Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Øivind Wold

#1
Sitat fra: sylwester på onsdag 05. juli 2017, klokken 16:16
Den var vel ikke koblet til strøm den uka? Leaf skriver i manualen at bilen skal lagres uten tilkobling.

En uke skulle den uansett ha tålt IMO.
ikke koblet til nei
#2
Elektriske utfordringer / Feil som fører til dødt 12v batteri
onsdag 05. juli 2017, klokken 15:47
Hei. Jeg har en leaf som to ganger har tømt 12v batteriet av seg selv. Begge batteriene var relativt nye og lite brukt. Det siste er kjøpt i fjor. Den stod på gardermoen en uke og var død når jeg kom tilbake. Noen som har peiling på hva det kan skyldes ? Ingenting har stått på
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Fosfor i elbilbatterier. Myte ?
tirsdag 12. juli 2016, klokken 23:23
Nei leste bare en artikkel. Var det jeg trodde. Fint å få det helt avklart ! Takker
#4
Leaf 2010-2017 / Fosfor i elbilbatterier. Myte ?
tirsdag 12. juli 2016, klokken 16:25
Hei !

Jeg så en gang en artikkel om at batterier til el-biler blir laget av blant annet høykvalitets fosfor. Stemmer dette virkelig ?  Hvis det skulle stemme, gjelder det da leaf ?
#5
Hei ! Er det noen som har kjørt 30kwh Leafen Oslo til Hamar i minusgrader uten å lade ? Hvor mye hadde dere igjen når dere kom frem. Hvor fort kjørte dere i 110 sonen ?
#6
Nei batteriet virker fint det. Ingen redusert kapasitet eller forsvunne streker når jeg kommer ut nå. Spørs nok om det var carwings som hadde en liten psykose. Jeg kjørte iallefall 7-8 mil i går, mest i 80 sone og med en del klimaanlegg. Uten å lade.
#7
Sitat fra: nr1rayner på søndag 31. januar 2016, klokken 13:10
Litt mer uskyldig at jeg kom ut til flatt 12v batteri en dag da, forøvrig var det flere som opplevde det samme akkurat den helga...  ???
Min mistanke er at Carwings var årsaken til det, tipper systemet hang seg og "vekket" bilen mange ganger..
Kan det være mulig at Carwings / Nissan Connect har tullet med din bil? Aktivisert forvarming sånn ca 6.713 ganger f.eks.?
Har du OBD2-adapter og Leafspy så ta en titt.
Men jeg blir ikke overrasket om det er Carwings som har rotet det til  8)
Selvsagt får man ingen innrømmelse fra Nissan eller forhandler hvis det er tilfellet, men hvis alt er i orden, hva annet kan årsaken være?
Jeg fikk selv dødt 12v batteri i november og måtte bytte det. Kan være carwings som tuller med meg. Men det har aldri skjedd før og jeg har brukt det mye. Men kan være. Finner fort ut om batteriet funker bra de neste dagene ihvertfall. Skal si i fra. Takker for tips folkens.
#8

Hei.
Det kunne ikke være lange turen du hadde mellom siste lading og parkering i hjemmet siden du stoppet på fullt batteri.
[/quote]

Stemmer. Bor 5 min fra jobb. Kanskje 3km
#9
Jaja. Hvis batteriet har blitt dårlig så får jeg vel nytt på garantien. Snodig at det skal skje så plutselig ? (Hvis det er det som har skjedd) Aldri kommet ut til redusert batteri før.
#10
Hei ! I går kveld parkerte jeg bilen, skrudde av og låste. Jeg hadde 12 streker igjen da. Når jeg sjekket i morges var det 6 streker igjen. Ingenting har stått på. Hva kan ha skjedd ?
#11
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde 30 kWh Leaf
tirsdag 26. januar 2016, klokken 11:09
När Leaf är parkerad ute och batteriet är nedåt -10 grader så finns bara ca 15kwh tillgängligt. Jag kommer också bara 5-6mil med förbrukning runt 2,5kwh/mil.
[/quote]
Stemmer dette ? Vil det si at hvis du har en garasje der det er litt varmere så vil du ha mer kwh tilgjengelig ?
#12
Takker for info. Kanskje jeg bare skal dra innom forhandleren og ta meg en tur retur og teste tur retur Hamar ;)  Jeg må jo ikke ligge i 110 da. 90 er greit. Samt litt kjølig kupe men innenfor rimelighetens grenser. Jeg klarer fint minnesund fra meg med god margin med min 2012 leaf (8 mil)
#13
Hei ! Har noen testet om det går å kjøre de 13 milene der mye av strekningen er 110 på vinterstid med nye leafen uten å lade på veien ?
#14
Lading / Sv: Adapter fra type 1 kabel til type 2 for semihurtig lading.
torsdag 17. september 2015, klokken 12:18
Sitat fra: Homecast på torsdag 17. september 2015, klokken 11:34
Kjøp deg mode 3 kabel fra type 2 til type 1 med en gang
Da har du for ladestasjonene i oslo også, samt mulighet for andre ladepunkter fremover!
Takker for svar. Tenker du på en slik ? http://gronnemil.no/collections/ladestasjon-type2-type1/products/oem-mode-3-type-1-32a-1f-3m
#15
Lading / Adapter fra type 1 kabel til type 2 for semihurtig lading.
torsdag 17. september 2015, klokken 10:44
Hei ! Jeg ønsker å lade Leafen gratis ved Eidsvoll Amfi's gratis semihurtige ladestasjon. Jeg har bare den medfølgende ladekabelen til leafen som jeg regner med er type 1. Kan jeg bare kjøpe en adapter som gjør type 1(vanlig veggkontakt) til type 2 ? Eller må jeg svi av 1650kr på type 2 kabel ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA