Jeg er enig i at å bruke en strømmåler fra Clas Ohlson ikke er noe eksakt vitenskap, men vil tro at det gir en grei peikepinne.
Om vi tar utgangspunkt i at det kombinerte tapet i måler og varmgang etc. under lading tilsvarer 15%, er i mitt tilfelle forbruket i regnestykket i min første post nå nede på 23,8 kwh/100km. Det er nesten 25% mer enn det blien selv oppgir, og i mine øyne en stor diff.
Jeg tenker at hvor mye kapasitet batteriet har og ikke har under gitte forhold ikke har så mye å si, det jeg måler etter er hvor langt har jeg kjørt, hvor mye måtte jeg fylle på under lading, og hvordan samsvarer dette med informasjonen jeg får fra bilen. Om ikke kwh/100kmh måleren på en nogenlunde ærlig og redelige måte kan gi meg denne informasjonen, har den liten verdi, og det finner jeg litt kjipt for å si det rett ut.
Men så er det mulig jeg tar feil og ikke forstår noe
Om vi tar utgangspunkt i at det kombinerte tapet i måler og varmgang etc. under lading tilsvarer 15%, er i mitt tilfelle forbruket i regnestykket i min første post nå nede på 23,8 kwh/100km. Det er nesten 25% mer enn det blien selv oppgir, og i mine øyne en stor diff.
Jeg tenker at hvor mye kapasitet batteriet har og ikke har under gitte forhold ikke har så mye å si, det jeg måler etter er hvor langt har jeg kjørt, hvor mye måtte jeg fylle på under lading, og hvordan samsvarer dette med informasjonen jeg får fra bilen. Om ikke kwh/100kmh måleren på en nogenlunde ærlig og redelige måte kan gi meg denne informasjonen, har den liten verdi, og det finner jeg litt kjipt for å si det rett ut.
Men så er det mulig jeg tar feil og ikke forstår noe
