Hvordan sjekker jeg at bilen har denne utvidede fabrikkgarantien når jeg er ute å ser på biler?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Lassiiboiii på onsdag 14. desember 2016, klokken 11:44
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/opel-med-prissjokk-paa-ny-elbil-kan-gi-priskrig-paa-elbiler/a/23872590/
Satse på dette drypper på alle oss som venter på priser!
Sitat fra: gamer73 på onsdag 18. november 2015, klokken 07:48
jups...kjører man ofte opp mot grensen for hva batteriet kan gi så hjelper alt mulig..også varmepumpe. Men jeg valgte å ikke kjøpe med varmepumpe pga jeg ikke trenger det. Og derfor sparte jeg 6700kr. Varmepumpen lager jo også en ganske irriterende lyd har jeg hørt så personlig er jeg glad jeg ikke har.....men som sagt..jeg trenger ikke den lille ekstra rekkevidden pumpa gir så....
Sitat fra: elektrolux på mandag 16. november 2015, klokken 15:58Sitat fra: endim på mandag 09. november 2015, klokken 20:34
Er veldig skeptisk til rekkevidde, 2håndsverdi, lade hver bidige dag...
Er selv meget skeptisk til oppgitt rekkevidde på fossil Golf. Mye tyder på at denne er kraftig overdreven og stemmer dårlig med brukerenes sin erfaringer.
2 håndsverdi: Kjøpte e-Up i 2013, og har "tapt" 30 000 kr på 20 000 km. Til gjengjeld er dette eneste utgiften vi har hatt. Null bom, null strøm, null service. Hadde vi betalt strømmen måtte en nok lagt til 2000 kr i strøm med de prisene som har vært på strømmen i det siste. Eller tilsvarende 130 l bensin
Lade hver dag: Tar opptil 2x5 sek av dagen. Plug inn, plug ut. Du bruker betydelig mer tid på å fylle bensin. Da må du kjøre omvei innom dertil egnet sted, og stå i all slags vær og vente mens kreftfarlig bensen damp innhyller deg og bilen din
Sitat fra: Cirrisky på tirsdag 10. november 2015, klokken 22:43
Møller Oslo Vest
Sitat fra: jonste på tirsdag 10. november 2015, klokken 22:24
Kjøp av elbil må ses på som kjøp av annen bil; et stort tap. Cluet er vel å tape minst mulig, samt få mest mulig igjen for pengene man må bruke.
Selv hadde jeg et 5 års perspektiv, der jeg går ut fra at eGolfen er verdt 0 etter 5 år. Da har jeg gått i 0 i forhold til hva jeg hadde tidligere. All restverdi da, er ren bonus. Samt at jeg i denne perioden har hatt "ny" bil, med garanti.
Lading er en ren vanesak, og noe man slutter å tenke på etter noen uker.
Som nevnt over, skal man sammenligne pris, så må det bli ny vs ny. Og da ta utgangspunkt i samme utstyrspakke.
eGolf kommer med mye standard, som er ekstra på diesel/bensin.
Hadde jeg bodd i Sverige, hadde jeg nok spyttet i 4-5k ekstra og kjørt en R i stedet Er bare i norge at eGolf er en billigbil.
Sitat fra: Mazzbot på torsdag 17. september 2015, klokken 22:05
Hvor på nettside kan man se pris ?
Sitat fra: Burger på torsdag 17. september 2015, klokken 19:19
Phew. Ser at jeg sparte ganske mye på å handle Nordic i august i stedet for å vente på ny modell. 30kwh versjonen blir over 50k dyrere og utafor det vi har råd til i år.
Ganske uvesentlig, men jeg er sær og liker ting bedre når det er et godt kjøp