Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - abrischristian

#1
e-Golf / Sv: Endelig var pendlerbilen på plass
fredag 16. oktober 2015, klokken 12:57
Sitat fra: Sidewinder på fredag 16. oktober 2015, klokken 00:07
10 mil er uproblematisk.
Har hatt bilen i snart 10mnd og
Greier ikke helt å se for meg hvordan det ikke
Skulle gå...

Det var akkurat svaret jeg håpet på å høre! ;)

Nå gjenstår det bare for meg å lære meg å kjøre mer øknomisk! Sliter med å komme under 15,5-16,5kwh/100km på pendlinga!
#2
e-Golf / Sv: Endelig var pendlerbilen på plass
torsdag 15. oktober 2015, klokken 15:18
Sitat fra: Cirrisky på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:31
Håper vi blir like fornøyde, hehe. Venter på at min skal bli levert, og har fått antydning om slutten av November, så det blir jo rett på vintern for den bilen.

Skal pendle fra Bærum til Rygge, som er rundt 80km hver vei, tror jeg kan lade på flyplassen, med mindre det er pakka med biler der. Hvis det blir krise, så er det nok av hurtigladere på E6, så skal nok klare å overleve :).

Akkurat nå låner jeg en liten Hyundai, og månedlige utgifter for bensin og bompenger er ganske hårreisende (Bærum bomring, Oslo bomring begge veier, og e6 bompassering begge veier). Flere tusen per måned, bare for bompasseringer...

Så ja, gleder meg til å se hva denne elbilen vil klare :)

Det er bare å glede seg! Blir mer og mer fornøyd med den for hver dag som går jeg!
Blir spennende å høre hvordan motorveipendling blir på vinteren, ikke så mye slaps som suger strømmen din i hvertfall!

Jeg starter å kjøre såpass tidlig at jeg som regel var godt på vei mot Oslo før noen måkebiler hadde fått på seg sokkene på morrakvisten! Det kan nok være litt mer utfordrende for meg enn det er med Passaten!

@Pokerfjes , ca. Hva koster egentlig en full tank på Golfen på forskjellige hurtigladere ?
#3
e-Golf / Sv: Endelig var pendlerbilen på plass
torsdag 15. oktober 2015, klokken 11:57
Sitat fra: EAKF på torsdag 15. oktober 2015, klokken 11:51
Jeg pendler mellom Sandefjord og Lier, 96 km en vei. Det går greit om vinteren, men uten bruk av varmeapparat. Kutter du ut varmeapparatet bør ikke 70 km over hodet være noe problem. Med varmeapparat, er du nok på grensen og vel så det på de verste vinterdagene.

Det er godt å høre at det er mulig å få til! De værste dagene blir det nok fossilbil, men vil jo prøve på Golfen så mye som mulig! Har hørt rykter om at varmesetene spiser mindre strøm, tenker det blir ganske spiggent i bilen med -10 ute og null varme på? Er litt usikker på effekten av varmepumpa, hva gjør den egentlig for rekkevidden?
#4
e-Golf / Sv: Endelig var pendlerbilen på plass
onsdag 14. oktober 2015, klokken 10:37
Sitat fra: gamer73 på onsdag 14. oktober 2015, klokken 10:32
ja også billig....jeg har faktisk ikke fylt bensin siden engang i august hehe...bruker omtrent ikke bensinbilen lenger...og spart tusenvis i bompenger

Ja med Passaten til pendling og hverdagsbruk brukte vi 5-6000 mnd. i Diesel, så kan man legge på rundt 2000 i bompenger hver mnd. golfen betaler seg selv når det forbuktet der reduseres til at fruen bruker den 5 minuttene det tar til/fra matbutikken!
#5
e-Golf / Sv: Endelig var pendlerbilen på plass
onsdag 14. oktober 2015, klokken 10:28
Sitat fra: gamer73 på onsdag 14. oktober 2015, klokken 10:12
oki men så lenge du kan bruke passaten dem værste dagene skal det vel gå greit:) Det blir bare litt stress å stadig følge med på vær og føremeldinger;)

Sant nok, særlig når man starter kjøringen 05:15 ;)
Uansett så tror jeg den blir en toppers pendlebil 90% av året!
#6
e-Golf / Sv: Endelig var pendlerbilen på plass
onsdag 14. oktober 2015, klokken 10:08
Sitat fra: gamer73 på onsdag 14. oktober 2015, klokken 10:02
husk også på at slaps og regn på vintervei kan ha drastiske utslag på strømforbruk....

Jeg ville IKKE turd en 7mils tur om det er dårlig vintervær...vind, regn og slaps f.eks...med golfen. UTEN å ha lademuligheter på veien!

Vi har ca 6 mil til vår hytte....men ca halveis ligger det en hurtigladestasjon som gjør at jeg sannsynligvis kommer til å tørre å legge ut på hyttetur med golfen i vinter..UTEN den ladestasjonene tror jeg ikke jeg ville turd...

Nei på slikt føre så får jeg brette Passaten ut av garasjen, nærmeste hurtiglader for meg på den veien inn er ikke før Lillestrøm (55 km). Jeg kan kjøre via Ski/Ring3 inn til Oslo hvor det er en hurtiglader i på vinterbro men det er mer motorvei og noen km lenger totalt.
#7
e-Golf / Sv: Endelig var pendlerbilen på plass
onsdag 14. oktober 2015, klokken 09:49
Sitat fra: PokerFjes på onsdag 14. oktober 2015, klokken 09:44
Gratulerer med flott Golf! Hvordan er ruta du skal kjøre? Det har mye å si om det er hastigheter over 70-80km/t eller om det er veldig kupert.
Ellers enig med tutti - 16A lademuligheter på jobb kan bli nødvendig.

Takk for det!
Det blir Mysen-Kalbakken via Lillestrøm, la inn ruten på GreenRace (legger den ved her)
Det er en god variasjon av 60/80 km/t grense og en fin slump kø fra Fetsund til Lillestrøm, så snittet i dag endte på 57 km/t.
#8
e-Golf / Sv: Endelig var pendlerbilen på plass
onsdag 14. oktober 2015, klokken 09:45
I dag var det jo litt småkjølig (-3 hele veien) på morgenkvisten inn til Oslo, og med uerfaren/små trøtt elbilist så ble det ikke så veldig økonomisk kjøring. Overrasket over at jeg hadde over "halv tank" igjen på Golfen når jeg den seg kom på kontoret!
Sitat fra: gamer73 på onsdag 14. oktober 2015, klokken 09:24
70km er vel rimelig nær grensen på vinter.....men kjører du uten varme på går det nok fint....ville lagt inn dieselvarmer som noen har gjort på forumet. Varmeanlegget spiser nok masse energi...
På de kaldeste dagene så skal nok Passaten få ut og lufte seg isteden for Golfen, selger mente at 100 km skulle gå fint på vinterstid med VP, blir intressant å se hvordan det utarter seg! Tror dieselvarmeren blir litt drastisk å sette inn for min del!
Selv om jeg skulle kjørt Passat hele vinteren så vil komisk nok Golfen betale seg selv i diesel besparelsen resten av året!

Sitat fra: tutti på onsdag 14. oktober 2015, klokken 09:35
Hvis du tømmer batteriet om morgenen er det ikke sikkert du får fyllt på nok strøm i løpet av arbeidsdagen med den medfølgende ladeklatten fra Møller. Du bør ha en 16A ladeklatt eller type 2 kontakt på jobben.
Vi har en type 2 "på deling" her på kontoret som jeg kan hive meg på noen timer i løpet av dagen, ellers så er jeg fort låst til ladeklatten fra Møller! Vet du hva ladetiden fra 0-100% vil være på kun den?
#9
e-Golf / Endelig var pendlerbilen på plass
onsdag 14. oktober 2015, klokken 09:06
Utrolig godt fornøyd etter de første dagene med pendling i denne herligheten!
Blir 70 km landevei hver vei med lading på kontoret, noen som har erfaring med å pendle
med den på vinterstider?

Har litt rekkeviddeangst nå for vintersesongen men har håp for at det skal gå fint!
#10
e-Golf / Sv: barnesete
onsdag 14. oktober 2015, klokken 07:26
Da ser jeg poenget ! ;)
#11
e-Golf / Sv: barnesete
tirsdag 13. oktober 2015, klokken 20:50
Vi har både Besafe Izi (i Golfen) og Cybex Sirona (i Passaten).
Må si at Sirona setet gir en mer solid følelse og er mer praktisk enn Besafe setet.
Å ta barnet ut og inn av bilen er mye enklere i Cybex Sirona setet siden det kan roteres mot til døråpningen!

Men, hadde vi aldri prøvd Cybex setet så hadde vi følt at Izi setet var helt greit det!
Besafe setet blir hos oss et ekstra sete som kun brukes til / fra barnehagen en sjelden gang :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA