Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hhagl

#1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Endre Zoe-lader (podpoint)?
søndag 11. oktober 2015, klokken 15:57
Tenkte på 32a enfase fra kontakten. Med ladeproblemene til Zoe ute har vi vært avhengig av hurtigladingen hjemme. Med Leaf/soul vil 32A løse noen forventede utfordringer vinterstid.
#2
Ladeplasser og ladekabler / Endre Zoe-lader (podpoint)?
søndag 11. oktober 2015, klokken 11:30
Vi har en 11kw zoe-lader vi fikk montert i garasjen da vi kjøpte Zoe og en 16A kurs med vanlig kontakt. Vi lader Leaf på den vanlige kontakten uten problemer med nissans 10A lader. Nå skal vi kvitte oss med zoe og sansynligvis kjøpe en Soul eller Leaf med dobbeltlader (32A). Kan vi bruke podpoint til dette eller må vi ha ny boks og nye kabler fra sikringsskap?
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Erfaring etter prøvekjøring av Zoe, Leaf og Soul
søndag 11. oktober 2015, klokken 11:20
Vi har både Leaf og Zoe og når Zoe kommer tilbake fra verkstedet kommer vi sansynligvis til å legge den ut for salg med en gang. Valget for oss står da mellom nye Leaf med levering etter nyttår eller brukt Kia Soul.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Regenereringsringer
søndag 11. oktober 2015, klokken 11:15
Sitat fra: ThomasEL på torsdag 08. oktober 2015, klokken 16:33
Merkelig... Syns det tyder på at den indre resistansen i batteriet er ganske høy. Har du Leaf Spy? Hvis du leser av verdien for Hx, så antar jeg den er noe lav..?
   - Merker du noe på effekten/akselrasjonen?

Merker ingen ting på effekt når jeg kjører, der får jeg alt tilgjengelig. Har ikke LeafSpy.
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Regenereringsringer
torsdag 08. oktober 2015, klokken 15:40
På søndag hadde jeg 4 temperatur streker og siste ring kom like før batterimåleren gikk fra 4 til 3 streker.
#6
I fare for å blande meg i andres diskusjon her er det som amatør to ting som teller for meg. Hvor stor sikring jeg trenger og hvor mye effekt som kommer inn på batteriet for å angi ladetid. Med leaf trenger jeg 10A eller 16A sikring med ladekablene mine og får etter det jeg har funnet ut enten 2kw eller 3.3kw inn på batteriet. Med zoe vet jeg ikke siden vi kun kan lade den på vår 11kw hjemmelader. Ingen som sa noe om ladeproblemer, hyttelader eller zaptech da vi handlet bil.
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Regenereringsringer
fredag 02. oktober 2015, klokken 11:05
På 2012 modellen min har jeg ytre ring som alltid lyser, en indre ring som indikerer hvor mye jeg kan få på maks og prikker som angir regenereringen. Ved fulladet lyser ingen av disse indre ringene de kommer gradvis etterhvert som batteristrekene går ned.

Har alltid brukt timer for å ha oppladet batteri når jeg kjører hver morgen, 80% på sommeren og 100% på vinteren. Det er nå når jeg lader til 100% at jeg oppdaget at siste indre ring kom mye senere enn jeg kan huske fra tidligere.
#8
Zoe / Sv: Rekkevidde vinter 240 zoe
fredag 02. oktober 2015, klokken 10:16
Har hatt ca 30-35% igjen på batteriet når jeg har kommet hjem etter 12 mil nå i sommer. Nå står jo bilen på verksted så jeg har ikke fått testet de siste ukene når temperaturene har gått en del ned. Har nok også litt å gå på når det gjelder øknomisk kjøring.

#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Regenereringsringer
fredag 02. oktober 2015, klokken 09:51
Har ikke B-gir på min bil. Før har siste regenereringsring gjerne kommet ved en kraftig nedbremsing, men synes den kommer mye senere nå enn den gjorde før selv sammenlignet med mye lavere temperaturer om vinteren.
#10
Zoe / Sv: Rekkevidde vinter 240 zoe
fredag 02. oktober 2015, klokken 09:47
Innlandstraktene på østlandet med mye 80-sone og ganske flatt. Ikke helt uvanlig med 10-15 minusgrader her vinterstid.
#11
Zoe / Sv: Hjemmelading Zoe- Hvordan har/ville DU løst dette?
fredag 02. oktober 2015, klokken 09:25
Vi har tn nett hjemme med nok effekt og ble anbefalt intense supercharge av forhandler. Vi angrer på at vi ikke valgte 3.6kw utgaven og monterte laderen på jobben til kona så hun kunne ladet der, men det var ingen som snakket noe om ladeproblemene da vi kjøpte bilen. Nå når ingen av oss kan lade Zoe på jobb er vi glad for hurtigere lading hjemme men jeg har sett at det hadde blit mye billigere å kjøpe 11kw lader fra andre enn fra Renault
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: 2016 Leaf lansert
fredag 02. oktober 2015, klokken 09:19
Når starter levering av nye leaf? Vurderer å bytte ut kone-bilen med noe litt mer stabilt før vinteren og jeg og kona er veldig fornøyd med 2012 leafen vi har. Blir det lang ventetid tror jeg vi kanskje går for en brukt bil i første omgang.
#13
Zoe / Rekkevidde vinter 240 zoe
fredag 02. oktober 2015, klokken 09:13
Nå er zoe på verksted for å få fikset ladefeil men jeg driver og forbereder vinteren. Før har jeg kjørt Leaf jeg har ladet på jobb ved behov, men zoe vil ikke lade fra stolpene der. Bilen ble egentlig kjøpt inn til kona, men hun nekter å bruke den når den heller ikke vil lade på jobben hennes så hun overtok leafen og jeg fikk zoe siden jeg har litt kortere vei og kjører litt mer økonomisk enn henne. Vil den klare 6 mil hver vei hele vinteren med nødvendig oppvarming?
#14
Leaf 2010-2017 / Regenereringsringer
fredag 02. oktober 2015, klokken 08:57
Etter at zoe fikk motor/ladefeil har jeg fått tilbake leafen fra kona og hun kjører lånebensinbilen. Det jeg legger merke til nå er at de siste ringene for full regenerering kommer veldig sent nå. Må ned mot halvfult batteri før jeg får maks regenerering. Kan ikke huske at det var sånn før. Er det fordi batteriet begynner å bli slitt? Har fortsatt alle batteristrekene og fikk full pott på siste service.
#15
Zoe / Sv: Ladefeil på ny Zoe. Leverer ikke ut nye ankomne biler
søndag 20. september 2015, klokken 10:06
Sitat fra: Speeder på fredag 18. september 2015, klokken 20:26
Betaler de for bruken av lånebilen?
Vi fikk ikke dekket bensin på lånebilen etter att vi vraket vår gamle traver, for så å få beskjeden " det var vist en feil hos importøren, bilen deres kommer ikke før med neste båt..."

bompengene ser vi jo ikke noe til uansett og fikk beskjed om å ta vare på bensinkvitteringer men vi kommer til å kjøre mye mer med lånebilen enn vi gjorde med zoe.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA