Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - FrkMia

#1
Du kan gå inn på http://parkering.torp.no for å forhåndsbestille plass. Du har også hurtigladere på Fokserød som er Shell-stasjonen i rundkjøringen der du kjører ned til Torp.
[/quote]

Ser ikke at man kan reserve ladeplass. Er det mulig er jo det supert!
#2
Noen med erfaringer på parkering på Sandefjord lufthavn Torp?
Ser de har 42 plasser. Men er det nok? Kan jeg så og si satse på det er en ledig plass en lørdag ettermiddag?
#3
Takk for gode innspill, går nok for en 32a da er jeg sikret at den funker i alle ladestasjoner.
Men jeg ser litt rundt på nettet og kom over denne:
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/type-2-kort-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler/mode-3-til-type-2-ladekabl
#4
Tenker å kjøpe ladekabel mode 3 til å kunne lade på offentlig ladeplass. Noen av dere som har tips til hvor dette kjøpes?
Skal jeg gå for 32a? Eller er det like greit med 16? Er litt små grønn på dette område så på forhånd takk for hjelpen!
#5
Var dårlig kontakt inn til kladden. Fikk ny på garanti  :+1:
#6
Har samme problem, durer som et uvær. Høres også særs godt når bilen er koblet til lader og har på forvarme. Hører bilen lang vei. Skal innom forhandlet og få sjekket det en av dagene.
#7
Plugget lader i bilen ikveld og den var død! Puttet den ut og inn i støpselet flere ganger og fikk den til. Klassen henger alltid med snoren i veggen, så den henger ikke på ledningen, men det kan virke som om det er det den har gjort. Lar den lade et par timer nå, men tørr nok ikke å la den lade i natt.
Flere med samme problem?
Får innom forhandler i morra og klage, er jo garanti.
#8
Batterikapasitet ble ikke målt på 1.service. Når skal dette foregå?
Noen som vet hva som gjøres på de forskjellige servicene fra år til år?
#9
Får aldri mer en maks 125. Og det når varmeapp. står på grønn. Så fort jeg setter på AC eller varme synker den til 100. Men jeg bor utsiden av byn med en del bakker før jeg parkerer og lader, det har vel endel å si.
#10
Liker ikke at ladeledningen til min I-Miev bare krøller seg. Ha prøvd å surre den opp, stått to stykker og gjort det vi kan, men den bare krøller seg igjen. flere som sliter med det samme eller har et tips i ærmet?
#11
 :D Imponert!
Som jentekjører på bygda hvor de fleste naboer sverger til 4 hjulsdrift er jeg også meget fornøyd med vinterbilen min Mieven. Kommer opp bakkene hvor andre må rygge ned for å få fart opp. Enda til gode å sitte fast!
Tipp topp!
#12
Jeg ser utfordringen. :o
Skal man ha elbil er man i mine øyne avhengig av egen lademulighet hjemme. Jeg hadde aldri giddi å være avhengig av ladestolpe og hurtiglading. Samt er det en ren bybil eller nr.2 bil.

På gjensyn!  :D
#13
Sitat fra: runarh på mandag 18. januar 2016, klokken 12:54
Har samme erfaring etter noen mnd med kaldt vær. Kjører ikke så langt hver dag, men forvarmer og har fortsatt holdt varmen underveis, (- 15 i dag). Kjører piggfritt , og dere som har vært i Larvik (bakkebyen) vet at det kan være utfordring vinterstid, men har fortsatt ikke hatt problemer med å komme fram.

Så fint å høre at de kommer seg frem på piggfrie dekk også. Hører så mye negativt nå om dagen om disse bilen når det gjelder vinteren.
Når man vet hva man har og hvor langt man kommer er det en flott og perfekt bil!  ;D
#14
Sitat fra: tomrh på lørdag 16. januar 2016, klokken 19:23
Sitat fra: FrkMia på fredag 15. januar 2016, klokken 23:07
Derfor var piggdekk en selvfølge.
Litt nysgjerrig på hvilke piggdekk dere kjøpte? Vi har også piggdekk.
Da vi kjøpte bilen i høst, fikk vi høre av forhandler at det kun var en type piggdekk å få til denne bilen. Husker ikke i farta hva disse het.  ::)
#15
Og jeg er positiv overrasket!
Skal sies at jeg bor landlig. Flere bakker her jeg bor og naboene kjøper 4 hjullstekk. Var veldig skeptisk til elbil oppi her, redd for å ikke komme frem på vinteren. Derfor var piggdekk en selvfølge. Til nå krabber den rett opp! Ingen problemer der. Rekkevidde er som jeg trudde når det er kalt. Kjører daglig 30 km. Tur/retur jobb, og har rett under "halv tank" når jeg kommer hjem (-11)
Var forberedt på å fryse nå på denne tia, men gjør ikke det. Forvarmer og morran så det er deilig! Ingen strøm på jobb, så der kjører jeg i kald bil. Har varm jakke og lue, men alikevel helt greit. Sparer ikke på varmen, kjører bånn pinne  ;D
Uansett veldig fornøyd med min store lille bil! Så enkel men alikevel så genial!

Er lite skryteinnlegg!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA