Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Marlove08

#1
BMW i3 / Sv: BMW Connected
tirsdag 06. oktober 2015, klokken 00:14
Banalt spørsmål da. Kan 6AK ettermonteres slik at man kan få opp Spotify? Har det noen betydning med den minste skjermen? Ser i etterkant at et par ting burde ha blitt bestilt til bilen.
#2
BMW i3 / Sv: Elbilsalget sept. 2015
mandag 05. oktober 2015, klokken 23:54
Gratulerer med en kosebil fra 2004. For mitt valg var det enkelt som en nummer 1 bil. 250-300 K. en Leaf som ser ut som en frosk, en Golf som tydeligvis alle skal ha, og som ser ut som, ja, en Golf. Regner med at de som valgte I3 gjorde det mye pga premium følelsen i forhold til de andre og kjøregleden. Jeg valgte å betale 20K mer for dette og det at jeg tror annenhåndsverdien er større på I3 enn Leaf.
#3
BMW i3 / Sv: Hvilket ladeutstyr passer for meg? – Råd og tips
lørdag 03. oktober 2015, klokken 11:49
3A, masse bykjøring stor Oslo. Har hatt bil i en måned. Litt lading på jobb og kjøpesenter. Stort sett 95 prosent lading hjemme med wallbox, Schneider 32 A med fast kabel. Fullader på ca. 4-5 timer og veldig behagelig å slippe å hente kabelen i trunken hele tiden. Vel verdt 15.000,-
#4
BMW i3 / Sv: Lading for nybegynnere, BMW i3
onsdag 23. september 2015, klokken 00:40
Hører vel også på en måte under her. Selger anbefalte ikke at jeg la ladekablene i frontboksen da det kunne bli vått der. Noen som har erfaring med det? Virker jo som frontboksen er som skapt for ladekablene.
#5
BMW i3 / Sv: Ladeutstyr - veggbokser
søndag 13. september 2015, klokken 23:58
Lurer egentlig på hvor mange på disse forumene som selger disse løsningene som det linkes til. Jeg valgte Schneider, litt dyrere, ikke mye. Det viktigste var designet og det faktum at det er de som lager BMW sin wallbox. Antar da rett og slett at de vet hva de gjør.
#6
BMW i3 / Sv: Lading for nybegynnere, BMW i3
søndag 13. september 2015, klokken 23:53
Antar da at siden jeg bare har hatt småkjøring i oslo, Fjellhamar så sier bilen at jeg har en realistisk rekkevidde på 130 i comfort mode basert på kjøremodus. Hvordan ser man prosenten?
#7
BMW i3 / Sv: Lading for nybegynnere, BMW i3
søndag 13. september 2015, klokken 16:32
Fått bil på Fredag, installert Schneider EV link 7,4 KW 32 A samme dag. Er veldig fornøyd. Ja, det er kanskje dyrt men ikke i total sammenheng. Vi fikk også utvidet el.kapasiteten i huset, Kabelen henger fast slik at jeg kan bare kjøre inn og lade med engang. Går fra gjenstående rekkevidde på 60 km til 130 km på to timer. For meg som har myyye bykjøring er dette en god investering nå og over tid. Kan kjøre i Comfort mode hele tiden og ikke tenke ladetid. Enkelhet og kort ladetid er viktig for meg. Blir det et tryggere hjem, javel så er det enda bedre.
#8
BMW i3 / Sv: Ladeutstyr - veggbokser
torsdag 10. september 2015, klokken 13:33
Betaler 7500,- pluss mva. 7,4 KW. med fast kabel. Ok pris men så skal jeg installere og oppgradere sikringsskapet også.
#9
BMW i3 / Sv: Ladeutstyr - veggbokser
torsdag 10. september 2015, klokken 11:57
#10
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
tirsdag 08. september 2015, klokken 20:42
Ja, sikkerheten er det viktigste og bekvemmelighet. Kabelen som følger bilen får ligge ifred i bilen og tas ibruk på langturer. Fikk en pris på 16.000,- inkl.mva for utvidelse av sikringsskap etter forskrifter, trekke ledninger og Schneider boksen m/fast kabel.
#11
BMW i3 / Sv: Lading for nybegynnere, BMW i3
tirsdag 08. september 2015, klokken 20:38
Så at Schneider boksen uten fast kabel lå 2000,- under enn med fast. Ja, følger jo med kabel men tenkte heller at den kan ligge i bilen fast til langturer. Regner med at det i lengden vil lønne seg da disse kablene slites og jeg ikke trenger å ta ut kabelen fra boksen hver gang jeg skal på tur. Jaja, da har jeg ihvertfall nok kabler.
#12
BMW i3 / Sv: Lading for nybegynnere, BMW i3
tirsdag 08. september 2015, klokken 19:57
Perfekt. Men vil det lønne seg å alltid sette den i hurtig laderen? Vil batteriet ta skade av en slik belastning til enhver tid?
#13
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
tirsdag 08. september 2015, klokken 19:44
Litt rekkeviddeangst men ja, blir såpass mye småkjøring Oslo-Asker opptil flere ganger om dagen. Sånn er det å være helgepappa men da er det greit med hurtiglading. Forvarming var jeg ikke klar over.
#14
BMW i3 / Sv: Lading for nybegynnere, BMW i3
tirsdag 08. september 2015, klokken 19:31
Får bil på Fredag. Bestillte Schneider wallboks som skal installeres på Torsdag. Ny 32A kurs, boksen tar 7,4 kw med innebygd 4 meter type 2 kabel. Blir dette da riktig?
#15
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
tirsdag 08. september 2015, klokken 19:25
Bestillt første elbil, BMW I3 som kommer på Fradag. Bestillte full pakke med hjemmelader Schneider EV wallbox med 7,4 KW og 32 Ampere. Er dette bare tullete?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA