Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rika

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / 2st Laddare Think classic
mandag 17. september 2012, klokken 16:29
Hej
Säljer 2st fina laddare till Think classic. En från 1999 och en från 2002 på grund av byte till litium
4500 Nkr /st? + eventuell frakt från Sverige.
Kan även hämtas i Arvika / Charlottenberg.


Laddarna är sålda

/Rickard

pm/ mejl eller tel: +46 708 84 44 97
#2
Kjøp og salg av deler og utstyr / Hjälp - Think delar till Sverige
tirsdag 23. august 2011, klokken 17:36
Hej

Finns det någon snäll granne som kan hjälpa mig med delar  :)
Jag har en stående Think (Finns bara 8st i Sverige så vi vill gärna ha igång denna) 
Saknar Värmereglage, (den vita boxen på bilden, samt även knapparna)



Jag saknar också en Vakuumpump

Har någon delar att sälja (Jag betalar självklart frakt mm) alt. kan hänvisa till någon norsk Bilskrot som kan hjälpa oss
vore evigt tacksam för hjälp.

Med allra bästa hälsningar

Rickard Karlsson
#3
Tack för det!

/Rickard
#4
Hej
Jag har en interfacebox (kopplingsbox) från en USA-Think (se bild). Går denna att mata med 220volt eller behöver något ändras? Jag tänkte sätta denna i en bil såld till Sverige. (ej usa-bil) Ser att kablarna som matar boxen är betydligt grövre (2,5mm?) än i "Norge boxen."



Med vänliga hälsningar

Rickard
#5
Jag har samma problem som du med att batteripacket laddar ur när bilen står. Om jag har förstått det hela rätt så när 12v-batteriet är dåligt så går DC/DC in och "laddar" med hjälp av Saft-batterierna. DC/DC behöver kylning och vatten pumpen går. Detta sker även när bilen står stilla.
Går vattenpumpen när din bil står stilla någon gång då och då så kan du nog räkana med att behöva byta 12v batteriet.

/rika
#6
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Langtur med Think
mandag 02. mai 2011, klokken 23:32
Hej, kanske lite off topic...
Jag tänkter konvertera till litium och undrar om någon vet vad som exakt gäller för maximal startspenning?
150v eller 171v ??

Sitat fra: elektrolux på lørdag 19. februar 2011, klokken 06:28
@Hens

Har sendt prosedyren din videre til Thundergjengen. Ved ombygging til 44 celler LiFePo4 som er mest aktuelt i Tyskland hadde det vært ideelt å endret max startspenning på Think fra 150V til f.eks 160V.

Med originale 150V vil nemlig ikke en nylig fulladet Think med 44 celler starte før en har kjørt varmeapperatet i noen sekunder.

Sitat fra: Think på torsdag 17. januar 2008, klokken 23:45
Jeg har koblet 20 blokker til sens ledninger til  BMS, som styre laderen, som er koblet til 21 blokker. Laderen er i stand til å lade 21 blokker (Maks spenning over 180 volt), men BMS tillater en maks spenning på 171 volts; 19 x 9 =171. Dette vil begrense pakkens toppspenning til 171 volts hvis alle blokker er koblet til sens ledninger.

Lading går helt fint til og med service lading. Bilen tar ombord ca. 107 amperetimer med vanlig lading, i gjennomsnitt har mine blokker ca 97 ampere timer. Full ladet spenning er ca 177 volts rett før lader stopp.

Eneste problem oppstår hvis jeg vil kjøre rett etter ladestopp, da er pakkspenning for høy til at motorstyring vil starte. Display viser service required melding. Løsningen er å skru på varme apperat på fult i noen sekunder, slik at pakkspenning senkes. Slå av tenning og start på nytt, da starter bilen uten feilmelding.

Men høy spenning betyr større mulighet for isolasjons feil. Man må passe på og følge nøye med under vann filling.

/rika
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA