etter og da virket SC lading helt fint igjen.
#3
Har samme problem er jeg redd.. Tok lang tid å oppdage dette etter oppgraderingen ettersom jeg sjeldent lader på trefase. Møtte ikke altfor mye forståelse da jeg meldte dette inn til technical support, men ble bedt om teste flere ganger på flere forskjellige steder. Det er nå gjort og jeg får maks 7,5KW selv om lader er 11,5KW eller 22KW.
#4
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
torsdag 29. oktober 2015, klokken 10:09
Her kjørt Oslo - Stryn (og retur) mange ganger uten problemer via Otta. Da ladet på Lillehammer og ladet til 90-95%. HHar kjørt over fjellet uten å lade - litt nervøst, men egentlig ikke noe problem. Med Chademo-adapter er det muligheter til å toppe opp i Skjåk, Otta, Kvam og Øyer. Ishavsveien i Lom har jeg styrt unna pga håpløs pris struktur.

Nå er det komme 22KW lading (TOCN) i Stryn og igjen ny mulighet for Chademo på Eid. Med andre ord er ikke SC noe must for for å kjøre den veien, men det hadde selvfølgelig vært veldig behagelig. Kanskje spesielt vinterstid om det er fare kollonnekjøring eller stengning over fjellet.   
#5
Lading av Tesla / Sv: 32A 1-fase Type2 ikke mulig.
fredag 09. oktober 2015, klokken 23:42
Har lagt inn bestilling på oppgradering!

På hjemmelading har jeg fått elektrikker til å laske saltoboks så jeg får 32a. Noen som vet om det blir problematisk etter oppgradering?



S85 39552
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA