Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ketilwaa

#1
Sitat fra: Rio på mandag 12. desember 2016, klokken 22:27
Du får høre om du kan sende den til Elektrolux, eller høre om nofuel.no på Fornebu kan gjøre noe.

Regner med at garantien er utløpt?

Der sier du noe. Bilen er jo en 2014-modell.
Skal selge bilen, så trenger å få ordnet noe raskt, helst lokalt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Sitat fra: Rio på mandag 12. desember 2016, klokken 22:18
Sitat fra: Ketilwaa på mandag 12. desember 2016, klokken 22:04
Prøver å Google ny kabel. Det må vel være noen alternativer til kabel til 4000 kr? [emoji33]


Sent from my iPhone using Tapatalk


4000 kr er faktisk blant de billigste. Originalene koster ofte nesten det dobbelte.

Holy cow. Finnes det alternativer med schuko-overgang som da blir billigere?
Noen som reparerer ladekabler i Oslo/omegn?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Prøver å Google ny kabel. Det må vel være noen alternativer til kabel til 4000 kr? [emoji33]


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Sitat fra: elektrolux på mandag 12. desember 2016, klokken 20:25
Vi har byttet noen slike håndtak, og har tatt vare på delene fra de originale.

Kom gjerne innom med din så finner vi en fix.

Takk for tilbudet, men bor i Asker, så Stavanger blir litt langt
#5
Hei. Har en Citroen C-zero som skal selges. Selvsagt har det oppstått en hake. Den lille klipsen som gjør at ladekabelen sitter helt inni bilens kontakt er defekt. I den forstand at knappen ikke virker, og jeg må lirke fingeren inn til kontakten og løfte på klipsen for å ta ut kontakten. I tillegg lader den da ikke. Jeg antar at det er fordi kabelen ikke går beskjed om at kontakten er helt inne.
1: Noen som har et triks for å fikse dette hvis det er kjent problematikk?
2: Billigste sted for å evt få ny kabel? (Skal selges så investerer ikke i noen ny type før salg, selv om det evt skulle være "nesten" billig)
#6
Takker så mye for innspill. Jeg er relativt overbevist ☺ Så får jeg holde øynene åpne når det skal skje.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

#7
Hei.
Jeg vurderer å bytte ut familiens 7-seter dieselbil og Citroën C-Zero til høsten, med en par år gammel Tesla S av en eller annen variant, forutsatt levelig pris.
Spørsmålene er:
- Hvor stor er den? (plass i garasjen?)
- Vi ønsker å kunne komme til fjells uten å lade underveis. Det er Haukelifjell og distansen fra Asker er ca 240 km. Er dette helt uproblematisk med 5 i bilen pluss bagasje og oppoverbakke?
- Hvor mye må jeg minst forvente å punge ut med? Så lenge distanse og sånt ikke er et problem er kravene kun til ekstrautstyr at den skal funke til en gjeng på 2 voksne og 3 barn på 3, 6 og 14.
- Hvor mye må jeg minst ut med for tilstrekkelig ladekapasitet i garasjen? Er kun 10A kurs der nå.

Selvsagt litt minus å leve uten hengerfeste, men må man, så må man.
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Schuko-kontakter blindet i Oslo?
lørdag 19. desember 2015, klokken 08:41
Sitat fra: elektrolux på fredag 18. desember 2015, klokken 18:50
Sitat fra: Ketilwaa på fredag 18. desember 2015, klokken 18:30
Og hva er billigste kabelvariant for at vi kan bruke de andre kontaktene?

Det tror jeg er våre 16A og 32A kabler til h.h.v. 1390.- og 1490.- inkludert moms.

http://elbilhjelpen.mamutweb.com/Shop/Product/16A-5m-type-2-til-type-1-mode-3-ladekabel/3215161

Med både den originale ladekabelen og en slik kabel i bagasjerommet på C-Zeroen vil jeg da kunne benytte det som finnes av ladestasjoner?
(Har fortsatt litt trøbbel med å orientere meg i vrimmelen av begreper i elbil-verden: mode ditt-og-datt, type ditt-og-datt...)
#9
Ladeplasser og ladekabler / Schuko-kontakter blindet i Oslo?
fredag 18. desember 2015, klokken 18:30
Ble i dag plutselig oppmerksom prat Schuko-kontakter på kommunale ladeplasser ved Freia på Grünerløkka er blindet, og kun type 2 er igjen. Der det er bilde av en scooter er det må kun er gummideksel og ikke noen stikkontakt under. Ikke mange ukene siden sist jeg brukte disse til lading, og dette er dårlig nytt for oss som har eksempelvis trilling (Citroën C-ZERO), særlig nå når det er kaldt og batteriet holder kortere.
Noen som vet om dette skal gjennomføres overalt, eller hva som er planen?

Og hva er billigste kabelvariant for at vi kan bruke de andre kontaktene?
#10
Ladeplasser og ladekabler / Ladestasjon hjemme for Citroën C-Zero
søndag 20. september 2015, klokken 21:49
Dette har sikkert vært besvart før, og jeg beklager i så fall, men er dessverre like forvirret etter mye googling.
Vi har en Citroën C-Zero kjøpt brukt i juli, første gang registrert 2014, og lader primært hjemme i garasjen på ordinær stikkontakt på 10a. Har lest at slik lading er brannfarlig, og ønsker å ha dette sikkert. Vi er relativt nyinnflyttet inn i et hus fra 1978. Usikker på om kursen til garasjen er så gammel, men det kan meget godt hende. Sikringsskapet hadde kun automatsikringer fra den tiden.
Vi har ikke kjempebehov for å lade på 13a, men skader selvsagt ikke. Spørsmålet er hva vi burde velge for trygg men rimelig løsning. Har kun ladekabelen som fulgte med bilen, så kostnader til ny ladekabel må vi evt også legge til.
Tusen takk for enkle forklaringer :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA