Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - endim

#1
e-Golf / Sv: bruktimport gode kjøp nå?
onsdag 26. april 2017, klokken 15:34
Hvordan sjekker jeg at bilen har denne utvidede fabrikkgarantien når jeg er ute å ser på biler?
#2
e-Golf / Sv: bruktimport gode kjøp nå?
onsdag 26. april 2017, klokken 00:40
hadde vært fint med et skikkelig svar angående garanti ved møller ved bruktimport.

Kan noen med egolf si hva rekkevidden er ved rundt 0 grader erfaringsmessig?
#3
e-Golf / bruktimport gode kjøp nå?
tirsdag 25. april 2017, klokken 21:44
Hei alle

Er å kikker igjen på egolf igjen, ser det ligger godt og vell 200 stk på finn.no pr.d.d Mener det var langt ifra så mange sist gang jeg søkte. Er det noen som har fulgt med på antallet siste året og kan si om dette er et høyt tall eller om det har vært flere før? Kanskje man kan gjøre et godt kjøp nå eller i nærmeste framtid når tilgjengeligheten på nye egolf bedrer seg? Hva tror dere?

Mange av disse som ligger på finn.no er bruktimporterte versjoner, er det da slik at importøren i norge (møller) ikke tar ansvar etter to år, og da kun er forhandler som selger den man kan reklamere til? Noen av bilene står det at er kjøpt med en utvidet fabrikkgaranti...
Hva betyr dette, er møller da plutselig vennlig innstilt i fem fulle år på bilen?
#4
e-Golf / Sv: Usikker på hvilken e-Golf
mandag 23. januar 2017, klokken 13:25
hei.

Er i samme situasjon som deg krabbe...har vært på gjerdet siden jeg prøvekjørte egolf for noen år siden. Tenkte den gangen at det haster ikke, prisene vil jo gå ned, men de har jammen meg økt. 254k var basis pris den gang. Nå er den 280k for tilsvarende modell 2016... kjedelig. Prøve og å bli klok på egolf prisene på finn.no uten særlig hell. Ser alt fra 230k for 1år gammel egolf (https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89506729) til 295k for ny golf https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89492620 men hvorfor i all verden koster denne mer enn exclusive varianten...nei blir ikke klok.

Har 7mil til jobb t/r, hvor mye må jeg regne i strømutgifter på denne turen ca?
#5
e-Golf / Sv: Nye E-golf
onsdag 14. desember 2016, klokken 12:07
Sitat fra: Lassiiboiii på onsdag 14. desember 2016, klokken 11:44
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/opel-med-prissjokk-paa-ny-elbil-kan-gi-priskrig-paa-elbiler/a/23872590/

Satse på dette drypper på alle oss som venter på priser!

Tja, opel klarer jo ikke levere før om ett år så tviler på vag bryr seg særlig...
#6
e-Golf / Sv: Ny eller brukt eGolf?
onsdag 18. november 2015, klokken 11:55
Sitat fra: gamer73 på onsdag 18. november 2015, klokken 07:48
jups...kjører man ofte opp mot grensen for hva batteriet kan gi så hjelper alt mulig..også varmepumpe. Men jeg valgte å ikke kjøpe med varmepumpe pga jeg ikke trenger det. Og derfor sparte jeg 6700kr. Varmepumpen lager jo også en ganske irriterende lyd har jeg hørt så personlig er jeg glad jeg ikke har.....men som sagt..jeg trenger ikke den lille ekstra rekkevidden pumpa gir så....

Irriterende lyd? Vennligst utdyp :)
#7
e-Golf / Sv: egolf vs golf
mandag 16. november 2015, klokken 17:32
Sitat fra: elektrolux på mandag 16. november 2015, klokken 15:58
Sitat fra: endim på mandag 09. november 2015, klokken 20:34
Er veldig skeptisk til rekkevidde, 2håndsverdi, lade hver bidige dag...

Er selv meget skeptisk til oppgitt rekkevidde på fossil Golf. Mye tyder på at denne er kraftig overdreven og stemmer dårlig med brukerenes sin erfaringer.

2 håndsverdi: Kjøpte e-Up i 2013, og har "tapt" 30 000 kr på 20 000 km. Til gjengjeld er dette eneste utgiften vi har hatt. Null bom, null strøm, null service. Hadde vi betalt strømmen måtte en nok lagt til 2000 kr i strøm med de prisene som har vært på strømmen i det siste. Eller tilsvarende 130 l bensin ::)

Lade hver dag: Tar opptil 2x5 sek av dagen. Plug inn, plug ut.  Du bruker betydelig mer tid på å fylle bensin. Da må du kjøre omvei innom dertil egnet sted, og stå i all slags vær og vente mens kreftfarlig bensen damp innhyller deg og bilen din ;)

Burde ikke renten på en dyr elbil være med i beregningen her?
Burde gjerne vurdere leasing ja :)
#8
e-Golf / Sv: egolf vs golf
tirsdag 10. november 2015, klokken 23:41
Pendler ca 6mil hver dag. Unngår rushtidsavgiften pga sein arbeidstid. vil faktisk minke bompengeutgiftene ca 5% når/om rushtidsavgiften starter. Dessuten kan eg trekke fra bompengene på skatten ;)
#9
e-Golf / Sv: Pris!
tirsdag 10. november 2015, klokken 23:05
Sitat fra: Cirrisky på tirsdag 10. november 2015, klokken 22:43
Møller Oslo Vest

De har vell kampanje med vinterhjul inkludert, trekker du også fra veggladeren så kommer dere likt ;)
#10
e-Golf / Sv: egolf vs golf
tirsdag 10. november 2015, klokken 22:32
Sitat fra: jonste på tirsdag 10. november 2015, klokken 22:24
Kjøp av elbil må ses på som kjøp av annen bil; et stort tap. Cluet er vel å tape minst mulig, samt få mest mulig igjen for pengene man må bruke.

Selv hadde jeg et 5 års perspektiv, der jeg går ut fra at eGolfen er verdt 0 etter 5 år. Da har jeg gått i 0 i forhold til hva jeg hadde tidligere. All restverdi da, er ren bonus. Samt at jeg i denne perioden har hatt "ny" bil, med garanti.

Lading er en ren vanesak, og noe man slutter å tenke på etter noen uker.

Som nevnt over, skal man sammenligne pris, så må det bli ny vs ny. Og da ta utgangspunkt i samme utstyrspakke.
eGolf kommer med mye standard, som er ekstra på diesel/bensin.

Hadde jeg bodd i Sverige, hadde jeg nok spyttet i 4-5k ekstra og kjørt en R i stedet  ;D  Er bare i norge at eGolf er en billigbil.

Hvordan var regnestykket ditt på dette``? :)
#11
e-Golf / Sv: egolf vs golf
tirsdag 10. november 2015, klokken 22:26
Nei, ingen trolling herfra ;) Hadde det ikke vært for bompengeutgifter (1500mnd) så hadde jeg nok ikke vurdert elbil pga rekkevidde. Syns også det er en økonomisk gambling, hva hvis egolf om 2år har dobbel rekkevidde. Nå er jo egolfen så stivt priset (prisen på ny egolf har jo faktisk steget fra lanseringen for 2år siden..

[/quote]
Dårlig eksempel å vise med mindre du prøver å trolle. Skal du sammenligne reelle kostnader så må du nok se ny=ny, samme utstyr etc.
[/quote]

Såvidt eg ser så er ikke golf 2016 bensinmotor lansert enda?
En 1år gammel egolf ligger på ca 250k +/- det samme som f.eks denne bensin golfen som er 1år gammel?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=66503666&page=2&year_from=2015&model=1.817.1433&make=0.817&ref=fas
Så det verdifallet på er jo ikke rare greiene på egolfen? Nei syns egolfen er latterlig priset...håper nesten at det i mars kommer en egolf med dobbel lengde da tenker eg pipen får en annen lyd av alle egolf eiere..
#12
e-Golf / egolf vs golf
mandag 09. november 2015, klokken 20:34
Har i en tid sett på ny bil og i den forbindelse har eg prøvekjørt og vurdert elbil. Grunnen til at jeg vurderer elbil er 3bompenge passeringer per dag. Klarer ikke se hvordan egolf har den prisen den har, såvidt eg ser har den jo samme eller nesten samme pris som golf uten elmotor?. Slipper ikke egolf mye avgifter, tar vw dette i ren profitt?? Er veldig skeptisk til rekkevidde, 2håndsverdi, lade hver bidige dag...

Tilsvarende bensinbil?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=66503666&year_from=2015&model=1.817.1433&make=0.817&ref=fas
#13
e-Golf / Sv: Lurer på å bestille E-Golf. Trenger litt tips :)
lørdag 07. november 2015, klokken 15:14
hvilken forhandler var det hos?
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: 2016 Leaf lansert
torsdag 17. september 2015, klokken 21:40
Sitat fra: Burger på torsdag 17. september 2015, klokken 19:19
Phew. Ser at jeg sparte ganske mye på å handle Nordic i august i stedet for å vente på ny modell. 30kwh versjonen blir over 50k dyrere og utafor det vi har råd til i år.

Ganske uvesentlig, men jeg er sær og liker ting bedre når det er et godt kjøp :)

Forskjellen er vell ikke over 50k, men ganske nøyaktig 39.100? 223.900 nå -> 263.000 for 30kw
Edit: Du regna kanskje med vinterhjul, som jo faktisk utgjør en forskjell på ca 10.000 så da blir det over 50k:) Beklager.

Hva tror dere import modellen kommer til å legge seg på, og tror dere den kommer i januar?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA